Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

off-shore konstruktion?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kloge hoveder,

Jeg er i en situation hvor jeg skal etablere mig selv som selvstændig. Jeg har fået tilbudt en kontrakt med en udenlandsk virksomhed, hvor jeg skal fungere som freelance projekt ingeniør. I den forbindelse skal jeg etablere en selskabs konstruktion der kan underbygge denne virksomhed. Kontrakten vil indbringe i omegnen af 2 mio om året, dvs meget mere end min danske dagligdag kan optage.

Jeg har lurret på at ligge et holding selskab med lokal ledelse i et lav skatte område som ejer et aps i dk. og lade mig ansætte af det danske selskab. Det danske selskab fakturerer holding selskabet for den daglige drift som har kontrakten med kunden. Fordelen er at jeg ikke skal betale så meget i skat af mit overskud, men hvad er ulemperne? Bortset fra et torske gilde en gang om året:) - hvilket jeg ikke frygter da jeg har intet at skjule.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:18

Hvorfor ikke bare betale det du skal i skat? Det andet er da for usselt!

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:21

For en gang skyld må jeg give Remy ret. Hvis du bor i DK, så betalt din skat her. Hvis du bor i udlandet, så fint nok med mig, at du også betaler den skat som det land har.

Selv om du placerer pengene i udlandet, så skal du jo alligevel betale skat af dem, den dag du ønsker at bruge dem privat. Hvis du laver selskabet i DK og det er et ApS eller A/S, så kan du nøjes med 28% virksomhedsskat hvis du sparer dem op i virksomheden.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:42

Jeg giver jer ret - det er ikke fordi jeg vil undgå at betale skat - jeg regner med at udbetale 500k kroner i løn om året, som jeg betaler fuld skat af. Jeg vil bare gerne selv bestemme hvornår jeg betaler den. Jeg regner med at der akkumulleres 2 mio i holding selskabet på et par år. Herefter vil jeg arbejde med nogle "pet projects" som er meget risiko betonede og jeg forventer ikke nogen indtjening i frmaet i 1-2 år. I de par år hvor jeg arbejder med de projekter vil jeg gerne kunne holde min levestandard og fortsat udbetale mig selv en fornuftig hyre og betale min skat som alle andre.

Er der nogen anden måde at hensætte ubeskattet til forventede "magre" år?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:56

Tourist:
Er der nogen anden måde at hensætte ubeskattet til forventede "magre" år?

Ja, behold dem i selskabet. Det kan du gøre både med dansk og udenlandsk selskab. I DK betaler du en virksomhedsskat på 28%, men det er en form for aconto skat som modregnes den dag du trækker pengene ud.

Jeg har prøvet modellen med udenlandsk selskab og det var mere bøvl og andre omkostninger end sjov og fordelagtigt.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:07

Det er meget enkelt. I og med at du bor i Danmark bliver selskabet hjemmhørende i Danmark medmindre du begynder at indsætte en fiktiv ledelse o.l. fix-faxerier.

Et dansk eller et udenlandsk firma betaler herudover ikke skat til Danmark af overskud fra faste driftssteder i udlandet. Så spørgsmålet er bare om du kan overbevise skattemyndighederne om at dit selskab har fast driftssted i udlandet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:58

Hvorfor ikke starte kontrakten via et dansk SMBA-selskab, hvorved du kan lagre dine NETTO-indkomster midlertidigt til maksimum 25%. Den del er ligesom for andre danske selskabsformer som ApS og A/S men der er en række andre fordele og stort set ingen ulemper bortset fra, at denne selskabsform indtil sidste år stort set har været ukendt for de fleste revisorer og erhvervsadvokater. Derfor har den også været ukendt for iværksættere, som starter mindre virksomheder.

Et dansk selskab kan skattefrit modtage udbytte fra datterselskaber, som ejes med mere end 25%.

Du kan som entreprenør organisere dine foretagsomhed ligesom APMM koncernen med de samme muligheder og fordele.

Nu kommer der nok nogle indvendinger, da NOGLE argumenterer voldsomt mod denne helt legitime selskabsform.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:22

25% skat.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:49

Ejler Ottesen:

Nu kommer der nok nogle indvendinger, da NOGLE argumenterer voldsomt mod denne helt legitime selskabsform.

Nej - Vi kan jo bare nøjes med at konstatere at han også vil betale 25% i skat af hans "Netto-indkomster" hvis han organiserer det i et dansk anpartsselskab.

Det interessante her, er for mig at se hvor arbejdet udføres.

Udføres arbejdet i udlandet og kan virksomheden siges at have fast driftssted der, ja så vil overskuddet af driften skulle beskattes i udlandet uanset om selskabet er registreret i Danmark eller i udlandet (jf. territorialprincippet).   

Udføres arbejdet i DK ja så er det dansk beskatning af overskuddet uanset hvor selskabet er registreret og uanset hvor ledelsen er registreret.

Sålænge du er fuldt skattepligtig til Danmark vil det være Danmark der har beskatningsretten til den avance som der måtte fremkomme på anparterne ved et senere salg eller en likvidation af selskabet.

Sagt med andre ord har det ingen betydning om du laver et dansk eller et udenlandsk selskab, eller et ApS eller SMBA, medmindre vi er ude i et udenlandsk selskab hvis eksistens skjules. Dvs. uden for lovlighedens grænser.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)