Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Præstationsangst - hvad gør man?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

MetteSkagen:
men det vigtige er bare ikke at blive til grin overfor sig selv :)

I givet fald, har jeg et problem...

Selvfølgelig skal man jævnligt være til grin overfor sig selv - ellers bliver man for selvhøjtidelig.

mvh Hans

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:53

Ah Hans, der er forskel på at grine med og grine af. Og at turde være fjollet er bestemt ikke det samme som at være til grin - for så har jeg også et problem.

Mette - jævnt fjollet

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:00

Helt enig, Fjollemette.

Men jeg mener nu også, at det er sundt at kunne forholde sig distanceret til sig selv, når man gør latterlige ting, som f.eks. at stille latterlige begrænsninger for sine børn - blot fordi man ikke har taget stilling til de latterlige begrænsninger, der har været stillet for én selv.

Men det er en lang, lang, lang snak, som formentlig alligevel vil ende med, at du og jeg bliver stort set enige, så skal vi ikke bare lade den hænge her...

... tjah, egentlig havde det vel været mere fair bare at lade den hænge der, hvor du fik det sidste ord, men nu har jeg jo skrevet mine guldkorn...

så øh... *SEND*

mvh Hans

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:05

Nej nej, det er helt ok Hans...

Mette =P

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 15:19

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Fuck de andre - skriv for dig selv. Hvis du synes, det er interessant, så er det interessant. Du skriver forhåbentlig ikke for at blive rig, vel - i modsat fald, skal du skrive, hvad du tror, andre vil finde interessant.

Jeg skriver om utroskab - det skulle der vel nok være en eller to der fandt en lille smule interessant. Angel Frygten går vist mere på om nogen skulle finde det FOR interessant. Embarrassed Man kunne jo risikere at få opmærksomhed - og ikke nødvendigvis positiv. Indifferent

Men de ka' bare komme an! Devil

~
Anja

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:38

Anja Lysholm:
Jeg skriver om utroskab

Så kan man jo bare ærgre sig over, at man ikke fik foreslået grundigere research... Huh?

mvh Hans

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 18:03

Hej Anja.

Det er modigt at stikke næsen frem. Husk at gi' dig selv et klap på skulderen i stedet for et spark i rumpen - (det er også langt nemmere).

Mange hilsener

Anne

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:26

Hej Anja

Jep! det kender vi vist alle. Et eller andet tidspunkt i vores liv har alle nok mødt frygten i en eller anden form. Jeg har i hvertfald mødt den op til flere gange.[:'(]

Du har fuldstændig ret når du skriver at flytte dit fokus er vigtigt. Nu arbejder jeg med mentaltræning af sportsfolk, erhvervsfolk, kunstner mf. og bruger denne model til at skabe resultater:

Hvordan kommer vi i en "Powertilstanden": Ret simpelt, da vi kan ændre vores tilstande på et sekund. De 3 elementer der har indflydelser på vores tilstand er; 1. vores fysiske tilstand, 2. vores fokus og sidst men ikke mindst vores følelsesmæssig tilstand.

Dit fokus har du selv nævnt, så ved at flytte det, fra det du frygter til det du ønsker at opnå, er du godt på vej. Det andet du kan gøre når du kommer i en tilstand af frygt (en ressourcesvag tilstand) er, at ændre din fysiske tilstand ved simpelthen at flytte dig. Rejs dig op og bevæg dig,  og gør du noget ved din følelsesmæssige tilstand samtidigt, ved for eksempel at sætte noget musik på, da arbejder du med alle tre tilstande og vil helt sikkert opleve at være i en mere ressourcefuld tilstand.

Det du har mødt er bare den mest almindelige ting, der stopper os mennesker for at opleve succes. nemlig frygten - der kan komme i to former. Frygten for ikke at kunne nok eller frygten for ikke at blive anerkendt (elsket).

Hvis du godt kunne tænke dig at blive din frygt kvit siger du bare til, da jeg selv har været i den situation og ved i dag hvordan den fjernes, da jeg har hjulpet mange andre inklusiv mig selv.

Mange hilsner fra manden, der ikke er intelligent nok til at være pessimist, men har mere følelsen af at alt er muligt.

Det er ikke vigtigt at kende sine begrænsninger, men vigtigt at vide du ikke har nogen!

Robert RolfstedYes

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 16:36

Tak for dine råd, Robert. Jeg vil prøve det med den fysiske tilstand og musikken af næste gang det opstår!

Og Hans, jeg har vist researchet rigeligt... Whisper

~
Anja

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)