Kender I det at man kort før målstregen begynder at spænde ben for sig selv? Det er i dag gået op for mig at jeg er godt i gang med det i forbindelse med den bog jeg er ved at skrive, og som jeg har lovet mig selv skal udkomme i år. Jeg var ellers godt i gang tidligere på dagen. Skrivningen gik forrygende, og jeg var topmotiveret for at få en masse fra hånden. Så skulle jeg lige have en kaffepause og kom til at kigge på hvor langt jeg egentlig var. Det gik op for mig at jeg snart er færdig. Og så startede panikken! Jeg begyndte på alskens overspringshandlinger. Blev irritabel. Syntes pludselig slet ikke at det jeg har skrevet, er godt nok. Bandede over at det allerede var blevet søndag, og så kunne jeg jo ikke nå noget alligevel når weekenden snart var forbi. Og ... det skorter ikke på undskyldninger for IKKE at skrive, lige pludselig! Temmelig irriterende, for at sige det mildt! Og det er ikke første gang det er sket. Det er drææææææbende for kreativiteten og trækker projektet i langdrag. Det har jeg IKKE lige brug for nu! Det er helt klart en form for præstationsangst. Hvad fanden gør man ved det? ~ P.S. Dette er en overspringshandling! |
Jeg tror jeg kender din situation. Prøv at tænke positivt
Hvis din plan for weekenden var at lave noget du holder af, er det så ikke også hvad du har gjort? Jeg antager at du skriver om noget der interessere dig. :)
Du har jo to muligheder:
1. Bekæmp problemerne nu, skriv løsningsforslag ned, find ud af om problermene faktisk er til stede, eller om det bare er noget du bilder dig ind.
2. Lav noget helt andet, vent med at se på tingene i morgen, det kan jo være at det ikke er så værst efter en god gang søvn :)
Du kan jo også evt. få nogen til at læse de afsnit du ikke bryder dig om, det er altid godt med input fra andre.