Hej Bjarne Tag evt. et kig på Shopify - jeg bruger det selv og er meget begejstret for det. Venlig hilsen |
Tag også et kik på http://www.shoppinnet.com/shop.asp
Den er umiddelbart gratis.
Tag også et kik på http://www.shoppinnet.com/shop.asp |
Hehe. I kan jo altid lige give et kald når i skal bygge om igen
|
Hej Bjarne, Har du overvejet Joomla eller OsCommerce loensinger? Det er ganske fortrinlige loesninger som stort set kan alt hvad du kan forestille dig, og tilmed er de yderst billige at implemetere. Der findes rigtig mange mennesker som kan skallere det til dine oensker og man kan faa mange faerdiglavede grafiske "templates" saa man ikke skal ud og bruge rigtig mange penge paa design. Joomla og Oscommerce har den fordel at der er flere tusinde folk som sidder og laver det de kalder "contributions", hvilket jo goer at loesningen konstant er forbedret og super sikkert. Begge systemer har rigtig godt hold i Google strategien. Disse to systemer er CMS systemer som har stort set alt indhold paa siden kan opdatteres af jer selv uden at dyre programmerings folk skal goere det hver gang. Jeg har selv vaeret med til at lave flere webshops til flere kunder rundt omkring i verden, og kan saette dig i forbindelse med nogle i danmark som saa kan fortaelle dig lidt om deres erfaring. jeg vil meget gerne ogsaa give dig et bud paa hvad det kan koste at faa det lavet saa det passer til jeres setup. Hvis du vil hoere lidt mere saa er du velkommen til at tage fat i mig via email paa nielsen@netvitae.com saa skal jeg gerne se om jeg kan hjaelpe. MVH Kasper |
Hej Kasper
1000 tak for dit grundige svar. Jeg har i mellemtiden valgt Magento efter at have kigget på OsCommerce. Joomla og OsCommerce bygger på gammeldags tabelopbygning, så dem har jeg valgt fra af hensyn til mest effektive søgemaskineoptimering. Magento har samtidig mulighed for at lave flere shops i shoppen. Noget jeg har brug for. Tak for de mange svar. |
Hej Bjarne Jeg vender bøtten 100 %. Prestashops kode indeholder såvidt jeg kan se ingen tabeller. Skriv til mig hvis interesseret : Jeg har dog af hensyn til kunden fjernet alle links, så den ikke kunne genkendes : <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd"> <body style="vertical-align:middle"> <div class="topmenu"> </td> <div id="header_user"> <!-- Block categories module --> <div id="s_slide"> <div class="category_title"> |
Bare lige for en god odens skyld så er Joomla altså super nemt at arbejde med på SEO områder - se f.eks. en af vores seneste webshop kunder som sælger laptop skins til bærbare - den famøse tabelbaserede kode får du nok ret svært ved at finde og det hele er optimeret. |
Lad mig lige for en god ordens skyld slå fast, at en god og så ren som muligt kode naturligvis er at foretrække - men det kan laves på mange måder, både med og uden tables. Det afgørende er ikke teknikken - men hvordan den bruges. Jeg har således set mange eksempler på rene DIV kodninger, der var LANGT mere rodet end tilsvarende sider opbygget med tabeller og CSS. Det skal være meget slemt - som f.eks. når .NET smider 50.000 liniers crap ind i toppen - at rodet kodning gør den store forskel i forhold til SEO. Der er mange andre ting der har en langt større betydning - f.eks. site arkitektur, duplicate content osv. Man bør efter min mening altid vælge et publiseringssystem, hvor man selv har kontrol over, hvordan front-end koden udformes. Så kan man lave det som man nu selv synes er bedst, og så undgår man at ens website står tilbage med alle de samme fejl, som alle de andre der bruger samme system. Det er efter min mening heller ikke nok, at et CMS eller webshop system er "søgemaskinevenligt" - det skal også være muligt - og gerne let - at optimere på det. Derfor anbefaler jeg også, at man ser på hvilke redskaber der er indbygget, som kan gøre optimeringen lettere og bedre i det daglige. Det er f.eks. ikke nok at man kan redigere TITLE's og META-koder på systemet manuelt - hvis man har 10.000 produkter er det en håbløs opgave. Det er nogle af disse ting - og meget mere - vi har forsøgt at skabe med Redpitt, indenfor rammerne af en hosted platform.
|
Hej Bjarne Du bør kigge på vores shop, www.besthosting.dk/webshop.htm Vi har gratis support. Med venlig hilsen Besthosting.dk |