Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken e-handelsløsning?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står foran at skulle åbne en professionel webshop. Vi er et handelsfirma, der vil til at sælge produkter over nettet også. Hovedparten af vores nye kunder kommer i dag allerede fra vores web site www.aquatex.dk, men skal der noget e-handel til også.

Jeg havde en fornemmelse af, at Scannets webshop var meget professionel med en god support. Jeg kiggede lidt på kildekoden og så, at Scannet stadig bruger tables ligesom overskrifterne ikke er kodet med H1, H2 etc.

Det betyder, at denne webshop ikke er så effektiv i relation til søgemaskinerne -selv om man tilkøber søgemaskineoptimeringsmodulet.

Kender du et godt e-handelssystem som bare har det hele, vil jeg gerne have et tip.

Venligst

Bjarne

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:49

Hej, Bjarne

Hvad er det hele helt præcist? Vi arbejder med søgemaskineoptimering og rådgiver i bedste løsninger - me vi skal vide hvad du forventer af et shop-system ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Fra  Aquatex Skrevet kl. 21:50

Marcel Fuursted:

Hej, Bjarne

Hvad er det hele helt præcist? Vi arbejder med søgemaskineoptimering og rådgiver i bedste løsninger - me vi skal vide hvad du forventer af et shop-system ;)

Hej Marcel

Jeg har ikke behov for SEO. Har selv arbejdet med dette område siden 1994.

Jeg har nu kigget på nogle af de største hostede løsninger som Scannet, Goldenplanet, Dandomain, og de er gudhjælpemig lavet i tables med en rædselsfuld og tung kode, der ikke tilgodeser Google mfl.

Jeg søger en webshop hosted eller købt med samme fine funktioner som de nævnte løsninger har, men kodet uden tables og med CSS, hvor der er H1, H2 overskrifter overalt, ALT tags på links og billeder. Og der skal naturligvis være plads til at lægge søgeord, titler etc. ind på hver side i shoppen.

Den skal kunne integreres med kendte økonomisystemer som C5 og hvad de lidt mindre systemer hedder.

Har du et bud?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:28

Bjarne Ravn:
Har du et bud?

Har du kigget på www.easyflow.dk de er også aktive her på amino og har et lækkert system. 

Et kort kig i kildekoden hos en af deres referencer viser ihvertfald en del h1 h2 og h3 tags, og så ser det ud til at en stor del er bygget op i divs/css. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:33

Hej

Vi laver en del DanDomain webshop løsninger og vi har blandt andet et god eksempel en løsning der ligger nummer et på noget så universelt som musikinstrumenter og har gjort det i de sidste 2-3 år, så det der med tables er nok ikke lige det der gør forskellen Smile

I forhold til hvad du betaler for du virkelig noget for pengene, jeg ved ikke lige om Scannet er det bedtse valg da vi har en del kunder som kommer til os for at skifte fra Scannet og over til DanDomain (det er vist noget med at varianter ikke lige spiller så godt og analytic ikke virker korrekt). 

Men hvis du skal have en professionel løsning som du siger så må du jo også have et godt budget og så behøver du jo ikke kun kigge på løsninger til under 500 kr. Smile

Så hvis du kan give den gas, så kan du jo bare få dig en DynamicWeb eCommerce løsning, den er udviklet i .Net og er kan du kode løsningen som du ønsker.

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Fra  Aquatex Skrevet kl. 09:15

Henning Wraae:

Vi laver en del DanDomain webshop løsninger og vi har blandt andet et god eksempel en løsning der ligger nummer et på noget så universelt som musikinstrumenter og har gjort det i de sidste 2-3 år, så det der med tables er nok ikke lige det der gør forskellen Smile

I forhold til hvad du betaler for du virkelig noget for pengene, jeg ved ikke lige om Scannet er det bedtse valg da vi har en del kunder som kommer til os for at skifte fra Scannet og over til DanDomain (det er vist noget med at varianter ikke lige spiller så godt og analytic ikke virker korrekt). 

Men hvis du skal have en professionel løsning som du siger så må du jo også have et godt budget og så behøver du jo ikke kun kigge på løsninger til under 500 kr. Smile

Så hvis du kan give den gas, så kan du jo bare få dig en DynamicWeb eCommerce løsning, den er udviklet i .Net og er kan du kode løsningen som du ønsker.

Hej Henning

1000 tak for dit gode svar.

En svale gør ingen sommer, siger man. Det samme kan siges om et enkelt site i en branche, hvor konkurrencen ikke er så hård. Men resultatet er selvfølge godt alligevel. Tables gør klart forskellen ved almindeligt webdesign i relation til søgemaskinerne. Tænk hvor meget træls kode kodemaskinerne skal igennem, inden de kommer til de væsentlige.

En anden lige så vigtig ting er, at flere af de store webshopløsninger ikke er flittige til at bruge H1, H2 etc. overskrifter.

En shop kodet i ren CSS og overskrifterne og alt det andet er i orden, vil til enhver tid vinde over tablesløsninger i hurtighed og i synlighed.

Der er sikkert også nogen, der skifter til Scannet Wink

Jeg har overhovedet ikke talt om pris - og vi har det nødvendige budget. På den anden side vil jeg også hurtigt i gang for at få prøvet nogle ideer af - og gerne i det rigtige system fra starten.

Har jeg forstået dig rigtig, mener du at DanDomains webshopløsning er en brugbar løsning - og en løsning der kan skalleres? Jeg har planer om shop på flere sprog, varetyper til B2C og B2B markedet.

Programmering af nye webshops er lidt ligesom at opfinde den dybe tallerken igen, føler jeg. Og særdeles økonomisk usikkert og tidskrævende. Eller hvad mener du?

Jeg kigger lidt på DynamicWeb eCommerce også.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04

Hej Bjarne

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad google synes er god kode eller ej, jeg kan blot konstatere at DanDoamin har et systemet som er super billig, har en del løsninger der ligger i høj rangeret i google, har et hav af uvidelsesmuligheder, sprog, shop i shop, B2C og B2B, er sikkert og har en hurtig og kompetent support. Om du har 1 eller 50000 produkter, 1 eller 20 sprog, valuta, forsendelseslande osv, så har vi ikke ha´ft en kunde der er vokset ud af løsningen eller flyttet over til en anden løsning p.g.a. dårlig service, teknologi, designmuligheder eller lign.. Til pengene er det absolut det bedste vi har set endtil videre og det samme gælder DynamicWeb som ligger i et helt andet prisniveau. DanDomain har vel snart 2000 kunder der kører med deres webshop. 

Jeg kunne evt. sætte dig i kontakt med en af vores kunder der har mange års erfaring med Scannet og lige er flyttet over til DanDomain, så kan du jo få den lange smøre på hvorfor du skal vælge DanDomain.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:32

Hvis du evt. er interesseret i en købeløsning vil vi gerne byde på opgaven.

Hvis du er interesseret i at høre mere kan du fange mig på psj@taketwo.dk eller 40685707

I forhold til de krav du har:

Vores frontend er custom made hver gang, så hvad der berører dette kan vi gøre som du gerne vil.

Der er naturligvis de forskellige tags, vi kan lave integration til de økonomisystemer der ønskes (så længe der er et api eller den skriver til en sql database), løsningen kan videreudvikles så meget som der nu ønskes. Var der andre ting?

Mvh Peder

P.s. Jeg er ikke selv programmør, så hvis noget af ovenstående er helt sort så kan jeg betrykke dig med at jeg ikke har noget med opsætningen at gøre. Big Smile

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Fra  Aquatex Skrevet kl. 15:37

Peder TakeTwo.dk:

Hvis du evt. er interesseret i en købeløsning vil vi gerne byde på opgaven.

Vores frontend er custom made hver gang, så hvad der berører dette kan vi gøre som du gerne vil.

Der er naturligvis de forskellige tags, vi kan lave integration til de økonomisystemer der ønskes (så længe der er et api eller den skriver til en sql database), løsningen kan videreudvikles så meget som der nu ønskes. Var der andre ting?

Mvh Peder

Hej Peder

Godt svaret. Nah, det er ikke helt sort snak. Er ikke selv programmør, men har set lidt hist og her igennem endda nogle år.

Jeg er stadig i tænkeboks og undersøger mulighederne, som de rare medlemmer af Amino kommer med. Det hælder lidt i retning af en færdigret, vi kan få op at køre nu. Så samler vi erfaringer og skal så nok lave hele l..... om senere Stick out tongue

God weekend - Bjarne

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Fra  Aquatex Skrevet kl. 18:39

Hej Henning

Du er meget overbevisende, og jeg har lidt positive følelser for DanDomain helt tilbage fra de primitive BBS dage, men jeg har på den anden side også været tilfreds kunde hos Scannet og har stor respekt for deres forretning.

Jeg synes godt nok, at koden er grim - også hos DanDomain! Hvis det virker for andre, kan det vel også fungere for mig. Jeg tager et nærmere kig på det. Så kan vi overveje det videre. Er i Tyskland til midten af næste uge, så først derefter sker der noget.

Nyd måske det sidste rigtig gode vejr i år - god weekend

Bjarne

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)