Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det bare mig.....

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

eller er de der blogs bare blevet til en sludder for en sladder om ingenting, som ingen andre end bloggerne selv, kan bruge til noget?

Ja ok, det er ikke alle blogs der giver mig den oplevelse, men jeg havde måske bare nogle andre forventninger........ ;o) Måske har jeg bare ikke fattet formålet med blogs på Amino. Jeg troede at det var meningen, at man bloggede om ting der var interessante for iværksættere.

 

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har valgt i min - noget forsømte - blog at skrive om tilblivelsen af min virksomhed med de forskellige stød og skub, det har givet mig undervejs.

Selvfølgelig er det mest interessant for netop mig, men jeg håber da, at andre også kan have glæde af den.

mvh Hans

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

eller er de der blogs bare blevet til en sludder for en sladder om ingenting, som ingen andre end bloggerne selv, kan bruge til noget?

Hejsa

Nu ved jeg jo ikke om min blog http://www.amino.dk/blogs/min-mave/default.aspx går ind under kategoerien "sludder for en sladder om ingenting" men jeg synes faktisk jeg lige tænker en ekstra gang over hvad jeg skriver og om hvorvidt det handler om iværksætteri på den ene eller den anden måde. Smile

Det gør jeg mest af hensyn til mig selv for det er jo mine tanker der trænger sig på og bare må skrives ned, men en blog er også kun halvt så meget værd hvis man ikke har nogen der ønsker at følge med i hvad der sker og hvad der bliver skrevet. Ellers er der jo ikke så meget mening i at ligge skidtet online.

Jeg synes også du måske skal tænke over at der er mange underkategorier i forhold til iværksætteri som f.eks. familie, andres synspunkt på irksomheden, når der sker noget spændende i firmaet, manglende tid, stress osv osv.

Men hvad er det der interesserer dig? Og kunne du så ikke tænke dig at oprette en blog og "vise" os alle hvordan du synes det skal gøres Smile Det er vist generelt sådan at jo flere der f.eks. skriver om det du mener er relevante emner indenfor iværksætteri, jo flere vil formentlig også på en eller anden måde begynde at skrive mere om netop de emner.

Det er da et forsøg værd Big Smile

Jeg håber der er bare èn der læser min blog og føler den er relevant for dem, for så har jeg gjort det jeg gerne ville, hjælper andre ved at fortælle om mine erfaringer og udfordringer der dukker op i mit liv, personligt som professionelt - Det ene påvirker det andet, og derfor mener jeg personligt at langt de fleste indlæg ER relevante i forhold til firmaet. Men jeg vil selvfølgelig kun svare for mine egne indlæg.

Jeg håber der er flere der har lyst til at gøre det samme som jeg selv, opretter en blog og fortæller om stort og småt i forhold til hverdagen og dermed også i forhold til firmaet Wink

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var det ikke et forsøg på at pege fingre af nogle bestemte.....eller slå nogen oven i hovedet ;o)

Et eksempel kunne være at man skriver, at nu har man opdaget noget, som man gerne vil skrive om på sin blog. Her kunne man fx. vælge så at skrive om det i stedet for at skrive at man gerne vil skrive om det ;o)

Folks erfaringer ifm. at drive virksomhed, er jo altid interesssant for iværksættere eller kommende iværksættere.

Overspringshandlinger er for mig, også interessante. At folk er sultne når de vågner eller har fået besøg at Jehovas vidner, er for mig fuldstændig ligegyldigt, da det nærmest svarer til at fortælle at man har børstet tænder til morgen ;o)

Anyway.....der er ikke nogen der siger, at jeg har ret. Jeg kom bare til at tænke på at resultatet kunne blive, at folk stopper med at læse blogs og det ville være synd. Specielt hvis det tager en drejning over i "Peter og Lisa's hjemmside. Lisa har købt ny kjole i dag og Peter har spillet kamp ude mod Karlslunde i serie 5. De vandt 2-1, så Peter var glad. Til aften spiste de biksemad. Lille Kaspar på 3 år ville ikke i seng. Det var vist noget værre noget". Det kan godt være at det interesserer resten af familen, men på Amino er interessen nok en del mindre ;o)

Som sagt..........det var et oplæg til debat og ikke et forsøg på at pege fingre af bestemte blogs ;o)

 

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Smile

Jeg synes det er super at du tager emnet op, og selv hvis du gerne ville forsøge at slå mig oven i hovedet, kan jeg fortælle der skal en del til før jeg mærker det - jeg er vist lidt for tykhudet fra tid til anden. Surprise

Jeg synes det er interessante synspunkter du kommer med, og netop det som du nævner, med at det bliver til en familieblog synes jeg også ville være synd når nu det er iværksætteri det primært handler om på Amino.

Men - og igen svarer jeg kun ud fra mig selv - skriver fra hjertet og tænker ikke så meget undervejs, så derfor kan der godt snige sig nogle afsnit eller hele blogindlæg ind omkring alt muligt andet end iværksætteri Wink Det må folk formentlig leve med hvis de læser med på min blog, men altid rart at høre noget konstrukti kritik, det er jo det vi udvikler os af (hvis vi vel at mærke tager det til os)

Det vigtigste for mig er at komme af med tanker og andet på bloggen, og det næstvigtigste om jeg nu også rammer de personer der læser med. Grunden til at det er lidt mindre vigtigt er at jeg ikke skal leve af denne blog, det er udelukkende for min egen fornøjelses skyld og kan jeg hjælpe nogen udervejs er det en ekstra bonus. Big Smile

Men jeg er da altid klar på en "udfordring", så hvis du har læst med på min blog og dermed ved lidt om hvem jeg er, så smid et par emner ud til mig som DU netop gerne vil høre mere om. Det kan jeg lære noget af, og formentlig er du ikke den eneste der kan få glæde af emnerne. Jeg tror der sidder mange som dig og har præcis de samme tanker omkring bloggen generelt her på Amino.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Birgit - Min-mave.dk:

Det vigtigste for mig er at komme af med tanker og andet på bloggen, og det næstvigtigste om jeg nu også rammer de personer der læser med. Grunden til at det er lidt mindre vigtigt er at jeg ikke skal leve af denne blog, det er udelukkende for min egen fornøjelses skyld

Det er måske det der er årsagen til at det bliver mindre og mindre iværksætteri. Igen.....jeg har ikke eneret på, hvad blogs skal indeholde, men hvis man laver en blog om sig selv, til sig selv, kun tænker på sig selv og ikke evt. læsere, er det så ikke mere naturligt at gøre det i en 'privat' blog udenfor Amino? Ellers har jeg nok bare ikke fattet meningen med blogs på Amino ;o)

Hvad folk vil skrive om, styrer de selv. Hvis de ikke føler at de har noget at skrive om, er det vel bedre at vente og så skrive, når man har noget på hjerte....

Man kunne måske dreje diskussionen i retning af, "Hvad er egentlig meningen med blogs på Amino?", for jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået det ;o) 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror egentlig ikke, at de "dårlige" eller tomme blogs spærer vejen for de gode og fyldige. Når jeg finder en blog - her på amino eller andre steder - sker det oftest via et link i en signatur eller ved en googling af et navn. Hvis bloggen fanger mig - fordi den er relevant, velskrevet, interessant, overraskende eller af alle mulige andre grunde - så følger jeg den i et stykke tid, indtil den er "brugt op" for mig. Om nabo-bloggen er dum og dorsk har ingen betydning for, om jeg gider læse den enkelte blog.

mvh Hans

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har vi jo kategorier som denne til at diskutere faglige iværksætteremner eller spørge til råds, og jeg ser bloggen som et supplement hertil.

Selvfølgeligt er det ligegyldigt om Jehovas vidner bankede på, men et indlæg som kunne synes mere "fagligt" som: at i dag var jeg i banken for at låne en million til min forretning, - men de sagde nej" er jo egentligt også ret ligegyldigt hvis ikke man som læser forinden har kunnet læse om forretningsplanen. MEN der indgår jo også private overvejelser. Skal huset stilles som sikkerhed? Har vi mulighed for at  -og vil vi det? - spænde livremmen ind for at få firmaet op at køre? Sådanne ting kan der være en vis terapi at få sat på skrift, og egenligt er der vel også en vis værdi i at læse om en mor til seks børn der starter en webshop, - det sætter alt andet lige tingene i perspektiv for en 17-årig med iværksætterdrømme som ikke kan overskue at gå i skole 5 timer om dagen i de sidste tre måneder af sin uddannelse, - og derfor vil droppe ud. 

Så det er vel ikke så meget enten eller, men både og.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, alt hvad du nævner der er jo relevant imo ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm, har været ude af huset og væk fra computeren det meste af dagen, men er da lidt overrasket over nogle af de kommentarer der er kommet. Jeg kan som sådan godt forstå dem, men det er som oftest bare ikke sådan jeg ser en blog. Der er det personligt blandet med fagligt stof på bloggen, men måske har jeg ikke kikket på de "rigtige" blogs.  Huh? Derudover er jeg på mange måder vist ikke nogen traditionel iværksætter som kan skrive om f.eks. de ting der er nævnt og ellers har jeg allerede gjort det i tidligere indlæg.

Nå, selv om jeg helst ikke vil indrømme det overfor mig selv har du ramt et følsomt punkt, det lykkedes altså at trænge ind under den tykke hud alligevel Smile og jeg har tænkt længe over hvad jeg skulle svare dig. For svare dig vil jeg gerne.

Jeg ved godt at du ikke ville gøre det personligt i forhold til bestemte blogs, men da jeg ligesom selv greb bolden (det kunne jeg jo bare lade være med) så vil jeg også gerne følge den personligt til dørs.

Noget siger mig at enten finder du ikke nogen af mine indlæg på bloggen relevante i forhold til iværksætteri, eller også har du ganske enkelt ikke fulgt med på bloggen og set alle de relevante indlæg jeg faktisk selv mener der ligger der. Som jeg ser det er det måske 20-25 % af indholdet som handler om noget helt andet.

Min tanker er endt med en konklusion og det er at jeg fortsætter med at skrive som jeg altid har gjort, og man kan jo så sige at jeg faktisk allerede har hjulpet dig. Jeg har hjulpet dig med at se at du nu med SIKKERHED spilder din dyrebare tid på at læse med på min blog. Det er jo en super opdagelse eftersom der er nok at bruge tid på og ikke mindst at du nu hurtigt og elegant kan gå udenom de indlæg jeg skriver på min blog fordi du allerede nu ved at de ikke interesserer dig.

Jeg håber virkelig at du vil overveje at oprette din egen blog og skrive på den måde som du selv efterspørger - for selv en gammel hund kan lære nye tricks hvis træneren er tålmodig nok. Smile (hvis du er i tvivl er den gamle hund mig) Wink

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)