Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A linker til B som linker til C som linker til A igen...?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Dette er til SEO bestanden herinde!
Er ved at prøve at få bygget nogle indgående links fra andre sites op til mit site.

Spørgsmålene lyder således:

Hvis man f.eks tager 4 forkellige sites (domæner) som er emne relateret og linker sammen (-->=linker til) på denne måde: A -->B-->C-->D-->A.

1) Vil dette fungere i Google eller vil Google opdage det som mistænkeligt?

2) Og hvor mange led vil du mene man skal have i en kæde før det vil virke?

3) Hvilken betydning vil det have for f.eks domæne "A" hvis sites'ne har forskellige pagerank/værdi for Google?

På forhånd tak!
Jean-Michel

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:27

1) Så vidt jeg ved kan Google sagtens gennemskue det meget langt ud.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:31

Jeg ved ikke med sikkerhed om Google pt trevler en linkkæde på 4 led op effektivt, men det er faktisk også lige meget.

Sagen er delt at du helt sikkert ikke kan lave ret mange af denne type kæder med relevante sites uden at skulle bruge uendelig meget tid på det. Og for hver kæde får du kun ét "envejslink" ud af det.

En anden ting er at Google måske på et tidspunkt lærer (det er nok ikke så svært) at optrevle sådan en kæde og så er alt dit arbejde spildt.

Hvis jeg var dig og havde et godt website samt gode kontakter med en håndfuld andre med gode og relevante websites, ville jeg i stedet aftale A-B-A-linkning med det formål at hjælpe hinanden til mere trafik og at hjælpe kunderne med gode relevante links

Hvis det er meget vigtigt for dig at få envejslinks fra disse andre sider, så prøv i stedet at levere indhold eller en feature, som er så nyttig for deres besøgende, at de slet ikke kan lade være med at linke til dig.

Men typisk betyder en håndfuld links jo ikke så meget for placeringerne i søgemaskinerne, at det er værd at bruge lang tid på at udtænke, gennemføre og bagefter administrere et avanceret system.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:45

Overvej hvad det er du vil opnå. Er det PageRank, så er effekten af A-D kæden den samme som A-B-A links. Er det for at få dybe links med relevant ankertekst, har jeg ikke set argumenter for at disse vægtes lavere fordi man sender et link retur fra en anden side på sitet. Så på den led er jeg enig med Saugstrup. Lav nogle gode A-B-A links.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 14:48
Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 16:34

Som vi siger i undergrundenDevil: never close the circle Wink

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 17:45

misel:
Hvis man f.eks tager 4 forkellige sites (domæner) som er emne relateret og linker sammen (-->=linker til) på denne måde: A -->B-->C-->D-->A.

Hvorfor skulle Google finde det mistænkeligt? Konceptet bag pagerank er offentlig tilgængeligt. Det er ren matematik.

Grav fire huller (sider) A, B, C og D og fyld dem op med vand (link juice). Grav en kanal(link) der forbinder dem alle A -> B -> C -> D -> A. Hullet med den højeste vandstand (pagerank) vil afgive mest vand (link juice) til de forbundede huller (sider).

Vandemængden (link juicen) forbliver konstant i det lukkede kredsløb.

Du skal ikke tro at du skaber en form uendelig løkke. Der automatik tildeler dig mere og mere link juice. 

Nettet er en stor graf hvor linkcycles ikke kan undgås. Så nej Google bliver ikke vred ej heller skuffet :-P

Det de ikke bryder sig om er, hvis du f.eks. skriver en crawler, som crawler diverse blogs og forums, og automatisk opretter flere tusinde links til dine sider.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

> Konceptet bag pagerank er offentlig tilgængeligt. Det er ren matematik.

Ja, ptenten PageRank er offentligt tilgængeligt, men det er MANGE år siden Google brugte det patent. Der er enddag mange forskere der mener, det aldrig er taget i brug i sin oprindelige, og patenterede, form.

> Vandemængden (link juicen) forbliver konstant i det lukkede kredsløb.

Så har du ikke læst patentet! For der er en damping faktor i PageRank - og den damping faktor mener de fleste fortsat er der. Den antages at være på mindst 15%

> Det de ikke bryder sig om er, hvis du f.eks. skriver en crawler

Du blander tingene sammen. Det har intet med sagen at gøre.

Google kan sagtens forstå sammenhængen i de fleste link-setups som beskrevet ovenfor, og resultatet af sådanne anstrængelser er derfor som regel ingenting.

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 11:54

Jeg synes, det er bedre at bruge tiden på at lave godt indhold på siderne. Så skal folk nok - på et eller andet tidspunkt - enten linke til dig, eller i hvert fald få lyst til at vende tilbage. Det andet skaber link-indavl. Det svarer vel til at kende en 3-4 forhandlere, der hele tiden anbefaler hinanden, men aldrig får anbefalinger udefra.

Hele problemet omkring seo er efter min mening, at der fokuseres for meget på teknik og ikke på mennesker.

Skriv og 'link', som om der ikke fandtes søgemaskiner. Alt andet skaber dårligt indhold ;-) Dette råd er jo helt på linje med Googles egen holdning til hele problematikken.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:11
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

> Skriv og 'link', som om der ikke fandtes søgemaskiner. Alt andet skaber dårligt indhold ;-) Dette råd er jo helt på linje med Googles egen holdning til hele problematikken.

Ja, men det hjælper bare stort set ingen virksomheder med at nå deres mål ... måske lige bortset fra Google, men sorry - mine aktier er i MIT selskab, og mine interesser i mine kunders - ikke i Google :)

Det svarer lidt til at sige, at man ikke skal spekulere på PR og pressen - hvis bare det du laver er spændende nok skal de nok skrive om dig, right? Det er det jo det journalister gør, ik - de finder det som er vigtigt og spændende at skrive om ... WRONG! :)

Flinkeskole-, passive og "jeg stiller mig pænt op i køen" -strategier er som regel ikke særlig effektive. Der skal i alle sammenhænge kæmpes lidt eller meget med at komme foran konkurrenterne. Det gælder ikke bare, men OGSÅ, i søgemaskinerne.

Links er så ubetinget den vigtigste faktor! Jeg vil hellere have 1 million gode links og ingen tekst end omvendt! En side kan ranke i toppen af søgemaskinerne uden det ord den ranker på overhovedet findes på siden - hvis bare der er links nok (prøv f.eks. at søge på "click here" og se Adobe øverst - det ord findes slet ikke på siden. De er nummer 1 ud af over 20 milliarder sider!). Det omvendte sker ikke.

Links er ganske vist blevet en særdeles kompoliceret mekanisme at forstå - særligt i det seneste årstid, hvor domænetrust, som en afledt værdi af links, er begyndt at spille mere dominerende ind. Men uanset dette er links fortsat forbandede vigtige.

Og netop derfor er der en kæmpe gevinst at hente til dem der gider, har råd til og/eller orker at gøre den ekstra indsats der skal til for at skaffe flere og bedre links end konkurrenterne.  

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)