> Skriv og 'link', som om der ikke fandtes søgemaskiner. Alt andet skaber dårligt indhold ;-) Dette råd er jo helt på linje med Googles egen holdning til hele problematikken.
Ja, men det hjælper bare stort set ingen virksomheder med at nå deres mål ... måske lige bortset fra Google, men sorry - mine aktier er i MIT selskab, og mine interesser i mine kunders - ikke i Google :)
Det svarer lidt til at sige, at man ikke skal spekulere på PR og pressen - hvis bare det du laver er spændende nok skal de nok skrive om dig, right? Det er det jo det journalister gør, ik - de finder det som er vigtigt og spændende at skrive om ... WRONG! :)
Flinkeskole-, passive og "jeg stiller mig pænt op i køen" -strategier er som regel ikke særlig effektive. Der skal i alle sammenhænge kæmpes lidt eller meget med at komme foran konkurrenterne. Det gælder ikke bare, men OGSÅ, i søgemaskinerne.
Links er så ubetinget den vigtigste faktor! Jeg vil hellere have 1 million gode links og ingen tekst end omvendt! En side kan ranke i toppen af søgemaskinerne uden det ord den ranker på overhovedet findes på siden - hvis bare der er links nok (prøv f.eks. at søge på "click here" og se Adobe øverst - det ord findes slet ikke på siden. De er nummer 1 ud af over 20 milliarder sider!). Det omvendte sker ikke.
Links er ganske vist blevet en særdeles kompoliceret mekanisme at forstå - særligt i det seneste årstid, hvor domænetrust, som en afledt værdi af links, er begyndt at spille mere dominerende ind. Men uanset dette er links fortsat forbandede vigtige.
Og netop derfor er der en kæmpe gevinst at hente til dem der gider, har råd til og/eller orker at gøre den ekstra indsats der skal til for at skaffe flere og bedre links end konkurrenterne.