Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger siden mere?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de fleste af jer sikkert allerede har set, har jeg for et par uger siden smidt et nyt spændende produkt på gaden: SEO Supporten, som er en service der udelukkende sælges online. Og netop fordi det er online alle salgene skal komme, så er det naturligvis vigtigt, at siden sælger godt.

Vi har som sagt kun været i luften i et par uger, så det er svært at bedømme konverteringsraterne endnu - men som en start ser de bestemt ikke dårlige ud synes jeg. Men alting kan jo altid gøres bedre, og omend jeg synes vi har gjort det rimelig godt, og uanset at vi også selv har masser af ideer til forbedringer og forskellige tests af landing pages i støbeskeen, så synes jeg det ville være virkelig interessant at høre nogle af de mange gode Aminoers bud på, hvad DU mener der kunne gøres for at sælge mere på sitet.

Optimering stopper aldrig, men et godt sted at starter er Amino! (WOW, det kunne man sgu bruge som et slogan ... hmmm :))

- Så, hvad kunne du forestille dig der kunne gøres for at forbedre forsiden?

- Er der informationer du savner på sitet for at kunne beslutte dig til at købe?

- Er der noget der skræmmer?

- Har du gode ideer til særlige landing sider?

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:06

Hej Mikkel

Det kunne være fedt med nogle oftere opdateringer på siden end med en måneds mellemrum.

Måske kunne du ligge nogle af de fantastiske artikler (guider) der allerede ligger i SEO-supporten tilgængelige for alle, der er sikkert nok der gerne vil lære mere og ved at give dem en appetitvækker kan det måske give lysten til at blive kunde og lære/læse mere 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:16

Jeg synes generelt der er for meget tekst på sitet. Server det mere overskueligt, med noget lækkert grafik. Jeg synes det står rodet og teksten er for sammenpresset på et for lille område.

Grafikken i headeren er også lidt "børnehaveagtig", synes godt det må gøres lidt mere lækkert at se på.

Jeg ved ikke om andre oplever sitet sådan?

Og så synes jeg du gerne må linke til din private blog, så de kan se du er lidt inde i sagerne! ;-)

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:26

> Det kunne være fedt med nogle oftere opdateringer på siden end med en måneds mellemrum.

Jeps - altså en produktforbedring. Klart. Forbedringer i produktet vil ofte øge konverteringsraten :)
Og ja, vi har allerede planlagt at øge frekevnsen af dataindsamlingen, så det kommer på et tidspunkt. Der er dog lige et par andre fede opdateringer der skal på først - Hitlisten skulle ryge på i morgen eller overmorgen! :)

Men, ud fra en ren faglig vurdering (som søgemaskinenørd) er det lidt "bluf" med ugentlige dataindsamlinger. Det meste data ændrer sig ikke så ofte (PageRank går der f.eks. 3-4 måneder imellem), og de spring der kan være fra uge til uge kan godt virke mere skræmmende og ulogiske end der er grund til.

Men, jeg erkender fuldt ud, at mange gerne vil have ugentlige rapporter - du er ikke den første der har nævnt det, så den beslutning er taget.

> Måske kunne du ligge nogle af de fantastiske artikler (guider) der allerede ligger i SEO-supporten tilgængelige for alle

Vi har overvejet dette i alverdens former, men det er lidt svært med den måde som disse guides er skrevet på. Man vil ike få noget ud af kun at læse første halvdel - det vil være lidt som et afbrudt samleje med Pamela Anderson :) Måske finder vi en brugbar løsning en dag ...

Men, vi har nogle andre ting i støbeskeen, som vil blive lagt ud til fri beskuelse, som jeg også er sikker på folk vil synes er fedt. Men det vil jeg lige vente lidt med at fortælle mere om indtil vi er lidt tættere på

> Jeg synes generelt der er for meget tekst på sitet.

Det er nok noget vi kunne eksperimentere noget mere med. Det vil jeg give dig ret i.
Jeg synes altid det svære er, at der er så mange forskellige typer i ens målgruppe - med en service som denne forventer mange en meget detaljeret beskrivelse af produktet, og det er derfor der er så meget tekst som der er nu. Men det er klart, at andre typer, som dig, vil hellere have mindre tekst og mere "illustration", og det kan jeg også godt forstå. Jeg tror løsningen måske kunne ligge i, at have begge muligheder tilgængelige via forskellige dele af sitet og forskellige landing sider i forhold til marketing grupper ...

> Grafikken i headeren er også lidt "børnehaveagtig",

Hehehe - ja vi HAR haft den snak. Den er lidt mere børnehaveagtig end min partner kan lide - men den er meget mindre børnehaveagtig end jeg gerne ville have haft den. Den er jo langt fra så børnehaveagtig som f.eks. Skype, som jeg selv godt kan lide :) ...

> Og så synes jeg du gerne må linke til din private blog

Linket er i bunden af alle sider - mente du mere prominent?

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Skrevet kl. 22:39

> Linket er i bunden af alle sider - mente du mere prominent?

Hmm. Prominent ved jeg ikke lige hvad betyder, men du skal linke til din blog, der hvor du beskriver dig selv og din baggrund.

> som f.eks. Skype, som jeg selv godt kan lide :) ...
http://www.skype.com/intl/da/ Jeg må nok sige at jeg synes skype er meget federe at se på. Den er ikke børnehaveagtig efter min mening, den er bare enkel og lækker lavet. Jeg synes dog du har ret i at der gerne må stå mere på jeres side en lige skype pga. målgruppen som du selv siger.

Det jeg mener med jeres header er at den er for uprofessionel lavet, den ligner et eller andet paint-job efter min mening. Lav den enkel og cool på den fede måde! :-)

Mvh.
Anders

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:55

> der hvor du beskriver dig selv og din baggrund.

Ahh, ok, så er jeg med. Det er hermed gjort - og lidt til. Tak! :)

Det er altid svært med grafik og design, da smag er så forskelligt. Det afgørende, i denne tråd i hvert fald, er dog hvilke faktorer der kunne få flere til at købe.

Ville DU f.eks. købe produktet, hvis designet blev noget du opfattede som federe? Med andre ord, kunne et "bedre" design overbevise dig? Eller, skræmmer det "dårlige" design dig væk - kunne det afholde dig fra at købe, hvis du nu i øvrigt ellers havde både brug for det og råd til det?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved godt, at det med et værktøj som dit, er svært at give en demo, men har du overvejet 14 dage/1 måneds "fuld tilfredshed eller pengene tilbage garanti"?

Selv om du har et navn, er man jo generelt bange for at købe katten i sækken. Hvis du samtidig sikrer dig lidt mod misbrug (at man ikke kan oprette sig med samme domæne til en test gang på gang) og er selvsikker på at din service 110% er pengene værd, er det vel begrænset hvad du mister kontrer at du sandsynligvis vinder en del tvivlere...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Skrevet kl. 00:03

Ja, det tror jeg desværre designet gør. Hvis du vil kapre andre end læste aminoer, så tror jeg du skal ændre dit design.

Jeg synes simpelthen designet er amatøragtigt og det er din service jo IKKE!

Buttom line: hvis du vil kapre andre end læste aminoer, må du ændre designet - ikke stilmæssigt men mere professionelt.

Efter min mening...
Hvad synes i andre?

Mvh.
Anders

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 00:05

Hej Mikkel, 

Jeg smider gerne lige min 5 eller 10-cent - alt efter hvad du kan bruge til noget ;)

Kan se I har været inde over tekstmængden og logo/design, så selvom jeg også mener det ikke er i min smag - vil jeg springe hurtigt over.
Fx kunne denne tekst:
De søgemaskine-eksperter der er tilknyttet SEO Supporten ville normalt koste fra 10.000 kroner for én enkel dags konsultation. Med SEO Supporten får du ubegrænset hjælp i knap 2 år for samme pris! Bestil dit abonnement i dag!
blive til denne tekst:
Søgemaskine-eksperter koster hurtigt/nemt/normalt 10.000 kr pr. dag. Hos os får du ubegrænset hjælp i knap 2 år for samme pris. Bestil dit abonnement i dag. 

Problemet med denne type "Skype" design er, synes jeg.. at det er  alt for brugt.  Det er lige før jeg nogen gange tror det er sådan et standard template der følger med folk som køber en MAC, så de føler sig lidt designer agtige og innovative ;)

Well, noget andet er....

Jeg ville koble baggrunden "sammen med resten af designet", de to ting virker i mine øjne, som om de ikke kan lide hinanden. Jeg ville lade tingene flyde sammen, så sitet står mere roligt. 

Jeg ville fjerne login oppe i højre hjørne og i stedet lave en Login knap på størrelse med en af de venstre menu-toppe. 

Jeg ville inddele menuerne, så man kan se hvilke emner "der er i familie", de står lidt rodet i min verden. 

Håber det kunne bruges :) 
Fortsat rigtig god dag Mikkel,

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:19

Vedr design ...
Jeg mangler stadig lidt at høre, har I SELV undladt at købe noget på et website fordi I synes designet var "grimt"? Og omvendt, er i blevet overbevist om, at købe noget (ikke design relateret) på et website fordi designet var "flot"?

Grunden til jeg spørger er, at jeg ikke selv har oplevet eller set ordentlig dokumentation på, at om et website er flot eller grimt fører til færre eller flere salg. Det skal ikke forveksles med nogle af de andre mere "usability" orienterede kommentarer, som uanset hvordan designet ellers er, sikkert kan være med til at øge konverteringerne lidt.

Jeg har set mange gode eksempler gennem tiden på, hvordan de grimmeste websites i verden sælger helt vildt - og hvordan meget flotte sites slet ikke sælger. Det omvendte findes naturligvis også. Pointen er bare, at jeg synes at opleve, at det er alle de andre (milliarder!) af faktorer, der har en større indvirkning end lige om folk synes designet er flot eller ej.

> men har du overvejet 14 dage/1 måneds "fuld tilfredshed eller pengene tilbage garanti"?

Ja, og det er et godt eksempel på en ting som jeg tror ville få MEGET større betydning for salget end "flot" eller "grimt" design. Vi har bestemt overvejet det, men vi har ikke endnu kunne finde den helt rigtige måde at løse det på. Problemet er, at produktet som helhed er meget svært at teste på 14 dage eller 1 måned. Man kunne så godt vælge at lade folk teste noget af det - f.eks. en enkel kørsel af rapporterne, men så er jeg bare bange for at vi lidt mister den der tre-enighed: Viden, hjælp og support, som er så vigtig for "konceptet" - iøvrigt også det vores målgruppe har brug for. Vi tænker stadig :)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)