Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wellstar har i hørt om det og hvad mener i om det?

Side 13 ud af 23 (224 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Poker Tours Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders nu ved jeg jo at du er en ekspert indenfor brancen, og sidder inde med en noget større viden omkring det end mig..

Hvad er din vurdering af Wellstar? Går de fri eller bliver de dømt som pyramideselskab?

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:46

Hej Lasse.

De går fri. Der har været lignende sager før. Jeg kan naturligvis ikke være 100% sikker, for jeg er  ikke nok inde i deres måde at drive forretning på. Det forholder sig sådan, at når man tegner en ny partner, så køber denne partner et parti varer. Typisk får man en procentdel af den omsætning, der bliver skabt, når den nye partner går med.

Nu er den nye partner naturligvis en del af netværket, også selvom han/hun ikke bygger forretning, men blot vil bruge produktet. Det er det man i USA kalder en "Wholesale " kunde. Når vi skal sælge vores varer, så er vi ikke herre over, om folk vil købe til udsalgspris, eller om de vil gå med og købe til indkøbspris. I begge tilfælde er der tale om et salg af varer!

Det man kigger på er, hvor ligger firmaets fokus. Eksempelvis holder vi i Monavie tasting parties, hvor produktet er i fokus. Vores møder er ikke egentlige hvervemøder, men mere en sjov kom sammen, hvor folk kan smage produktet. Dette vil være i orden. Hvis vi nu lokkede folk til mødet, bad dem betale store sign up beløb, stort set ikke nævner produktet men kun snakker om opbygning af netværk, så ville det være ulovligt.

Så derfor ved jeg ikke med 100% sikkerhed, hvordan Wellstar bygger deres forretning, men jeg har en formodning om, at de går fri. Dog kan de ikke komme udenom, at de har markedsført ulovlige varer. Det forholder sig nemlig sådan, at du ikke må markedsføre et produkt, før det er anmeldt til den lokale fødevareregion. Så her har de dummet sig!

Omkring vennehvervning så formoder jeg, at der kommer et dementi fra TV2. Vennehvervning kan være i strid mod god markedsføringskik, men det er altså ikke ulovligt. Det bliver dog ulovligt, hvis man lokker, presser og generelt fører folk bag lyset. Jeg har skrevet til forbrugerombudsmanden, så vi kan få endligt klarlagt, hvad vi må og ikke må. Men det siger lidt sig selv, at  hvis det var ulovligt, så var Tubberware og andre nok lukket for længst!

Hvis jeg skal sige noget positivt om sådanne programmer, så er det, at det kan være med til at skille de useriøse firmaer fra. Det negative er, at  mange firmaer bliver dømt, uden at have muligheden for at forsvare sig.

Er glad for at vores firma bruger millioner på produktgodkendelser, gennemlæsning af brochurer, policies etc. Vi skal gå foran som et godt eksempel, og så skal vi følge den dansk lovgivning 100%

Håber dette er svar nok!¨

Hilsen

Anders

Fra Herning
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Poker Tours Skrevet kl. 12:55

Godt svar :)

Har lige et uddybende spørgsmål til det du skriver om tasting parties..

Lad os antage at der var nogle i netværket som inviterede til snak kun om opbygning af netværket... Så har det vel stadig intet at gøre med om selskabet er pyramidespil el ej..? 

Tilmeldt 21. Jun 06
Skrevet kl. 12:59

Som jeg altid har ment, så skal produktet være i centrum. Det er klart, at når man snakker med folk, så vil nogen være interesseret i at sælge varer og andre vil være interesseret i at bygge netværk. Det kan vi ikke lave om på, og det er så vores opgave via kundeafspejling, at vælge den rigtige fremgangmåde.

Men vi må aldrig glemme, at vores forretning i sidste ende handler om, at folk skal drikke vores produkt. Hvis ikke vi har et stort solidt netværk af forbrugere, så vil forretningen ikke kunne holde på sigt.

Det vigtigste er dog stadig, at al bonus er baseret på et reelt varekøb! Overholder man det og husker produktet, så går det ikke helt galt.

Hilsen

Anders

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:14

Anders Petersen:

Vennehvervning kan være i strid mod god markedsføringskik, men det er altså ikke ulovligt.

Der er vel ingen grund til at bruge så meget tid på at sondre mellem at være i strid med god markedsføringsskik og at overtræde loven? Allerførste paragraf i Markedsføringsloven kræver netop, at erhvervsdrivende udviser god markedsføringsskik.

Marc

Tilmeldt 21. Jun 06
Skrevet kl. 14:31

Kære Marc.

Som jeg skrev, så KAN vennehvervning være i strid med god markedsføringsskik. Så jeg sondrer ikke mellem god markedsføringsskik og overtrædelse af loven! Jeg sondrer mellem, hvad der skal til og ikke til, for at vennehvervning overtræder god markedsføringsskik.

Så at forbrugerombudsmanden bruger ordet "KAN" tyder altså på, at det også kan være acceptabelt, hvis det gøres ordentligt.

Hilsen

Anders

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:40

Hej Kim

forsinket indlæg fra mig.

MLM er verdens bedste forretningsmulighed, dette er der ingen tvivl om. Problemet er bare at folk ikke sætter sig ind ihvad det er. hvis man blot gad dette ville ingen være i tvivl.

Jeg selv mener at den bedste beskrivelse der er lavet af branchen er denne her http://explorefreedom.com/luther/ - klik nederst ivenstre side på brilliant compensation (du kan vælge norske undertekster) - det er en professor på Haward universitet der har lavet dette og det bliver skildret af t tegneserie figurer.

Gode råd . sørg for firmaet er medlem af mlm's brancheforening der hedder DSA, hvis ikke skal du være meget opmærksom. Hvis du tjene penge på at sponsere folk ind er det ulovligt, du skal kun kunne tjene penge på at folk køber en varer, fuldstændig ligesom i enhver butik, de kan kun tjene penge hvis en kunde handler, så enkelt er det.

Det firma jeg arbejder med, viser vi kunden hvorledes denne kan handle direkte til nettopris, det betyder at alle de mennesker der ikke er sælgere, men godt kan anbefale har en chanche.

held og lykke med dit MLM eventyr, hvis du ser dig for og er lærevillig fra dem der har succes vil du skabe dig en fantastisk tilværelse. Hvis du syntes det lyder for godt til at være sandt, så spørg sig selv omdet er nok til ikke at undersøge mere.

Betragt denne mulighed som om du skulle invisterer 10 mill. kr. - hvilke ting ville du undersøge før du lagde pengene på bordet, hvis du ikke gør det, så glem det........................

Lars

Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Skrevet kl. 17:14

hej

hvad er der galt ,med dette klip til alle dem der klapper i deres små hænder

i steden for at skrive en stil, giver jeg Anders 100% ret

men til de små klappere så se dansk tv når det er bedst http://www.kimmadsen.dk/5553475

mvh Karsten Aagaard

I AM MLM

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:02

Hej Alle

Jeg kan godt forstå at i sidder og venter spændt på et par kommentare fra mig ;o)

Jeg er desværre nød til at skuffe jer (indtil videre) for vi MÅ ikke udtale os om noget lige nu. Det er direkte ordre fra Wellstar i Tyskland. Al henvendelse skal ske til dem og de eneste udtalelser "offentligt" skal komme fra dem selv.

Dette er i vores bedste interesse, da vi IKKE er Wellstar men blot selvstændige forhandlere af deres produkter og at det er firmaet Wellstar man beskylder for disse anklager.

Det eneste jeg kan/må sige er at de anklager selvfølgelige er helt uberettiget, det ER intet ulovligt ved hverken Wellstars koncept eller deres produkter.

Om der er enkelte forhandlere der har trådt ved siden af loven, må jo så vise sig med tiden, men det kan Wellstar jo ikke dømmes for, da de enkelte forhandlere er selvstændige partnere og hver især kender reglerne i Wellstars koncept.

Wellstar står naturligvis bag sine forhandlere og bakker os op, derfor har de også overtaget al kommunikation til pressen og til politiet igennem deres danske advokat.

Bare rolig, i skal nok komme til at høre mere i denne sag, Wellstar finder sig naturligvis ikke i at nogen sviner deres firma til, uberettiget, så der er fuld gang i sagen fra Wellstars side af, så lidt tålmodighed kære venner, så skal i nok få jeres historie når det er muligt.

Mange hilsner

Annika

Der stadig er stolt af at være Wellstar partner og ikke lader sig slå ud af et "underholdinngsprogram" på dansk skod tv ;o)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:53

En ting er at i forblænder jer selv og hinanden - men kan i når alt kommer til alt sådan helt seriøst sove med god samvittighed om natten også?

Det værste er jo at 99 ud af 100 af jer ikke engang tjener gode penge - i pusher det ene lorte koncept efter det andet i den evige jagt på den hurtige gevinst uden nogensinde at nå målet fordi i konsekvent sidder fast i de samme baner.

Hvorfor tror i at mlm er paria i resten af erhvervslivet og at ingen med respekt for sig selv vil have deres virksomhedsnavn trukket ind i noget der har mlm at gøre?

Side 13 ud af 23 (224 indlæg)