Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wellstar har i hørt om det og hvad mener i om det?

Side 10 ud af 23 (224 indlæg)
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:28
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Wellstar er da sikkert et udemærket firma og må være lovligt at bygge i Danmark hvis/hvornår det bliver godkendt af de rette instanser. Men kig rundt og se på andre MLM firmaer og se om de passer bedre til jer, der er en del af dem her derude, nogle dog mere seriøse end andre.

Hvis du vil have et råd med på vejen, så sørg for at der er et godt support system og uddannelses system som i kan benytte jer af, for ellers kan det blive svært at bygge en større forretning ud af det

John

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 17:00

John:
Wellstar er da sikkert et udemærket firma og må være lovligt at bygge i Danmark hvis/hvornår det bliver godkendt af de rette instanser. Men kig rundt og se på andre MLM firmaer og se om de passer bedre til jer, der er en del af dem her derude, nogle dog mere seriøse end andre.

Det mener du ikke vel?

IT Factory var også godkendt i Danmark uden det forhindrede det mindste. Se i øvrigt Kontakt på DR 1, blot nogle få gange så ved du at man sagtens kan drive virksomhed i Danmark skønt det er en rådden virksomhed.

Monsieur1: Prøv altid at gå til den oprindelige kilde, i dette tilfælde Forbrugerrådets omtale Pyramidespil lover guld under finanskrisen.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:36

Vil godt skynde mig at sige, at jeg ikke arbejder for Wellstar, men vil alligevel forsøge at forsvare dem lidt. Wellstar har formodentlig lavet den fejl, at de er begyndt at distribuere produkter, inden de har haft deres anmeldelser på plads. Vi skal huske på, at indtil videre er Wellstar ikke blevet dømt som værende et pyramidspil. Det overvejes i øjeblikket, om Wellstar skal anmeldes, men indtil videre er firmaet altså uskyldig.

Hvis vi skal kigge lidt på lovgivningen på området, så er det klart, at det ikke er tilladt at drive et pyramidespil. Omvendt er det fuldt tilladt at sælge sine varer via mlm, hvilket har været praktiseret i Danmark i mere end 30 år. Der findes masser af selskaber, som drive en lovlig forretning, da deres forretning er bygget op omkring reele varer, hvor pris og kvalitet stemmer overens.

Når man opbygger et network marketing firma, så kommer en del af omsætningen fra selve netværket og den del fra varer, som bliver solgt til slutforbrugeren, som ikke deltager i netværket. Der er i Danmark ikke noget præcise regler for, hvor meget omsætning der må komme fra netværket, og hvor meget salg til slutbrugeren et selskab skal have. Det må dog aldrig være sådan, at den primære indtægt kommer fra hvervning af nye medlemmer. Dette betyder dog ikke, at du ikke må tjene flere penge på dit netværk, end du gør ved at videresælge varer. Som en tommelfingerregel, så skal hver networker kunne dokumentere en vis grad af videresalg.

Hvem er kunden så? En kunde i netværket er lige så accepteret, som en kunde udenfor netværket. Altså er det ikke ulovligt, hvis den primære omsætning bliver skabt af selve netværket og ikke af slutkunden udenfor netværket. Der har været en del retsager omkring emnet, og hver gang har de seriøse network marketing firmaer vundet. Dette skyldes, at du ikke kan skille de to ting ad. Mange starter med at købe produktet til vejledende udsalgspris, men vælger senere at blive en del af netværket, for så kan de købe produktet til indkøbspris. Derfor kan man ikke sige, at det er et pyramidespil, hvis den primære omsætning kommer fra netværket.

Så Wellstar bliver fremstillet som værende et pyramidespil, men fremtiden vil vise, om der er hold i påstanden. Der er mange andre selskaber som Wellstar, som er blevet beskyldt for lignende før, men til dato har langt de fleste af dem klaret frisag. Så inden vi dømmer Wellstar, så lad os vente på en eventuel dom, i stedet for at tage al journalistik for gode varer.

Jeg synes, det er betænkeligt, at Forbrugerrådet bringer en artikel med overskriften "pyramidespil lover guld under finanskrisen", når de samtidig er ved at overveje, om de overhovedet vil anmelde Wellstar. Så de har dømt dem i overskriften, men internt overvejer de stadig, om der reelt er en sag!

Med venlig hilsen.

Anders Petersen

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 18:02

Ved godt at det er en gammel tråd. Men kunne mindes jeg havde låst om det herinde.

Der kommer noget om det i Basta på DR1 i aften, til de folk som vil have noget mere baggrund om dette.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 19:42

Hæ hæ tror der bliver en del røde øre efter i aften.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:25

Tror jeg du har ret iSmile Men er da positivt at de nu er blevet politianmeldt.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:34

Ja lad os håbe de bliver lukket. Jeg personligt håber de har en rigtig dårlig smag i munden, for i mine tanker roder ord som bondefangeri, bedrageri, fusk, svindel, et spin af løgne, jeg siger ikke de er dette, men det er det jeg tænker om dem. Lad os alle se frem til politiet bliver færdige med deres efterforskning og evt. retsligst efterspil. Vi kan jo kun håbe på en dom, så der ikke er flere der bliver snydt for deres penge, gennem den opgygning wellstar er lavet over.

Venligst

René Buch

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:38

Big Smile

Ja det var underholdende med BASTA.....

Når man så læser tråden fra start, så er det endnu sjovere. Der bliver lovet meget i denne tråd. Der bliver forsvaret meget i denne tråd.

Nu har vi så fået slået fast at produkterne ikke er lovlige at sælge i Danmark pga. af alt for højt indhold af koffein. Endvidere at firmaet selv er klar over at man ikke kan få dispensation og derfor henlægger sagen. At det er ulovligt i danmark at drive pyramide, da indtjeningen her primært kommer fra hvervninger og ikke fra salg. At det er ulovligt at hverve venner/familie til den slags (det vidste jeg faktisk ikke). A de lyver overfor potentielle 'medlemmer'.

Morsomt med hvervemøderne..................mage til bullsh*t skal dælme lede længe efter ;o)))) Ufatteligt at folk ikke undrer sig over alt det nonsens, der blev sagt.........

Nu er de så politianmeldt..........vil stadig forsvare det?

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 181
Fra  http://www.labagatelle.co.uk Skrevet kl. 21:44

Håber da at Annika/Søren kommer på banen her ;O)

labagatelle.co.uk Erotiske luksus produkter i højeste kvalitet.

Side 10 ud af 23 (224 indlæg)