Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisen på en virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver sammen med et par andre et webcommunity som også laver mindre events i den virkelige verden. Sitet er endnu ikke fuldt udviklet, men der er 450 brugere hvoraf ca. de 200 er rigtig aktive.

Der er omkring 100 unikke besøgende dagligt. I år har vi omsat for 55.000 men har ikke overskud.

En af mine kolleger ønsker nu at træde ud - hvordan prissætter man virksomheden?

Har I nogle bud?

På forhånd tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:22

Hej!

Det er en svær øvelse.

Er det et I/S eller et selskab?

Tilmeldt 7. Sep 08
Skrevet kl. 13:59

Faktisk så skal vi først nu til at oprette et I/S. Indtil nu har vi kørt det som en hobby, der altså bare har taget til i omfang...

Men da vi er begyndt som venner - så vil vi også gerne finde ud af det uden sure miner. Så vi "lader som om" at vi har papir på hinanden.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:18

Normalt vil en I/S-kontrakt indeholde en beskrivelse af, hvordan virksomheden skal værdiansættes i tilfælde af samarbejdets ophør. Der er imidlertid ikke en standard herfor, da det altid afhænger af, hvad interessenterne konkret kan blive enige. Der er derfor ikke et sikkert grundlag at "falde tilbage" på ved at "lade som om", at I har papir på hinanden.

Da der er tale om en hobbyvirksomhed uden den store omsætning, vil det nok være overkill at begive sig ud i de store teoretiske beregningsmodeller med heraf følgende omkostninger til bistand, medmindre der selvfølgelig ligger et kæmpe uforløst potentiale i virksomheden, der kan berettige til en goodwillbetaling af en vis størrelse. Mit forslag er derfor, at I snakker jer frem til en pris, som alle parter kan leve med. Hvis I er gode venner, som du skriver bør det ikke være et problem.

Det er godt at høre, at I har erkendt behovet for en I/S-kontrakt, således at I er opmærksomme på at få udarbejdet en sådan, nu hvor det går fra at være hobbyvirksomhed til noget lidt mere seriøst. Held og lykke med projektet.

Peter - Advokat Århus (87311102)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:06

Uden at kende alle detaljerne vil jeg mene at værdien af virksomheden er meget lille og under forudsætning af stifterne fortsætter med driften. Når en så går ud mener jeg ikke der er meget at tage med, for fremtidige værdier vil primært blive skabt fordi i andre fortsætter.

Jeg vil derfor mene, at I skal betale ham der træder ud et symbolsk beløb på f.eks. 5-10.000 kr.

Tilmeldt 7. Sep 08
Skrevet kl. 20:10

Tak for jeres svar.

Det er fedt at folk er så imødekommende her på sitet.

Vi må prøve at finde ud af det Smile

Mvh

Knud

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20

Hej!

Jeg må give Mikkel ret, det kan i så fald kun blive tale om et beskedent beløb.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)