Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med en gratis webshop til iværksættere…

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg efterhånden været i webshop branchen i en del år, og der er nogle ting der er begyndt at ærgre mig. Jeg har igennem tiden, set rigtigt mange iværksættere løbe sur i projekter, der sagtens kunne være en succes, hvis bare de havde haft et større startbudget.

Det ærgre mig når en nystartet shop ikke får Dankort betaling, og derfor ikke få ret stor omsætning, og efterfølgende lukker pga. manglende succes. Eller når en shop, vælger at spare den professionelle designer væk, og ender med et design der er så tydeligt hjemmestrikket, at folk ikke tør handle der.

Det er ikke fordi jeg ikke forstår dem, som nystarte er der nok af ting at bruge pengene på. Og man kan ikke klandre folk, for ikke at bruge penge, som de ikke har.

Det er en lose-lose situation, hvor både iværksætteren og vi som shop udbyder taber. Iværksætteren taber fordi han lukker biksen, og vi taber fordi vi går glip af en god kunde.

Så vi har i EasyFlow-biksen længe gået spekuleret, hvordan vi kunne få flere webshop iværksætter til at blive til succeser. Det vi er nået frem til, er at vores produkt bliver nødt til at gratis for nystartede, og ikke bare den lille version, men hele pivtøjet, den store version med nyhedsbrev, email, betalingsgateway, billede Zoom,  etc.

Til gengæld vil vi også kræve noget af shop ejeren, som minimum at de får Dankort betaling. For at øge sandsynligheden for at shoppen får succes. Er der flere ting vi kunne kræve der ville øge succes raten ?

Vi er heller ikke sikre på hvornår shoppen, kan siges at havde succes, og derfor skal overgå til almindelige abonnements vilkår. Er der nogle bud på et fornuftigt kriterium.

Jeg ville meget gerne hører noget feedback på ideen? Er der nogle problemer vi har overset?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:44

Først og fremmest synes jeg det lyder som en god ide.

Lundsby:
Til gengæld vil vi også kræve noget af shop ejeren, som minimum at de får Dankort betaling. For at øge sandsynligheden for at shoppen får succes. Er der flere ting vi kunne kræve der ville øge succes raten ?

Andre har forsøgt sig med en % sats af butikkens omsætning, den løsning synes jeg ikke om.
At kræve dankort synes jeg lyder fornuftigt, man kunne evt kræve at det beløb jeres shop ellers ville koste for et år bliver afsat til et markedsføringsbudget, selvom det kan være utrolig svært at holde styr på.

Lundsby:
Vi er heller ikke sikre på hvornår shoppen, kan siges at havde succes, og derfor skal overgå til almindelige abonnements vilkår. Er der nogle bud på et fornuftigt kriterium.

Jeg synes et halvt til et helt år vil være rimeligt, på den måde bør shopejeren have haft shoppen i luften nogle måneder, og kørt nogle ordre igennem. Det er jo heller ikke alverdens det koster at have en shop hos jer, så hvis shoppen ikke kan generere nok indtjening efter et år til at betale jeres abonnement mener jeg ikke shoppen har særlig gode odds for at overleve.

Man kunne også lave nogle regler for en bestemt omsætning/indtjening men jeg tror bare det vil give jer en for stor administrativ byrde at holde styr på alle kunderne. Fremfor bare automatisere det ved at sige x mdr.

Lundsby:
og ikke bare den lille version, men hele pivtøjet, den store version med nyhedsbrev, email, betalingsgateway, billede Zoom,  etc.

Pas på med ikke at åbne for det helt store setup, jeg tror mange vil blive "skræmt" af de mange muligheder og fjerne fokus på det de egentlig skal - at sælge deres varer. Så hellere lade folk opgradere efter det første år er gået og koble flere funktioner på med tiden.

De vitale funktioner skal naturligvis være på plads.

Ellers held og lykke med ideen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:51

Udmærket initiativ.

Jeres kolleger i branchen, Shopify, arbejder med forskellige betalingsplaner, hvor "opstartsplanen" er gratis sammen med de 5 første ordrer - måske kunne antal ordrer være en faktor for jer til at markere forskellen mellem "vi er åbnet" og "vi er kørende".

Venlig hilsen
Ole

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:02

Ole Thorup, deside.dk:
er gratis sammen med de 5 første ordrer

Der er bare ufattelig stor forskel på om man sælger små nipsting til 10 kroner og har en avance på 90%. Eller om man sælger en varer til nogle tusinde kroner og har en avance på 30-40%.

Men man kunne jo så evt lave flere forskellige scenarier hvor kunden skal vælge et af dem når de opretter shoppen. Om de vil have x antal ordrer gratis x antal måneder etc.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:13

Jeg bryder mig heller ikke umiddelbart om procentsats-ideen, og så alligevel. Hvis man laver det som en fast del af "oprettelsen" at man forhandler en procentsats. Denne sats skal selvfølgelig ikke ødelægge kundens muligheder men den skal være mærkbar, det betyder at såsnart iværksætteren ser sig i stand til at overgå til almindeligt abbonement(dvs. så snart iværksætteren har mulighed for at betale de eksempelvis 999,- om måneden) vil denne selvfølgelig konvertere fordi det er billigere.

På den måde behøver du ikke sætte nogen grænse, either way får du din betaling.

Jeg antager selvfølgelig at shopløsningen er automatiseret sådan at du ikke bruger mandetimer på opsætning. :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:26

Hej Martin

Jeg er glad for at du synes det lyder som en god ide. Jeg er helt enig med dig i at en % af omsætningen er en dårlig ide. Forum.dk prøvede det i sin tid, men lukkede igen. Fordi de succesfulde forhandlere flyttede forretningen over på en fast månedspris platform.

Ideen om en tidsbegrænsning kan jeg godt lide, der er også noget godt ved at gratis på et tidspunkt slutter, så den ikke bliver en sovepude. Måske et år her er en rimelig periode.

Mht. det store setup, så kommer det mest fordi vi nogle gange oplever at kunder køber vores lille pakke, selvom de åbenlyst kan opnå væsentligt mer omsætning på den store. Fornyligt havde vi en dame, der vil igang med at sælge højkvalitets ure, som fravalgte billed-zoom. Det er så surt, at se den slags beslutninger.

Tak for feedbacket!

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 11:30

Godt initiativ.

I kunne vinkle den således at i stoler 100% på jeres produkt, og at kunden ikke skal betale med mindre det bliver en success.

Noget i stil med : Alle kan love resultater, men vi garenterer dem... jada jada...

Vælger kunden at forsætte efter 12 måneder. Ja så har det vel været en sucess ?

Ideén er god nok, og det kan vel ikke koste alverden, at afprøve om den virker.

Nu kender jeg ikke jeres løsninger, men jeg formoder at i har en OSCommerce evt. med egne udvidelser. Hvad koster sådan en løsning det første år 20.000 - 50.000? Det er jo ikke alverden.

Jeg tror det egentlige problem er psykologisk.

Folk der bliver selvsændige gradvist. Altså starter en shop op uden dankort, eller ikke siger deres ekstisterende job op til at starte med. De tror ikke rigtigt på projektet , og får nok også derfor svært ved at overbevise andre om det.

Jeg tror ikke på en gradvis overgang til at blive selvstændig. Du er nødt til at lukke øjnene og tage springet.

Nu er jeg ikke psykolog, og overstående er blot min lille opfattelse af verden.

Din ideé er god og bør i hvert fald som minimum afprøves.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:41

Hej Ole

Tak for dit input. Jeg har kigget en del på Shopify, de har et rigtigt fedt produkt og en god måde at sælge det på. Men ideen med en gratis shop til nystartede, er ikke at shoppen skal være gratis til "vi er kørende". Men mere til at det går så godt at kunden er glad for at betale vores regninger (Så glad man nu, kan blive for at betale regninger :-) ).

Men det kan godt være at antal ordre pr. måned var et fornuftigt kriterium, men som Martin er en ordre størrelser vidt forskellige. Så måske var månedlig omsætning en fornuftig parameter. Og så f.eks. 3 måneder med en omsætning over et vist beløb, på den måde ville folk ikke skulle betale bare fordi de har haft en heldig måned.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:47

Hej Mikkel

Jeg ville egentligt gerne havde at shoppen var gratis, indtil de havde succes. Så slipper vi for at skulle ligge og udsende små faktura, der hurtigt kan koste mere at sende ud end deres pålydende.

Hvad synes du om kravet om Dankort betaling, kan man det er det en god ide ? kunne man kræve mere ?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:59

Måske var den en mulig, kræver lidt jurister og lidt kodning, at tilbyde dankort for dem. På samme måde som paypal gør, bare igennem PBS. Så kan du også meget nemt trække dine to procent, el. lign fra.

Hvad med at kræve E-Pusher som obligatorisk læsning? Evt. lave en eksamen i den for at folk kan kvalificere sig til en gratis periode?

Du risikerer nemt at en "gratis periode" bliver noget folk bestiller og så ikke bruger til noget.

Jeg ville måske også kombinere det med en beginners guide til noget SEO, altså generelt sikre dig at folk er kvalificerede og så klæde dem på med det de skal bruge til det.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)