Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke betalingsmoduler kan jeg anvende?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg leder efter et betalingsmodul som kan anvendes til en nystartet internetvirksomhed. Virksomheden vil have et internationalt sigte (Dankort er altså irrelevant) og jeg forestiller mig, at betalingsmodulet skal understøtte de mest almindelige internationale betalingskort (VISA, Mastercard m.fl.). Det vil være en fordel hvis der findes frit tilgængelig klientside-kode i Python (men ikke et krav). Den mest oplagte kandidat er PBS, men jeg er meget interesseret i at høre om konkurrerende tjenester som kan anvendes af en dansk virksomhed. Jeg har selv fundet epay.dk, paypal, fribetaling.dk og en række (billige) udenlandske tjenester (som dog ved nærmere eftersyn viste sig kun at tage imod kunder i USA eller UK). ePay og PayPal ser dog umiddelbart ikke ud til at kunne konkurrere med PBS på prisen. FRIBetaling ser dog ud til at være konkurrencedygtige.

Hvad vil I anbefale? Hvem er billigst?

Mvh.

Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:06

Jeg kan ikke helt lure på det du har skrevet, om hvorvidt du er klar over at du ikke kommer uden om PBS med den ovennævnte løsninger omkring danske gateways.

Selvom du vælger en løsning fra FRIbetaling, så skal du stadigvæk betale PBS for oprettelse og 1000 kroner om året for at modtage de udenlandske kort.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jan 08
Skrevet kl. 23:18

Tak for hjælpen Anders,

Nej, jeg er helt uden erfaring indenfor området. Du skriver, at jeg skal betale PBS et oprettelsesgebyr og et årligt gebyr. Hvad med de procenter de normal tager, slipper jeg for dem ved at gå gennem FRIBetaling? Knap 4% af en forhåbentlig nogenlunde solid omsætning kan jo godt mærkes.

Er der andre attraktive muligheder?

Mvh.

Jesper

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 00:30

Til alle uden for DK kan du bruge paypal.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 08:26

Hej Jesper

Hvis du virkelig mener at Dankort er irrelevant og betalingerne kun skal ske via internettet, så ser jeg ingen grund til overhovedet at benytte PBS til noget. Det hænger nogenlunde sådan her sammen:

1) PBS "ejer" Dankortsystemet her i DK. Når du skal foretage en clearing af et Dankort via en fysisk terminal eller en udbyder som stiller en internet gateway til rådighed (f.eks. Fri Betaling, Scannet, DIBS, Wannafind eller PBS selv), kommer du ikke uden om PBS. De sidder med databasen over udstedte Dankort og clearingen SKAL foregå via dem. For denne service betaler du for en såkaldt indløsningsaftale. Det er den som Anders omtaler ovenfor. En indløsningsaftale med PBS er altså et krav såfremt du ønsker at modtage betaling via Dankort

2) Som du nok er klar over findes der et væld af udenlandske kreditkort. Hvis disse skal cleares på en fysisk terminal i Danmark skal du igen via PBS da de kører systemet (. Dette kræver ligeledes en indløsningsaftale og tilmed et gebyr på 1,25% eller 5,75% af transaktionsbeløbet. Hvis du skal cleare via en internetbaseret gateway KAN du ligeledes køre det via PBS = samme krav og udgifter som ved den fysiske terminal. Det er denne løsning mange danske webshops benytter, da det langt de fleste steder er et ufravigeligt krav at kunne modtage Dankort

3) MEN: Hvis du via internettet skal cleare internationale kort, så kan du meget sandsynligt med fordel vælge en udenlandsk udbyder og gateway istedet for PBS. Der er nævnt PayPal men der eksisterer mange. "Mange" betyder konkurrence på markedet, og det kommer dig til gode. Hvis du er afhængig af et Dankort er du afhængig af PBS, og PBS' monopol-lignende status på det danske marked gør at "de tager fat mht. gebyrerne". Men er du ikke afhængig af Dankortet, så er jeg ganske sikker på at du kan redde dig en bedre aftale med et udenlandsk firma.

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Tilmeldt 24. Jan 08
Skrevet kl. 11:24

Tak for alle svarene. Jeg synes selv, at jeg er blevet en del klogere på området. Jeg tror, at jeg i opstartsfasen vælger PayPal. Når forretningen er oppe at køre kan jeg skifte dem ud med et bedre alternativ hvis det viser sig at være hensigtsmæssigt. Lige nu vil jeg helst bruge mine sparsomme resurser på at få ideen i luften. Så må vi se om den kan flyve (jeg vender lige tilbage med håbet om at få konstruktiv feedback på min ide når den er i luften).

Med venlig hilsen

Jesper

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:26

Hvis ikke du kan tage dankort fra dag. 1. så kan du ligeså godt glemme det. Så flyver webshoppen ingen steder.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Fra  LAIT Skrevet kl. 11:31

Hej Mikkel

Det kommer da så sandelig an på hvor i verden Jesper vil sælge sine produkter? Som han skriver er webshoppen tiltænkt det internationale marked. Men såfremt at du - Jesper - skal sælge noget i Danmark via nettet, så er jeg helt enig med Mikkel i at modtagelse af Dankort er absolut nødvendig.

Mvh. Anders

Anders Lund

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:40

Okay så lad mig omformulere :)

Hvis du skal have noget som helst til at give success så glemt alt om paypal ... det er way for uprofessionelle. Men hvis vi er ude i verden burde det også være til at komme til for penge.

Alternativt så kig på "Google Checkout"

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Fra  LAIT Skrevet kl. 11:55

allright...  Jeg kender ikke så meget til de udenlandske udbydere for kortindløsning og deres service/professionalisme, men vil som Jesper meget gerne høre om jeres erfaringer.

Jeg er fandme træt af PBS og deres "halve mafia-metoder", så ethvert input ang. alternative udbydere til international kortindløsning modtages meget gerne Smile

Anders Lund

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)