Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæner som ikke er i brug...

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Igen, skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed at domænet ikke er i brug internt, men det ikke er et nyt begreb det drejer sig om - derimod et kendt produktnavn som har eksisteret i mere end 40 år. Derfor er det ikke logisk at det er et domænenavn som ikke er offentligt tilgængeligt, eller som i det mindste peger videre til en anden hjemmeside. Jeg har fået svar på mit spørgsmål gennem det link jeg fik til DK-Hostmaster, og jeg kan se at loven er så ung, at selvom man ikke må registrere domæner med henblik på videresalg, er der en forældelsesfrist på 5 år på de domæner der er registreret før loven trådte i kraft. D.v.s. at omtalte domæne er fredet til 1. Juli 2010.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:10

Du kan ikke vide om domænet er til videresalg hvis han bare har det uden hjemmeside på.

Jeg har f.eks. http://www.mcn.dk/

Det ser du absolut intet på ... men i virkeligheden har vi lidt over hundrede maskiner tilknyttet det domæne, og det vil give alle mulige underlige fejl hvis det forsvinder.

Men hvis det er et produktnavn så er der vel tale om et varemærke? Og hvis ikke det er registreret er det faktisk sådan i Danmark at du kan vinde hævd på et navn ved at bruge det, så måske har du alligevel en sag. Snak evt med en advokat om det.

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:24

Der er ingen regler for hvordan du skal bruge et domæne, når du har købt domænet kan du bruge det som du har lyst, eller lade være, det er der ingen regler om. Der er heller ingen regler om hvor ofte (hvis overhovedet) du skal støvsuge, hvis du køber en støvsuger i Føtex.

Domænet er deres lige så længe de betaler for det, og medmindre det krænker nogen som helst rettigheder, får du det ikke før ejer holder op med at betale for det, med mindre du køber det direkte af ejer :-) 

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:26

Ikke for at dyrke sex med fluer, men man ejer ikke et domæne her i Danmark - Man har en brugsret til domænet så længe man betaler for det.

Så der er ikke noget der forbindrer den lovgivende magt at lave reglerne om, så domæner håndteres på en anden måde senere engang.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:16

Anders, hvis vi nu skal fluekneppe, så er al ejendomsret afhængig af lovgivning. Der er således i teorien intet der forhindrer, at der kommer en lov som siger at dit hus er vores alle sammens, eller at din musik pludselig er frit offentlig tilgængelig. Det kan lovgiverne ændre, hvis de ønsker det - omend det nok ikke sådan lige sker.

De fleste betragter ejendomsretten i bred forstand, som et meget vigtig grundlag for kapitalismen, og da der ikke er store tegn på at den grundlæggende præmisse er ved at forsvinde, tvivler jeg også meget på, at der i almindelighed vil blive ændret på, at man i praksis har ejendomsretten over de domæner man køber.

Jeg har gennem tiden købt mange ting, som andre sikkert mener de kunne bruge bedre eller mere. Men det giver dem altså ingen ret til bare at tage det fra mig. Sådan bør det også være med domæner. Jeg forstår simpelthen ikke den holding, at DU skulle have ret til MIT domæne, bare fordi du mener at jeg ikke lige bruger det på den måde du kunne tænke dig.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:22

Efter Mikkels "seksuelle samkvem med insekterne" vil jeg skynde mig at påpege at jeg ikke kan være mere enig i det han skriver omkring retten til domæner. Smile (Bare lige for at undgå at det måske fremstår som at jeg mener at det er en god idé at man kan "snuppe" andres domæner via spidsfindige juridiske konstellationer)

Det er latterligt at man kan tvinges til at overdrage domæner til f.eks. en virksomhed, som har registreret deres virksomhed SENERE end domænet er købt - For da man købte domænet krænkede man ikke deres rettigheder... 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:31

Mikkel > Sådan er det jo med alt ejendomsret. Stat (eller kommune/amt) har jo også lov til at inddrage din private jord hvis det er til almennyttige formål, såsom motorveje eller golfbaner :S

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:35

Der stilles ekstremt stramme krav til nødvendigheden når der skal ekspropriationeres. Det er en helt anden sag

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:38

jarlskov:

Mikkel > Sådan er det jo med alt ejendomsret. Stat (eller kommune/amt) har jo også lov til at inddrage din private jord hvis det er til almennyttige formål, såsom motorveje eller golfbaner :S

Jeg har til dato ikke hørt om, at staten eksproprierer et stykke landjord, fordi de ikke mener det bruges "korrekt"
Det kan i øvrigt kun ske hvor almenvellet kræver det i følge vor kære grundlov - og altså ikke fordi en lokalpolitiker er blevet liderlig efter en større have eller en bedre udsigt fra dagligstuen.

Ejendomsret er ejendomsret og bygger i bund og grund på først til mølle - deal with it!

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)