Ja - de fleste brancheorganisationer ligger inde med de statestikker |
Det er lidt en anden sag, men min veninde bestilte et Guccibælte til 700 kr ved en webshop, som skrev det var et ægte bælte.
Da det kom var bæltet ikke blot uægte, det var også brugt.
Hun klagede til webshoppen som skrev en mail tilbage til hende, at ejeren godt var klar over, at bæltet ikke var ægte, men "da hun købte det troede hun altså også selv at det var ægte"?! som om det skulle hjælpe..
Ejeren skrev endvidere, at hun ikke kunne give min veninde pengene tilbage, fordi hun havde brugt dem og ikke havde nogen penge.
Min veninde kørte ned på den lokale politistation, med mailen i hånden - men den slags småting havde de ikke tid til at tage sig af, når det var så lille et beløb.. Selv om de ikke behøvede at opklare noget som helst, min veninde havde jo mailen, hvori webshop-ejeren selv forklarede, at hun godt vidste det var falsk. Så hun mistede de 700 kr - og webshoppen eksisterer stadig, så der er sikkert også andre der bliver snydt.
Kan godt se, at politiet ikke kan undersøge alle sager, men de ganske indlysende sager som nemt kan standses og hvor der er stor sandsynlighed for, at tyven også svindler andre - dem burde de kunne finde tid til!