Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er det danske politi "dejlig effektivt"?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

steinway:

Sakset fra www.politi.dk

Politiet skal arbejde aktivt og målrettet med at forebygge, efterforske og forfølge lovovertrædelser og skabe sikkerhed, fred og orden, samt forebygge og løse konflikter.

Hvis ovenstående sag ikke er et klokkeklart eksempel på at forebygge en lovovertrædelse, ved jeg snart ikke hvordan man ellers kunne forebygge?!?

Som jeg skrev ville det være det korrekte at gøre, men hvor vil du finde pengene fra til at financiere den slags?

Der findes allerede i dag forsikringer som du kan tegne meget billigt som beskytter dig mod den slags

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 17:51

Hvis politiet ikke har resourcer til at efterforske en sag som denne - der umiddelbart ligger lige til højrebenet - hvad dælen bruger de så tiden / pengene til?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 17:56

Nicolai Lønne:

Kristoffer W Hansen:
Politiet er ansat til at tage sig af de sager hvor det er LYKKEDES for folk at gennemføre et svindelnummer og der har de vist allerede rigeligt at lave

Problemet er jo lige præcis, at efterbehandling tager meget længere tid end forebyggelsen. Som i sagen her, ville det være relativt få timer der skulle afsættes fra politiets side til at tage med postmanden ud til den pågældende adresse og nappe svindleren med hånden nede i kagedåsen.

Lige nu tegner der sig et billede af, at det ikke "koster noget at prøve"...
Det tager ikke mange minutter at finde kreditkortoplysninger på nettet (kan nok købes i en flot lille russisk webshop i mængdetal) og derefter bare bestille løs. Hvis det er offentlig kendt (og det er det jo nu for alle os i denne debat) at man kan modtage varerne uden frygt for at politiet står på lur i busken, hvad skal så hindre folk med sort moral i at gøre det?
Det er ikke lotto med hvad er chancen for at jeg bliver fanget men udelukkende lotto med er webshoppen dum nok til at sende varen. Det er forkert.
Det kan godt være politiet ikke kan afse ressourcer til det hele, men det skal være kendt at de gør det, for ellers er der ingen afskrækning.

Jeg syntes det er en naiv holdning at ha til det.

Du ved for det første ikke om der rent faktisk ER en svindler, for det andet så kommer det til at tage lidt mere end "et par timer" at koordinere det med politi og postvæsen. Og hvem skal fastsætte kravene for hvornår det er mistænkeligt nok til en betjent skal med posten ud?

Ud over det så findes der rimlige billige forsikringer du kan tegne der beskytter dig mod den slags tab.

Som forhandler har du du selv et ansvar for ikke at blive taget i R****. Derfor er den vigtigste form for forebyggelse ikke at kontakte politiet, men at vicitere ordrene selv.

Hvis du skal lave det regnestykke, så skal det være gennemført.

Så skal du på den ene side beregne hvor mange timer det vil tage for politiet at efterforske og dømme alle personer der FORSØGER at svindle.

På den anden side skal du rå regne sammen hvor meget det koster i tab for butikken + politiet arbejde, hvis forhandleren lige bruger sin fornuft, og ikke bare sende for 40000 ud til en der kalder sig "Anders And" og bor på et kollegie.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

steinway:
Hvis politiet ikke har resourcer til at efterforske en sag som denne - der umiddelbart ligger lige til højrebenet - hvad dælen bruger de så tiden / pengene til?

In all fairness: bandekrig, problemerne på Nørrebro før, under og efter rydningen af ungdomshuset, massiv patruljering i nattelivet i weekenderne, terrorbekæmpelse, bankrøverier, indbrud i private hjem og erhvervsejendomme, tilstedeværelse (beskyttelse) af reddere / brandmænd, afspassering, papirarbejde og diverse andet...

Problemet er delvist politisk, både med finansering og arbejdsopgaver.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:01
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Personligt mener jeg der er to muligheder i denne sag

1 - Akiver ordren lodret

2 - Kontakt kunden og bed dem oplyse det manglende info

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:11

Kristoffer W Hansen:
Du ved for det første ikke om der rent faktisk ER en svindler, for det andet så kommer det til at tage lidt mere end "et par timer" at koordinere det med politi og postvæsen. Og hvem skal fastsætte kravene for hvornår det er mistænkeligt nok til en betjent skal med posten ud?

Det er sgu' da rimeligt let. Hvis kortet er meldt stjåldet / PBS meddeler at kortejer ikke er den som har placeret ordren, så er det et forsøg på svindel. Man betaler jo ikke med et forkert kort fra USA ved et uheld.
Dertil, FUCK om det tager 3 eller 20 timer. Der skal gøres noget ved internetsvindel. Det kan godt være at alle ikke kan fanges, men hvis der blot bliver fanget et par stykker, så viser man et eksempel som nok skal afskrække nogen!

Politiet skal ikke efterforske alt hvad der sker. MEN de skal arbejde forebyggende og det gør de fandme ikke når det kommer til internetsvindel.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:16

Kortet er ikke meldt stjålet, hvis det var ville PBS heller ikke godkende betalingen = ingen ordre.

Personligt er mit visakort ikke dansk, og jeg ville da megen nødtig ha Politiet skulle til at efterforske mig hver gang jeg bestiller noget til min privatadresse i sverige, selv om mit firma er dansk og mit visakort har hjemme i udlanet.

Jeg er enig i at politet skal være med til at forebygge, lige som DI, PBS og den enkelte forhandler også skal. Så langt er vi vist enige nok

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 18:32

Kristoffer W Hansen:
Så skal du på den ene side beregne hvor mange timer det vil tage for politiet at efterforske og dømme alle personer der FORSØGER at svindle.

Jeg er er uenig med dig, Kristoffer.

Spørgsmålet er ikke om man selv skal undgå at blive svindlet, hvilket man naturligvis skal. Spørgsmålet er heller ikke om man kan forsikre sig selv eller ej.

Sagen er, at der ud fra beskrivelsen ser ud til at være tale om rutinerede/professionelle svindlere. Enhver vare de ender med at få mellem hænderne er tabt og der er reelt ingen chancer for politet for at opklare sagen. Her kan du tale om at politiets efterforskningsindsats ikke står mål med resultatet.

Omvendt er de jo relativt nemme at fange i forsøget, da stedet er kendt og politiet bestemmer tidspunktet. En pågribelse af bagmanden/mændene kunne sagtens tænke at resultere i opklaring af andre bedragerisager. Hvis professionelle bedragere skrev 'Anders And' som kortholder ville de være nemmere at undgå, men det gør de naturligvis ikke, så det er ikke rimeligt at trivialisere problemet som "sund fornuft" hos forhandleren.

Jeg er heller ikke nødvendigvis enig med din samfundsøkonomiske beregning. Ingen påstår at politiet enten skal efterforske ALLE eller INGEN bedrageriforsøg. For det andet tror jeg ikke du selv mener, at svindelsager udelukkende skal efterforskes udfra et realiseret økonomisk tab. Kurt Thorsen ville dog være glad for det.

Dertil hele diskussionen om det bedst kan betale sig at fange folk ved deres første bedrageri eller efter de har gjort det i hundredevis af gange, men det er et helt andet emne.

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 18:47

Hej

blot af interesse...findes der noget overblik over, hvor stort et omfang disse svindelordrer beløber sig op i for både bankerne, kortindehaver og webshopejeren?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 19:02

udvikler:

Jeg er er uenig med dig, Kristoffer.

Det har du også lov til at være :)

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)