Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billetsalg ved større sports begivenheder

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville du selv være villig til at betale mere for fx en sportspakke, hvis der var garanteret flere tilskuere til det, som du kigger på? Personligt kigger jeg mere på atleterne end på tilskuerne - jeg føler ikke, jeg har behov for, at høre mere tilråb egentlig. Men det er selvfølgelig bare min mening :)

Er du med på, hvad jeg mente med, at vi kun hører om dit mål, men ikke vejen derhen, som vel også er ret interessant i forhold til vurderingen af, om det er "den gode idé", du har fat i?

Pøj pøj med projektet i hvert fald :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15

Julie B.:

Ville du selv være villig til at betale mere for fx en sportspakke, hvis der var garanteret flere tilskuere til det, som du kigger på? Personligt kigger jeg mere på atleterne end på tilskuerne - jeg føler ikke, jeg har behov for, at høre mere tilråb egentlig. Men det er selvfølgelig bare min mening :)

Er du med på, hvad jeg mente med, at vi kun hører om dit mål, men ikke vejen derhen, som vel også er ret interessant i forhold til vurderingen af, om det er "den gode idé", du har fat i?

Pøj pøj med projektet i hvert fald :) 

Jeg kan godt se din pointe med at jeg kun har sagt noget om målet... For vejen for mig, er stadig uklar, da jeg jo ikke skal lave et fysisk produkt, men noget mere "tanke-baseret"... Og i øvrigt har jeg ingen erfaring indenfor billetsalg eller noget der ligner :) 

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Skrevet kl. 18:25

Det er jeg sikker på nok skal komme hen ad vejen. Det vigtigste er selvfølgelig, at du får tænkt alle de ting igennem, som din idé vil komme til at berøre - alt lige fra annoncehajer, der skal udryddes til hvem, der skal betale for "produktet".

Synes helt sikkert, du skal arbejde videre med det. Er enig med dig i, at publikums respons er med til at lave en stemning, som bestemt ikke skal undervurderes. Jeg er bare som seer ikke villig til at betale mere for at se sport med færre tomme sæder. Har lige set noget fra OL i dag og der var rigeligt med tilråb til atleterne. Jeg har endnu ikke grebet mig selv i at blive forarget over tomme sæder eller tænke "ej, der kunne nu også godt være flere, der heppede", men OL er selvfølgelig ikke ovre endnu :)

Jeg vil nok også blive ret hys, hvis jeg havde købt en billet til OL og så andre skulle bestemme, hvad jeg skulle møde op til. Men nu ved jeg selvfølgelig ikke med hvilke midler, du vil få folk til at dukke op til de forskellige sportsgrene :)

Prøv at formuler idéen og så skriv alle de områder ned, som du kunne forestille dig ville blive berørt at den ændring, du kommer med. Måske det så bliver klarere, hvem der ville være mest interesseret i ændringen og dermed vil betale for det. Tror ikke der er nogen herinde, der er klædt godt nok på til at besvare det spørgsmål, når du ikke er mere konkret i måden, du vil gøre det på.

//Julie

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50

Julie B.:

Jeg vil nok også blive ret hys, hvis jeg havde købt en billet til OL og så andre skulle bestemme, hvad jeg skulle møde op til. Men nu ved jeg selvfølgelig ikke med hvilke midler, du vil få folk til at dukke op til de forskellige sportsgrene :)

Ingen skal bestemme hvad du skal komme til... hvis du har købt billet til roning, så kommer du til roning, og der er jo i øvrigt ingen pointe i at ændre hvor publikun skal være, så er der jo ikke flere mennesker, de er bare flyttet til andre begivenheder...

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Skrevet kl. 20:20

Min pointe var bare, at hvis jeg har købt en billet til roning, så er der da ingen, der skal tvinge mig til at dukke op. Undskyld mig, hvis din idé slet ikke har noget med det at gøre, men jeg kan jo ikke gøre andet end at famle i blinde, når du ikke skriver, hvordan du vil nå målet, og hvorfor de her tilskuere ikke kommer i første omgang. 

Du sagde tidligere i tråden, at du vidste, hvorfor folk ikke dukkede op på trods af, at de havde købt billet. Debatten giver ikke så meget mening for mig, fordi jeg ikke ved, hvad det er, du refererer til. Jeg ved jo ikke, hvorfor de ikke dukker op, og jeg ved heller ikke, hvad du har tænkt dig at gøre ved problemet. Men klø da endelig på, hvis du har en løsning. 

Altså... Uanset hvilke argumenter, du kommer med, vil jeg ikke kunne vurdere, om du har fuldkommen ret, hvilket du sagtens kunne have. Det svarer lidt til, at du fortæller folk, at du har løsningen på, hvordan man kommer fra punkt A til B, men du vil ikke fortælle, at du er ved at sælge dem en bil. Det er jo et glimrende mål/resultat, at man kan komme fra A til B, men der er forskel på, om de skal tage bussen eller skydes ud af en kanon.

//Julie 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50

jeg kan godt se din pointe, men jeg er meget varsom med at røbe noget... et eksempel på at der ikke er nogen mennesker til kvindehåndbold... før OL-kval købte DIF/DHF en masse billetter til kvart-, semi- og finale... Nu kvalificerede de sig ikke og derfor er de brændt inde med en masse billetter.. 

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 22:50
Hej Malte, Ligesom andre herinde, er jeg også lidt forvirret over, hvad du har i tankerne. Er det system til billetsalg, en salgsteknik eller noget helt andet?! Men det korte af det lange er, at du må få dine tanker nedfældet og så ellers præsentere ideen for dem du ønsker skal bruge konceptet. Du nævner i starten, at det vil øge billetindtægten - det kan jeg ikke se hvordan, da et sæde kun kan sælges én gang. Dobbeltbookinger som på en flyver, vil man aldrig kunne udføre. Jeg tvivler i hvert fald på, at nogen arrangør ville turde løbe den risiko ;-) Et godt råd dog, fra en Amino til en anden: Hvis du ønsker konstruktiv og brugbar feedback her i forummet, så spil med lidt mere åbne kort. Men anways - held og lykke med din ide.
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 22:51
Sorry - jeg retter mig selv - du skrev ganske rigtigt, at billetterne ikke kunne gensælges. Min fejl.
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 20:06

Spændende tankegang, jeg har også undret mig meget over at der altid er så tomme tribuner. Men noget af det ligger jo også i at billetter sættes til salg så ufatteligt tidligt. Også til store fodboldkampe. Hvorfor kan man købe billetter til VM i Sydafrika, før man ved hvilke lande der er med?

Ved ikke om det har noget med din ide at gøre. Men jeg synes det er grotesk at en finale kan være udsolgt før holdene kendes. I mine øjne burde alle fodboldkampe/sportsbegivenheder sælges med 50% på forhånd, og de sidste 50% fordeles først når hold/deltagere er kendt. Altså kan de sidste 50% til en fodboldfinale ikke blive solgt før semifinalerne er spillet. Det burde være logik... De skal sgu nok blive solgt, selvom det er på kort varsel.

Med hensyn til OL er det jo lidt noget andet, da der er så mange forskellige ting. Men en måde var at man kunne gøre lidt som flyselskaberne som en før var inde på. Altså forstået sådan at en time før begivenheden starter, der skal man være "checke in" at man ønsker at benytte den pågældende billet. Den sidste time op til vil der så kunne købes billetter til ubenyttede sæder. Eller måske sige et døgn før, og at man skal bekræfte på internettet at man ønsker at benytte pågældende billet. Og de kan så ikke sælges, men de ubekræftede billetter ja, de kan så sælges igen. Og ja, det vil så give større indtægter til arrangørerne. Men folk er jo ligesom selv ude om ikke at benytte den billet de nu engang har købt...

Det var lidt de tanker jeg gik med vedrørende sportsbilletter til store sportsbegivenheder :) Og jeg er ikke lige så hemmeligholdt, for jeg aner ikke hvordan jeg skulle komme videre med det. Men nu er ideen i hvert fald givet videre :)

MVH
Hans Pedersen

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)