For mig at se er det en skandale at se, hvordan alt er udsolgt til OL, og så er der alligevel ingen på stadion... Det skal være slut nu... Jeg kender grundene til at folk ikke kommer... Jeg har (efter min egen overbevisning) fået enenkel/indlysende idétil, hvordan billeterne kan blive solgt, så der til ALLE arrangementer bliver fuldt hus... Det øger jo ikke billet indtægterne, da billetterne jo er solgt, men det laver i den grad bedre fjensyn, og giver et bedre helhedsindtryk af arrangementerne...
Tror i at det vil kunne sælges, til London (OL 2012) eller den internationale olympiske organisation? Eller nogen andre? Selvfølgelig skal den tænkes igennem og udvikles jeg er jo slet ikke begyndt...
Kan du røbe noget mere om, hvordan det præcist vil fungere? Tror det på den baggrund ville være nemmere at vurdere.
Umiddelbart lyder det ikke som en specielt god ide', men tanken fejlen ikke noget.
Ser frem til at høre lidt nærmere.
Hvorfor lyder det ikke som en god idé? Hvis man har set lidt OL gennemårene vil man gang på gang se tomme stadions, på trods af at alle billetter er solgt for længst... Det laver bedre tv, bedre stemning, bedre helhed... Derudover vil arrangøren tjene ekstra penge på indtægter fra de flere tusind flere gæster der kommer, med salg af sodavand, øl, vand, merchandice osv... jeg har (inde i mit hoved) udviklet et system så der ALTID bliver fuldt hus... Nu skal jeg bare have det udvilket...
Det er lidt svært at spørge folk om de synes det er en god idé - og om Den Olympiske komité kunne være interesseret i det du har gang i - da du ikke rigtig skriver lidt om hvad idéen indebærer :)
Men altså - hvis du har en måde du kan få solgt billetter og sørge for at der er fuldt stadion - så kan jeg da ik se hvorfor ideén ikke skulle være god? :D
Det er lidt svært at spørge folk om de synes det er en god idé - og om Den Olympiske komité kunne være interesseret i det du har gang i - da du ikke rigtig skriver lidt om hvad idéen indebærer :)
Men altså - hvis du har en måde du kan få solgt billetter og sørge for at der er fuldt stadion - så kan jeg da ik se hvorfor ideén ikke skulle være god? :D
Idéen indbærer at jeg kan lave fuldt stadion - hver gang... Så kan det vel være ligemeget hvordan man gør det i praksis..
Er der i øvrigt nogen som har et bud på, om prisen på tv-licensen ønne blive højere hvis man kunne love et fuldt stadion?
Det er lidt svært at svare dig på, om det er en god idé, fordi jeg ser en "idé" som noget, der både indeholder et mål og en måde at komme dertil. Når jeg opfatter en idé som en helhed, et overordnet billede af en proces om du vil, og du så kun giver mig et nøglehul at kigge ind af, hvor jeg ikke kan se andet end målet, så får jeg svært ved at vurdere om idéen (midlet + målet) er god.
Målet er jo i sig selv særdeles udmærket. Om tv-stationerne er dem, der har den største interesse i at opnå fulde huse, det er jeg så i tvivl om. Hvorfor skulle de betale mere? Jeg ville blive pænt hys, hvis det blev dyrere for mig at se OL i fjernsynet i 2012, bare fordi der kom flere mennesker på skærmen. Dem, der sælger mad og drikke på stadion ville nok blive vældig glade for flere mennesker :)
At der er fyldt på stadion, gør tv oplevelsen bedre, og så kunne licens prisen måske sættes lidt højere op, da det er bedre tv at have flere mennesker..
En anden fordel for arranggøren vil være nedsat/ingen udgift til at jagte billet-hajer....