Jeg kan huske da jeg i mine unge naive dage, startede som acn repræsentant i Danmark.. Tiden var rigtig.. Det var nu acn mobil kom til danmark... Idag, 7 år efter er acn mobil vidst stadig ikke en realitet i Danmark, efter mit kendskab. (ret mig endelig hvis jeg tager fejl) Men den kommer snart.! Efter at have påduttet denne nemme vej mod de store penge til venner og bekendte, måtte jeg granske min logik, og kom til den endegyldige konklusion at MlM, er for naive mennesker, som fejlagtigt tror de har set lyset. Det er ikke en forretning man skaber, men en illusion. Det kostede 5000 kr. at starte i acn konceptet. Jeg tjente aldrig en øre.
|
Silacio:
Det er også mange år siden jeg fik introduktionen til ACN, hoppede ikke med på bølgen dengang. Hvad har du fået for de 5.000,-?
I det samme antal år som du nævner har jeg haft 3 "normale" virksomhedsopstarter, det ene fik jeg solgt med en skilling på lommen, det andet gik nogenlunde i 0, det tredie gav mig et kedeligt minus selvom der blev arbejdet konstant 7 dage om ugen.
Jeg har været kunde i stort set samme antal år i en af MLM firmaerne, og først med udgangen af 09 skiftet status fra at være kunde til at arbejde med forretningen.
Men jeg har også hørt om MLM i mange år, helt tilbage fra starten af 90'erne hvor det hed Quorum (eller noget i den stil), og jeg giver dig ret i at der i en lang periode var flere med snakken om en "nem vej til hurtige penge" osv. Men jeg syntes det er blevet ændret meget, i hvert fald de fleste jeg snakker med, har ikke denne attitude.
Jeg kender ikke de øvrige firmaer i MLM branchen til at kunne bedømme dem, og syntes da det er ærgerligt at du "dømmer" en hel branche udfra dit kendskab til et af firmaerne.
Har du tænkt over om din tilgang til vennerne har været rigtig? Jeg havde engang en kollega i mediebranchen som ikke fik et eneste salg i 3 mdr., dagligt ringede han til ca. 90 potientielle kunder. Det var ikke mediet der ikke kunne sælges men i dette tilfælde "salgstalen" der var forkert.
Hvis jeg havde gjort det samme, så ville jeg have haft et par uplines som ville guide mig tilbage på rette spor.
Mvh.
Martin