Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye iværksætter-tilbud

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, en iværksætter er jo mange ting!

Når vi snakker om udviklingen af iværksættertilbud, så har det ofte en tendens til at blive lidt højtragende (ikke det samme som ambitiøst), generelt og dermed ofte mest indirekte værdiskabende for den enkelte iværksætter.

Jeg er optaget af at tænke i tiltag der er mere direkte værdiskabende - altså fremfor at tage på et kursus i "sådan laver du en markedsføringsplan", så rent faktisk komme hjem med en færdig plan. På den måde komme udenom "oversættelsen" fra professorindlæg/sådan brander coca-cola, og direkte ind til benet i vores virksomheder...

Så! Hvad ville have størst direkte værdi for jer som iværksættere?!?

Billige bøger?

E-læring?

Virtuelle konferencer?

Konceptudvikling?

$$?

Netværk/loungemøder?

Inspiration?

Coaching?

Hjælp til at finde/sammensætte en bestyrelse?
(Fortsæt selv listen...)

Der er med andre ord tale om ren giro 413 gavebod - vi har holdningerne og pengene, hvad er jeres behov?

Ned på jorden.

Ind til benet.

Ud over stepperne.

Morten.

*Lad os holde op med at putte hinanden i (a)kasser*-)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:39
  Morten, det undre mig lidt, at du skriver at det er en ren gavebod - navnlig set i lyset af at du gør det på vejne af A-kassen Krifa... Nu har du jo selv skrevet et indlæg i min tråd omkring A-kasserne og hvad man kan (og navnlig ikke kan) bruge dem til.

Hvis det virkelig er sådan en kæmpe gavebod og Krifa er villig til at smide en masse penge på bordet, hvad med at de så startede med at kigge på deres kerne-forretning: selve A-kassen? Og så se at få ændret reglerne således at selvstændige decideret kan få glæde af A-kassen. Det ville være det jeg syntes de skulle koncentrere sig om først.

Dit "pay-off" "*Lad os holde op med at putte hinanden i (a)kasser*-)" giver mig den opfattelse - sammenholdt med resten af dit indlæg - at Krifa ikke længere ønsker at fungere som A-kasse, men vil noget helt andet.... Er det en holdning Krifa har godkendt?

/Jesper

Tilmeldt 20. Jun 05
Skrevet kl. 14:59

Hej Jesper

Jeg kan fornemme at du ikke er så glad for a-kasser (?), og det farver åbenbart din måde at læse mit indlæg på!

Krifa laver stort set ikke andet end at arbejde med deres kerneforretning og gøre hvad de kan for at påvirke og arbejde med de regler der nu engang er på området - men det betyder jo ikke at de så skal sidde på deres hænder iøvrigt...

Det undrer mig (læs: ærger mig) at du kke istedet glæder dig over at a-kassen gerne vil gøre hvad de kan for at skabe så meget værdi for sine medlemmer som muligt, og selv bidrager med et mere konstruktivt indlæg end dit sidste.

Og mit pay-off  - Godkent? Er sådan set bare skrevet med et glimt i øjet, men kan se at det faktisk ikke er så toset i denne sammenhæng; måske skulle du passe på ikke at stoppe mig og Krifa i en (a)kasse?

Anyways - håber det afklarer lidt, og konstruktive ideer og forslag er stadig velkomne!

Morten.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:06
> Det undrer mig (læs: ærger mig) at du kke istedet glæder dig over at a-kassen gerne vil gøre hvad de kan for at skabe så meget værdi for sine medlemmer som muligt, og selv bidrager med et mere konstruktivt indlæg end dit sidste.

Jeg synes ikke det er noget særligt underligt I at stille spørgsmålstegn ved, hvorfor der fokuseres på at skabe "anden" værdi for medlemmerne af en a-kasse, når der tilsyneladende er så alvorlige problemer med kærneproduktet. Tilsyneladende er der rigtig mange selvstændige der i praksis ingen glæde kan få af a-kassens arbejdsløshedsforikring - der er mange glimrende eksempler her i debatten. Det hjælper ikke ret meget at vi så måske kan få nogle andre værdier ud af et medlemskab, hvis forsikringen som sådan ikke dur. Det lugter sgu lidt af det man kalder "købsbetingen gaver" - og det må man vist ikke markedsføre :)
Tilmeldt 20. Jun 05
Skrevet kl. 15:54

Hmm, ok jeg forstår din/jeres pointe -  det handler for mig ikke om at der ikke må stilles spørgsmålstegn ved om a-kasser må lave andet end at tegne deres forsikringer, men mere om tilgangen til min tråd der ikke handler om for/imod a-kasse, men om hvordan krifa (sammen med andre aktører!) kan være med til at understøtte iværsksætteri i Danmark!

Hvordan man kan være "imod" det, har jeg faktisk svært ved at se...

Selvfølgelig vil en række af de tiltag jeg kommer til at udvikle for krifa komme til at favorisere eller helt ekslusivt henvende sig til krifa''s medllemmer (det er trods alt dem der betaler gildet!), men der vil også være projekter og tiltag der sammen med andre aktører henvender sig til at alle iværksættere der kunne få noget ud af det.

Og at a-kasser gør sådanne ting (udover at arbejde med deres kerneforretning efter bedste evne) er der vel hverken noget nyt eller odiøst i?

Så  - med fare for at gentage min pointe fra tidligere - hvorfor ikke glæde sig over de gode intentioner, og bidrage efter bedste evne?

Morten.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:18
Morten, du må meget undskylde, men nu må du lige ....

For det første henviste du selv til denne tråd i det indlæg du lavede i den anden A-kassetråd her: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?mode=viewtopic&topicID=406&num=15&pageNo=3 hvor jeg i øvrigt ikke ser mange direkte svar på de bekymrede spørgsmål der er rejst om A-kassernes kærneydelse.

Deruodver er det vigtigt at huske på at hverken denne, eller andre tråde i denne debat er "din" - det er "vores". Du efterlyste selv mere debat i denne tråd - det har du fået, og vi har sagt det vi synes er vigtigt. At du så ikke synes det lige passer ind i den snævre ramme du gerne vil snakke "A-kasse" indenfor er dit problem. Hvis ikke du vil være med til at diskutere de ting som faktisk bekymrer folk herinde i forbindelse med A-kasserne kan vi da bare forlade "din" tråd igen og lade den henstå ubesøgt.
Tilmeldt 20. Jun 05
Skrevet kl. 17:07
Ok, nu forstår jeg den yderligere kobling mellem denne tråd og til debatten om for/imod a-kasse... Point taken. 

Som jeg fremhæver idet input du selv henviser til i snakken om a-kasser så er jeg IKKE sagsbehandler,  og jeg har givet det videre til dem der kan det i krifa - så jeg kan ikke bidrage yderligere til den debat - som jeg synes skal fortsætte i tråden "Medlem af A-kasse - godt eller skidt?" 

Nej denne tråd er selvfølgelig ikke min - men den har en overskrift som handler om udviklingen af iværksætter-tilbud, og det vil jeg rigtig gerne snakke om  - og det gerne i alle mulige retninger! Men hvis alle vores tråde herinde kan udvikle sig i alle mulige retninger, så mister vi hurtigt overblikket, gør vi ikke? 

Jeg ved at disse to emner er tæt beslægtede - men der er udemærket tråd der diskuterer a-kasserne, så lad os bruge den til det, og denne tråd til snak om udviklende tilbud. 

Nå, men håber at vi snart kan parkere snakken om "a-kassemonstret", og begynde at snakke om gode og dårlige erfaringer med iværksætter tilbud, ideer og behov! 

Morten.
Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 00:13

Til de gode inputs, som er allerede blevet foreslået vil jeg gerne tilføje, hvad jeg har selv efterløst som iværksætter.  

• Man har meget at se til som iværksætter, man skal også sætte sig i mange ting. I den forbindelse kunne det være relevant at få nogle gode råd og værktøjer til strukturering af sit arbejde, effektive måde at gøre tingende på, effektivt læring.  Dvs. at de eksisterende iværksættenetværk og sparring skal også tilbyde erfaringsudveksling fra dem, som har nogle gode arbejdsrutiner, hvor de f.eks. fortaler om den måde de har struktureret et eller andet arbejdsopgave (CRM, marketing flow mm.). Noget i retning af: jeg gør sådan og sådan, fordi...

• Eller en kursus i effektivt læring, så man bliver hurtigere til at bearbejder de mange informationer i dagligdagen. Hvis det sidste finder du relevant til at udbyder under jeres ordning, er du velkommen til at kontakte mig. Jeg kan give dig en rigtig god kontakt.

• Nogle check lister, som jeg kalder det. For eksempel hvad skal man huske/tage højde for i udarbejdelse af et tilbud, eller måden at beregner interne priser på. Alle disse ting oparbejdes selvfølgeligt med tiden, men nogen gang kommer de sidste ting på plads på en hård måde. Det er altid nemmere at have et udgangspunkt i noget (eller en check liste) og så tilrette det til ens egen behov.  

De fleste erfarings udveksling i iværksættere netværker er problemorienteret. Det kunne være rart at tilføje en ekstra dimension - måder at gøre tingene på.

Jeg håber på, at du kan bruge det til noget.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)