Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Garanti og reklamation

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/4/2006 2:12:53 PM Forfatter: Bjarne Brusen
Om igen. De vandt faktisk.
Man kan dog stadig gører krav mod en mellemhandler hvis:
''Det eneste tilfælde hvor en forbruger kan rette et producentansvar mod en mellemhandler, er hvis denne har importeret produktet fra lande udenfor EU eller hvis det ikke er muligt at finde frem til den oprindelige producent.''

Jamen det var da sjov læsning :)

Claes N: Glem nu ikke, at efter de 6 måneder kan butikken i princippet vende tomlen ned og bede kunden om at smutte igen, med mindre prdouktet åbenlyst var fejlbehæftet før salg.Dette er ofte svært at bevise. Derfor vil det ofte for kunden bedre kunne betale sig selv at henvende sig. Et samarbejde mellem butikken og kunden starter jo meget dårligt med en afvisning fra butikken. Butikken skal så self (og så måske ikke) håndtere klagen.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 14:21
''Det eneste tilfælde hvor en forbruger kan rette et producentansvar mod en mellemhandler, er hvis denne har importeret produktet fra lande udenfor EU eller hvis det ikke er muligt at finde frem til den oprindelige producent.''

Tjaa... Du har ihht dine links ret. Gad vide hvordan det kommer til at påvirke de retslige forhold herhjemme i praksis?!? - Spændende.

You live and learn 
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 14:26
Dato: 4/4/2006 2:19:36 PM Forfatter: Casper Sigaard

Jamen det var da sjov læsning :) Claes N: Glem nu ikke, at efter de 6 måneder kan butikken i princippet vende tomlen ned og bede kunden om at smutte igen, med mindre prdouktet åbenlyst var fejlbehæftet før salg.Dette er ofte svært at bevise. Derfor vil det ofte for kunden bedre kunne betale sig selv at henvende sig. Et samarbejde mellem butikken og kunden starter jo meget dårligt med en afvisning fra butikken. Butikken skal så self (og så måske ikke) håndtere klagen.

Jeg er enig. Det fortæller os jo bare at her ca. tre den nye KBL blev realiseret er der stadigvæk en del tvivl omkring fortolkningen af denne. Det er jo bare alle tiders !!

Fra Odense SV
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 14:34

Kære alle.

Tak for de mange indput.
Jeg tror jeg finpudser den trykte formulering over de næste dage og priser mig lykkelig over det gode samarbejde jeg har med producenterne af høreapparater omkring service og garanti.

Nåe ja, godt jeg ikke er jurist

Med venlig hilsen Brian

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 14:43
Dato: 4/4/2006 2:33:48 PM Forfatter: Brian Hestehave

Kære alle.

Tak for de mange indput.
Jeg tror jeg finpudser den trykte formulering over de næste dage og priser mig lykkelig over det gode samarbejde jeg har med producenterne af høreapparater omkring service og garanti.
Nåe ja, godt jeg ikke er jurist

De tjener ellers kassen skulle jeg hilse fra min advokat kæreste og sige

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)