Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sag mod PBS

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian> Vi får leveret onlinebetalingerne fra http://www.quickpay.dk/ og de sender automatisk ud hver gang PBS er nede....både de pludselige men også de planlagte. Så et eller andet sted må man kunne tilmelde sig, eller også er det noget kun leverandørerne får, så de kan sende det videre til kunderne.

Uanset er vi ihvertfald rigtig glade for den service.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:29

Jesper Jørgensen:

Derfor kunne e-handelsfonden godt have anlagt en anden sag mod dem. Nogen der har gidet checke forretningsbetingelserne om der er noget at komme efter? Det ville undre mig meget hvis de ikke har fraskrevet sig ansvaret i tilfælde som dette. Det ville ihvertfald være uprofessionelt.

/Jesper

Det er langt fra sikkert, at de kan afskrive sig ansvaret - uanset hvad de skriver. Det er sådan noget som en eventuel retssag vil kunne afdække. Jeg er slet ikke inde i detaljerne i denne sag, men generelt går loven forud for aftalefriheden (som et ekstremt eksempel må du og jeg ikke aftale at du slå mig ihjel. Du vil alligevel kunne dømmes for mord) - så hvis der er lovgiving der stiller folk bedre end en aftale, så er der måske en sag ...

Fra Købenavn
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 02:14
Ren nysgerighed Mikkel ... hvis du tilfældigvis stod og skulle afslutte en stor business og storebælsbroen lukkede og du måtte holde i kø så du mistede mange penge og i sidste ende ikke kunne afslutte det ... ville du sagsøge storebælt ?
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:18

Michael Andersen:
Ren nysgerighed Mikkel ... hvis du tilfældigvis stod og skulle afslutte en stor business og storebælsbroen lukkede og du måtte holde i kø så du mistede mange penge og i sidste ende ikke kunne afslutte det ... ville du sagsøge storebælt ?

Nej det ville han nok ikke ... og hvis en snestorm var skyld i at PBS gik ned ville han nok heller ikke gøre det. Men i det her tilfælde har PBS sikkert brugt sit monopol til at spare og eksempelvis unlade noget redundans el. lign. Og i så fald er der noget at komme efter!

Fra Købenavn
Tilmeldt 16. Jan 08
Skrevet kl. 02:21

kom nu ... du mener vel ikke at PBS ville bruge sit monopol til at spare og herefter være ligeglade med at gå ned? Hvad er det præcist som PBS opnår ved at være nede?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:26

Michael Andersen:

kom nu ... du mener vel ikke at PBS ville bruge sit monopol til at spare og herefter være ligeglade med at gå ned? Hvad er det præcist som PBS opnår ved at være nede?

Selvfølgelig har jeg intet problem med at tro det kunne være muligt! Jeg ved hvor meget rigtig redundans koster og hvis de kan spare 100% på driftsomkostningerne uden risiko så gør de da det, og de har ingen risiko. De kan ikke miste kunderne ... vi er jo tvunget til at handle med dem, ligegyldigt hvor amatør agtige de så end er.

Hvilket jeg så derudover kan oplyse dig om at de rent faktisk er ekstremt gode til at være, amatøragtige altså. Jeg har været med til at lave min del af PBS Implementationer og hvis du vælger ikke at tro på mig så fint :) og hvis du vælger at ligestille et nedbrud forårsaget af inkompetence med en bro der lukker pga force majure så er det også fint med mig, jeg har forsøgt at forklare dig hvor dumt det er :)

Nu vil jeg i seng så jeg kan komme til Amino tastic imorgen :)

Fra Købenavn
Tilmeldt 16. Jan 08
Skrevet kl. 02:36
Du antager en masse ting! Fint nok at du har din holdning til PBS. Men hold dig til faktuelle ting.

Synes det er useriøst at folk "tror" PBS vælger at gå ned for sjov ... Kunne ikke forestille mig at PBS som har virkeligt meget fokus på Internet har nogen interesse i at gå ned.

Som jeg ser det, er det virkeligt katestrofalt at pbs er nede i 12 timer, men det kan ske for alle!!!! Men at informationen til kunderne ikke er bedre, det er så en helt anden problematiken :)

Sov godt! 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:58

Jeg har på INTET tidspunkt sagt de er gået ned "med vilje" ved ikke hvor du får den tossede ide fra.

Jeg siger at de har sparet et forkert sted, og jeg siger de kan tillade sig det fordi folk ikke kan vælge en anden udbyder uden at fravælge dankort.

Så vil du godt lade være med at lægge ord i munden på mig! OG vil du godt lade være med at kritisere mig for mine holdninger i en åben debat!

Tak! 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:03

Sammenligningen med Storebæltsbroen er helt ude i hampen. Jeg kan slet ikke se ligheden.

PBS er en monopoliseret driftsløsning, som en virksomhed kan være 100% afhængig af virker hele tiden - lidt på samme måde, som f.eks. med EL.

Forestillingen om, at PBS altid vil gøre alt for at sikre tingene mest muligt - uanset hvad det skulle koste, mener jeg er meget naiv. De driver en forretning, som de prøver at optimere som alle andre. Og det inkluderer oftest at løbe nogle kalkulerede ricisi - nogle gange går det så bare galt. Og når det gør, så kan de måske komme til at bøde for det - det er den pris PBS må betale, hvis de løber en risiko.

PBS har ikke nogen direkte interesse i at gå ned, men de kan bestemt godt have en interesse i at spare (måske lidt for meget) på omkostningerne til f.eks. sikkerhed. Og de kan også være uheldige, at nogle af de folk de får sat på vigtige opgaver, visr sig at være nogle kludderhoveder.

Det ændrer bare ikke ved, at det er PBS' ansvar, og virksomhedernes klare og helt rimelige forventning, at PBS er meget driftsstabilt. Små udfald kan naturligvis forekomme, men 12 timer, det er så absolut under al kritik. Og derfor er det også meget fornuftigt hvis FDIH undersøger mulighederne for at føre en sag, eller få en mindelig aftale med PBS om hvordan de fremover skal kompensere deres kunder for sådanne situationer.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:43

Kenneth Boysen:

Christian> Vi får leveret onlinebetalingerne fra http://www.quickpay.dk/ og de sender automatisk ud hver gang PBS er nede....både de pludselige men også de planlagte. Så et eller andet sted må man kunne tilmelde sig, eller også er det noget kun leverandørerne får, så de kan sende det videre til kunderne.

Uanset er vi ihvertfald rigtig glade for den service.

Tak for linket, Kenneth   Wink

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)