Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonisk kontakt til "dårlig" betalere

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

 

Spændende læsning.. Er der en guide til hvordan man sammensætter betalingbetingelser? er der regler for hvordan de skal lyde?

 

Nå men så blot lige et lille sjov eksempel.. jeg havde engang et arbejde hvor chefen låste vedkommendes cykel fast til en lygtepæl nede i byen indtil han betalte (ok det går nok kun herude på bøhlandet! *G*)

 

Jeg mener da at huske at han fik pengene! *LOL*

 

 

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/17/2006 4:52:17 PM
Forfatter: Rollike






Nå men så blot lige et lille sjov eksempel.. jeg havde engang et
arbejde hvor chefen låste vedkommendes cykel fast til en lygtepæl nede
i byen indtil han betalte (ok det går nok kun herude på bøhlandet! *G*)














Hmmm... jeg har en eks-kunde i Lyngby som i et lille års tid har skyldt et pænt beløb.
Må jeg tage forbi og lænke hendes bil fast

Nå spøg til side.
Inkasso
er en genial mulighed og kan man bevise sit krav (bevis for aftalens
indgåelse) og har kunden ikke beklaget sig over mangler ved
varen/ydelsen, så burde det være ganske smertefrit at få pengene den
vej.

Kan man ikke fremvise håndgriblige beviser for sit krav og/eller brokker
kunden
sig over det leverede, så hedder komandovejen Advokat - Retten -
Vinde/Tabe - eventuel ankesag - mere advokat - Vinde/Tabe...
Jeg er pt på første trin og JEG HADER DET. Det er sådan noget der kan tage iværksætterlysten fra en!

Desværre
er jeg en hæderlig fyr, så jeg lænker ikke hendes bil/cykel fast,
sender rockere efter hende, sælger konkurrenten den komplette
kundeliste jeg har talvise af backupper af, eller skriver til alle
hendes kunder.
Guderne skal vide at jeg har lyst og de få af hendes kunder jeg kender personligt, har også fået historien!

Systemet i DK er jo bygget sådan op, at man beskytter de svage. Og selvstændige er åbenbart ikke svage!
Det
komiske er, at havde jeg haft et alm. job hvor jeg ikke blev betalt, så
havde HK sendt sagen gennem hele retssystemet for mig og skaffet mig
pengene + en pæn erstatning!

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg vil da gerne stille mig til rådighed med hensyn til indlæg/kurser om inkasso og finansiering.

 

Er der interesse for det, og stilles der lokale til rådighed, er det naturligvis gratis. 

 

Med venlig hilsen

 

Jens Lund

Aktiv Kapital Danmark A/S

Tlf.nr.: 27 62 86 06


Aktiv Kapital A/S har specialiseret sig i serviceydelser der frigør ressourcer bundet i tilgodehavender.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/17/2006 4:52:17 PM Forfatter: Rollike

Nå men så blot lige et lille sjov eksempel.. jeg havde engang et arbejde hvor chefen låste vedkommendes cykel fast til en lygtepæl nede i byen indtil han betalte (ok det går nok kun herude på bøhlandet! *G*)




 

Det hedder bare boltsaks, og så sender man kæden til kædens ejermand

 

Men en fuldt forståelig reaktion...

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er enig med Flemming Ernst i, at man naturligvis skal have sine penge hjem, men det er af stor betydning, at bevare kunderealtionen. Især hvis man er iværksætter.

Jeg har den samme erfaring som Flemming, at det er de store virksomheder og organisationer, der er tungest at danse med. Fx har jeg arbejdet for "et stort dansk teleselskab", som var fire måneder om at betale et betydeligt femcifret beløb. Jeg røg ind i denne tråd, fordi jeg kæmper med en virksomhed, jeg er underlevereandør for. De skylder knap 40.000, der forfaldt for tre md. siden. Jeg ved de kommer, men hvornår... Skal man være hård og miste kontakten? Finde konduiten, og afskrive renterne?

Min tilgang er at sende de obligate rykkere, uden renter (de skal alligevel bare krediteres). Undervejs følger jeg op med venlige telefonopringninger. Men ikke til min kontakt eller regnskabschefen. Jeg ringer til både en gatekeeper i organisationen og minder om sagen, og til en assistent/sekretær for den projektansvarlige for at spørge "hvem jeg skal stile den der rykkerskrivelse til, som I skulle have betalt for... Det ikke noget du kunne skubbe lidt på? Tusind tak! Så spare jeg frimærket ;-) ".

Halvdelen af mine kunder betaler ikke til tiden. Jeg håndterer dem som angivet ovenfor, og har ikke haft brug for inkasso. 7-9-13. Men det kommer vel også an på, hvad man sælger?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)