Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonisk kontakt til "dårlig" betalere

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er garanteret så mange regler for, hvad man må - og hvad man ikke må overfor kunder, som "glemmer" at betale deres regninger, og det er heldigvis meget sjældent, at jeg støder på dén slags.

Men jeg har lige en enkelt, som fik udført en mindre opgave i efteråret til ca. 900 kroner eks. moms - et beløb som han stadig ikke har betalt trods een reminder  - og tre rykkere. (mangler nu bare afleveringen )

Beløbet er jo ikke i en størrelsesorden, der betyder meget for den samlede omsætning og samtidig også så lavt, at det jo stort set ikke kan betale sig at køre incasso.... men det er lige netop dét, jeg har en fornemmelse af, at han spekulerer i.

Nu har jeg vel egentlig ikke lov til at hænge manden ud til offentlig spe på min egen hjemmeside - men må jeg gerne gribe knoglen - ringe til ham og spørge: "Hvad f........ han har tænkt sig?"

Desuden er der princippet i, at man selvfølger betaler sine regninger eller meddeler, at man ikke kan betale dem. Det kan jo ske for selv den bedste

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 17:27

Du må ringe til ham alt det, du har lyst til.. Så længe, du ikke bevæger dig ud i trusler eller i øvrigt overtræder privatlivets fred..

Samtidig vil din telefonopringning nok også virke bedre end når du bare sender en rykker..

Jeg mener egentlig heller ikke, der rent juridisk er noget galt i at tage ud og ringe på hans dør og snakke med ham om betalingen - igen så længe du ikke bevæger dig ud i noget chikane... Se det ville nok have den bedste effekt :)
Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 20:58
Hej!

Er helt enig med Kaliebe !.

Jeg har flere gange ringet kunder op som har været bagud med betalingen - det kan hjælpe rigtigt godt. Specielt på folk der spekulerer i "inkasso-situationen" som du beskriver. Når du pludselig ringer sådan en kunde op, bliver han oftest flov, og så har jeg flere gange oplevet at betalingen kom promte dagen efter.

Du kan også uden problemer tage ud til kunden - det er det samme som inkasso-firmaerne gør med deres "konsulent"-besøg.

Held og lykke!

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 22:36
I Jylland går vi nu ikke af vejen for et raskt lille offentligt "kreditoplysningsbureau" - http://venmark.dk/handelsbetingelser.htm ;)

(VKI har dog ingen optagelser i øjeblikket, så det er nok effektivt :))
Fra Gentofte
Tilmeldt 9. Apr 06
Indlæg ialt: 28
Fra  creatic.design aps Skrevet kl. 14:04

Jeg kan tilslutte mig de tidligere indlæg.

Man må gerne ringe alt det man vil.
Hvis du har givet kunden dine betalingsbetingelser i forbindelse med ordren, hvor du evt. har skrevet at du påregner renter ved forsendt betaling og evt. rykkergebyr - så kan du også påregne dette.

Jeg har valgt altid at sende mine betalingsbetingelser med uanset ordre størrelse eller type.
Heldigvis har jeg ikke mange dårlige betaler, men har dog i det sidste år haft 2.
Den ene betalte efter et par opkald og en snak om det rimelige i ikke at betale til tiden.
Den anden  dårlige betaler, jeg havde, var ret ligeglad (min opfattelse) så jeg sendte i stedet en rykker med påskrevet renter. Da jeg sendte den anden rykker med yderligere renter påregnet, betalte han den første regning. Jeg har aldrig fået renterne, men rykkerne fik ham åbenbart til at betale, så det er jeg godt tilfreds med.

Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:08
Tak for indsparkene. Jeg er i gang med at rykke ham lidt i "røvskægget". Ringer nu til ham hver eneste mandag morgen/formiddag Det eneste problem er jo bare, hvor længe det kan betale sig for den sjat penge?

/Jonas Vestfalen

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:10

Dato: 4/9/2006 2:08:15 PM Forfatter: Freelancejournalisten Tak for indsparkene. Jeg er i gang med at rykke ham lidt i ''røvskægget''. Ringer nu til ham hver eneste mandag morgen/formiddag Det eneste problem er jo bare, hvor længe det kan betale sig for den sjat penge?

Det kan ikke betale sig ret længe - men til gengæld får du det bedre, når dårlige betalere ikke bare render om hjørner med dig.

Du kan også vælge, at ringe når betalingsfristen er overskredet, og spørge, om han er utilfreds med ydelsen eller om du på anden vis har gjort dig fortjent til ikke at skulle have løn for udført arbejde...
Mange dårlige betalere associerer en faktura med "en irriterende regning" frem for løn - noget som de fleste kan identificere sig med.

Herefter kan du jo vælge at sende ham direkte til inkasso, så behøver du ikke spekulere mere over det. (men for 900,- spir, så er det vist en underskudsforretning).

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:39

Hej

Hos os gør vi det sådan at vi først ringer til folk hvis de ikke betaler. Det plejer at hjælpe en hel del. Ofte er det jo kun en forglemmelse...siger de i hvert fald:-)

Hvis det ikke hjælper så får de en rykker hvor vi smider et rykkergebyr på 100 kr. oven i, og gør samtidig opmærksom på at vi sender den videre til retslig inkasso hvis de ikke betaler. Og ringer igen hvis den ikke bliver betalt, og siger så til dem at vi mener det med inkasso. Betaler de stadig ikke sender vi dem så til vores inkassofirma. Det koster os ikke noget  at gøre det, med mindre det ryger videre til en retten, og de så ikke kan betale...men inden det gør det skal vi først acceptere at der kommer en advokat på...så er det et lille beløb, så siger vi bare nej til det. Og så bliver kunden "blot" smidt i RKI. Og det er efter sigende ikke en fornøjelse:-) Nu er det mit første indlæg så jeg er ikke helt klar over om jeg må skrive navnet på det inkassofirma vi bruger, for kan da se at de måske er billigere for nogen, men skriv da til mig hvis i vil vide det:-)
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:59
Hej Kenneth og hjertelig velkommen til Amino

Herinde hjælper vi altid hinanden med tip og gode råd, så smid du bare navnet til alles beskuelse.

Den danske lovgivning er jo skruet sådan sammen , at vi gerne må skrive pænt om hinanden i det offentlige rum. Det er først i det øjeblik, vi støder ind i nogle forretningsmæssige narrøve, at vi ikke længere har lov at advare hinanden med deres navns nævnelse - og hænge dem ud til offentlig spot og spe. Selv om man indimellem kunne få lyst

Men - det er jo typisk dansk.

/Jonas Vestfalen

Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:13

Hej Jonas...og mange tak for velkomsten

Så vil jeg da smide navnet

Firmaet hedder Nodeco, og har hjemmesiden www.nodeco.dk Vi er i hvert fald glade for dem.
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)