Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kick-start af virksomhed

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Matt

Jo både og har valgt at focusere på færre aktiviteter. Har netop sendt en "super hemmelig besked".

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/12/2006 10:18:20 AM Forfatter: Matt K. Baldersø

Carsten -> Håber ikke du har siddet og filet på din dvd- forward-backwards-forward... For at lave citatet... hehe... ellers cool nok!

Haha - nej, en hurtig Google-søgning på "greed is good" klarede det
 
Mht. investor og banker, så er der altså projekter som ikke kan realiseres uden. Jeg har også længe haft den holdning at jeg selv ville arbejde firmaet op fra nul. Resultatet er også at jeg i dag ikke har gæld i firmaet - ja, jeg har faktisk ikke engang en kassekredit. Men nu er jeg begyndt på et nyt projekt som kræver så meget kapital at jeg har været nødt til at få hjælp fra investor/bank. Alternativet var at jeg skulle spare sammen de næste 5-10 år, eller droppe ideen.
 
mvh Carsten  
 
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten -> Nej selvfølgelig er der altid undtagelser...

Janus og Jonas skulle jo også bruge Morten Lunds 55K Euro til at lave 3 Mia. med... og det er da for mig også i orden... .
 
Med det mener jeg at man aldrig kan skære sådan et emne over én kam, men blot konstatere at vi alle har forskellige indgangsvinkler til at lave forretning...
 
Tilmeldt 12. Jul 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
??
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Den her er lidt henvendt Martin Thorborg. Du skriver, at hvis du ikke er i spillet, så skal du ikke have kapital. Det er måske meget rigtigt, men det var vist heller ikke det han sagde.

Her er et scenario; Du har et møde med 2 unge gutter, som vil ændre hele medieverdenen (Naturligvis). De sætter sig, du får skænket den obligatoriske kop kaffe - og så siger de: "Vi vil tjene en afsindig masse penge på det her produkt, vi har tænkt os følgende .." Det ville skræmme mig. Kom de derimod og påpegede at: "Vi vil ændre verden med det her produkt.", og hvis de samtidig kunne overbevise mig om det - Så var de klart mit valg. Som udgangspunkt følger der altid omsætning med noget der ændrer verden. Ikke sandt? Tag nu bare den klassiske: Google f.eks. En masse mennesker bruger produktet - Når omsætningen så skal være der, fint - så finder vi en måde at gøre det på, i dette tilfælde AdWords.

Jeg ville aldrig kaste penge efter mennesker, som ikke var 100% comitted i selve firmaet og produktet. Er produktet unikt og med en særlig mulighed for stor "impact", så kommer resten af sig selv. Og det kan jeg ''fanme'' sige uden at have prøvet det endnu. Jeg tror virkelig på at det er en balancegang. Finder du teamet som kan bygge produktet over alle produkter, så er det også dit ansvar som den risikobærende part at fremdyrke en omsætning. Du har erfaringen. Mon ikke at det også kan lade sig gøre så?

".. It''s just that we''ve noticed that entrepreneurs who make meaning and
change the world usually also make money. Nothing is more seductive to
venture capitalists than a company that they can easily imagine having
a big impact on the world." - Guy Kawasaki. The Art of The Start

Tilmeldt 5. Sep 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jimbo

 

Jeg er int. i at høre nærmere om din virksomhed - kontakt mig venligst.

 

Mvh

Export Konsulenten

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)