Det her er en "cafe" på Amino, hvor vi kan sidde og sludre om dit og dat.
Det sjove ved dette er at hvis det havde været en blegfed jyde der havet lavet denne video og offentligjort den på youtube, så havde I sikkert syntes at den havde været sjov, og ment at manden da måtte være idiot.
Men fordi manden har invandrer baggrund, så er det pludselig tabu? og diskussionen drejer over imod "dem" og "os". Dette har aldrig været hensigten. Jeg postede dette indlæg, fordi det er den slags ting man smalltalker om på en "cafe".
Bryder i jer ikke om snakken, så lad være at blande jer i samtalen.
Og hvis "50 Cent" kalder en af sine brødre nigger ville jeg heller ikke rejse et øjenbryn. Men hvis en Amino herinde kaldte 50-Cent en nigger, så ville det også blive bemærket. Sådan er verden så uretfærdig. Det var oplysende at se dokumentaren forleden hvor Fritz skulle være indvandrer for en uge. Når han ringede for at få et værelse var det optaget, men når han kort efter ringede som Fritz, så kunne han sagtens få væreslet. Med al respekt tror jeg ikke jyder står over for de samme udofrdinger. Og vi kan konstatere at indvandrere i stort omfang mener at samfunder er inddelt i "dem og os". Det er bar umåde sjover at sparke til folk der står op (jyder) end folk der ligger ned (fx. indvandrere)
Det er muligt at du mener overskriften stammer fra 180 grader, men ved at videreføre overskriften herinde har du bevidst eller ubevidst taget ejerskab for den. Havde overskriften blot været "Tosse amok på Youtube", havde det jo sikkert været skægt uanset om tossen var jyde eller indvandrer.
Så hvis du oprigtigt mener at mandens baggrund som indvandrer er irelevant, så kan vi konstatere at dine intentioner er blevet misforstået og at de formentligt kunne være undgået med en anden overskrift. Det kan du så tage til efterretning eller ej. Det man diskutere lige i denne her Cafe kan høres ved alle bordene, og så risikere man jo at andre blander sig i samtalen.
Det er muligt at du mener overskriften stammer fra 180 grader, men ved at videreføre overskriften herinde har du bevidst eller ubevidst taget ejerskab for den. Havde overskriften blot været "Tosse amok på Youtube", havde det jo sikkert været skægt uanset om tossen var jyde eller indvandrer.
Så hvis du oprigtigt mener at mandens baggrund som indvandrer er irelevant, så kan vi konstatere at dine intentioner er blevet misforstået og at de formentligt kunne være undgået med en anden overskrift. Det kan du så tage til efterretning eller ej. Det man diskutere lige i denne her Cafe kan høres ved alle bordene, og så risikere man jo at andre blander sig i samtalen.
Hej Jesper
Det var da et sagligt og konstruktivt indlæg... dejligt.
Jeg kan godt se hvad du mener, og ved nærmere eftertanke skulle jeg ikke havde gengivet overskriften fra 180grader. Jeg kan godt se at mine intentioner kan blive misforstået. Jeg syntes dog ikke at man nødvendigvis tager ejerskab af en sætning fordi man citerer den, (Jeg skulle måske havde skrevet at det er et "citat" fra 180grader).
Det er hermed taget til efterretning.
Og ja, alt hvad der bliver sagt kan høres ved alle borde, og i denne cafe, er man velkommen til at blande sig i andres "samtale", jeg er bare træt af folk der blander sig med hentydninger til at folk der har andre meninger/holdninger har et "mindre liv".