Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CRM system - næste projekt

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har selv haft den opfattelse. Har brugt goldmine selv men syntes ikke det er helt nemt at finde rundt i...

Nogle som har lyst til evt til at teste og give sin mening tilkende omkring et evt system ?

send mig en mail på bg at gusse dot net
Tilmeldt 18. Apr 05
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:05

Hmmmmm - det er noget af en opgave du er ved at give dig i kast med. Jeg har selv benyttet CRM i næsten 9 år (eller Salg & Marketing støtte systemer som de blev kaldt i midt 90érne). Jeg har både prøvet at arbejde med Sales Maker, SuperOffice, DMSoft, The Winner, Siebel og hvad de nu alle sammen hedder. De har alle deres gode og dårlige sider, men gennem de sidste mange år har jeg anvendt MultiMark (dansk udviklet men idag opkøbt af norske Software Innovation). Det skyldes at jeg arbejder meget projektorienteret og finder anvendelsen af eks Pipeline Management uundværligt for at have det rette overblik over hvor langt vi er i de enkelte projekt/salgsfaser med den enkelte kunde (el. prospect). At det så ikke er helt ideelt til DM eller kampagne styring lever jeg fint med. Selvom det er et ret komplekst system er det ret intuitivt, når man har fået beskrevet de overordnede sammenhænge også for en lille iværksætter virksomhed som jeg har. Et vigtigt issue for os har været at alle var fuldt opdateret omkring potentielle og igangværende projekter og at systemet automatisk orienterer alle i projektteamet omkring nye notater eller aktviteter. En anden meget stor værdi for os har været at vi til enhver tid kan se "værdien" af de igangværende salgsprojekter ud fra fastlagte nøgletal. Eks. hvis vi har afgivet skriftligt tilbud på et projekt vægter denne fase med 60% af projektets potentiale og en underskrevet hensigtsærklæring fra kunde med 90%. På den måde kan vi til enhver tid se om vi har nok emner under bearbejdning til at kunne leve op til vore budgetter. Hvis ikke -  er det på med "cowboy-tøjet" og få stampet nogle flere op

Al for ofte har jeg oplevet at en sælger (inkl. mig selv)  har knoklet i mange måneder på at hente et projekt hjem og når den så kommer med underskrift så klapper vi alle og siger "han er godt nok god"........ men er han nu også det ??????

For hvis han ikke struktureret har sørget for at føde sin pipeline kan de efterfølgende måneder godt være meget døde og pludselig er gulddrengen falmet !

Men tilbage til dit spørgsmål så er det ikke nogen nem opgave du overvejer. Som du også kan se af de foregående svar griber brugernes ønsker meget hurtigt om sig - både med integration til andre systemer og nogen er mere til registrering af en hurtig ordre mens andre gerne vil have en grafisk præsentation af deres kampagner/annoncer (og hvorfor ikke på dagsniveau sammenholdt med sidste års kampagne). Det kræver derfor af dig at du er meget klar i hvad dit produkt kan og hvilke områder det egner sig til og så må du med is i maven sige ja-tak til input til kommende releases og nej til om denne lille feature ikke også lige kan laves. Ellers går du død !

En lille ide´som du måske kunne overveje er at lave en web baseret løsning hvor kunderne i fællesskab var med til at opdatere stamoplysningerne på emner/relevante beslutningstagere (ofte et stort problem selvom man eks. importerer fra KOB eller lign.). Selvfølgelig er det kun stamoplysninger på emnerne som fælles for dine kunder. Det antal emner som man ønskede at bearbejde i sin egen portal kunne prissættes - evt. med printservice. Mange prissætter ud fra antal brugere men jeg tror at du vil få en bedre økonomi ved at prissætte anvendelsen (=nytteværdi for kunden)

Stort held og lykke herfra

Bluesky
Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:57
Hej Gusse!

Interessant tråd du starter her.

Jeg er ikke IT ekspert(uden dog at være helt væk!), og har måske derfor en anden tilgang til emnet:

Som du selv skriver findes der i dag et hav af CRM systemer på markedet. At CRM automatisk bliver tænkt sammen med IT og altid tager sit udgangspunkt i IT, ser jeg som kernen til problemerne med hele tilgangen til CRM. For CRM handler ikke om IT eller systemer! - CRM handler om at sætte kunder i centrum og bygge en virksomhed op omkring kunderne. IT og systemer kan i nogle tilfælde være brugbare redskaber, men er det oftest ikke - blot penge og tidsrøvere.

Set i det lys bør udviklingen af IT baseret CRM systemer tage udgangspunkt i de specifikke(og ofte unikke) forhold der gør sig gældende i en branche eller industri. Hvilke udfordinger står virksomheder i branchen overfor? Hvordan er konkurrence situationen? Kan virksomheder i branchen skabe konkurrence fordele gennem en CRM tilgang?

Summa summarum - mit forslag er at tage udgangspunkt i en branche eller konkret virksomhed og analysere på denne. Hvilke metoder bruger de i dag og hvordan kan CRM bidrage til indtjeningen?

Og først herefter at begynde at tænke i IT baner.

Håber der er endnu flere der kommer med input( og kritik af det jeg har skrevet!), da emnet er aktuelt som aldrig før og fordi jeg selv har rodet lidt med det og gere vil lidt videre med et projekt lignende Gusses

Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Skrevet kl. 19:52

tildels enig et system skal ikke være en tidsrøver og dække brugerens realle behov ...

meeeen send mig en mail bg@gusse.net og lad os se om den kan komme noget ud af det !

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:30

Hej Gusse,

Jeg kan se, dit spørgsmål om hvad man anvender og dine tanker om at udvikle et CRM system er helt tilbage til midten af juni. Derfor vil jeg høre dig, om stadig går i CRM tanker. Vi har den modsatte problemstilling af din: I TeamLink A/S har vi udviklet et ASP/web-baseret, meget brugervenligt CRM system til små virksomheder og har solgt et mindre antal. Vi vil nu godt videre og mangler en person, der har lyst til at komme ind i et dedikeret CRM selskab, måske som delejer, og være den drivende kraft på web-markedsføringen.

Kender du nogen, der er friske på det ?
mvh Jørgen Rode
TeamLink A/S - mobil 40 60 08 86
Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Skrevet kl. 20:01
Dato: 8/15/2005 5:30:14 PM Forfatter: Jørgen Rode - TeamLink

Kender du nogen, der er friske på det ?

naa ikke rigtigt , men det kan da være der findes nogle derude...

Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:16

Hej Jørgen

Kunne i bruge en Markedsføringsøkonom?

Hilsen Katrine
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:21

Hej Katrine,

Giv mig et ring på 40 60 08 86, så kan jeg fortælle dig lidt mere om, hvad vi har af tanker og ideer.

Mvh Jørgen
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)