Jeg har selv haft den opfattelse. Har brugt goldmine selv men syntes ikke det er helt nemt at finde rundt i... Nogle som har lyst til evt til at teste og give sin mening tilkende omkring et evt system ? send mig en mail på bg at gusse dot net |
Hmmmmm - det er noget af en opgave du er ved at give dig i kast med. Jeg har selv benyttet CRM i næsten 9 år (eller Salg & Marketing støtte systemer som de blev kaldt i midt 90érne). Jeg har både prøvet at arbejde med Sales Maker, SuperOffice, DMSoft, The Winner, Siebel og hvad de nu alle sammen hedder. De har alle deres gode og dårlige sider, men gennem de sidste mange år har jeg anvendt MultiMark (dansk udviklet men idag opkøbt af norske Software Innovation). Det skyldes at jeg arbejder meget projektorienteret og finder anvendelsen af eks Pipeline Management uundværligt for at have det rette overblik over hvor langt vi er i de enkelte projekt/salgsfaser med den enkelte kunde (el. prospect). At det så ikke er helt ideelt til DM eller kampagne styring lever jeg fint med. Selvom det er et ret komplekst system er det ret intuitivt, når man har fået beskrevet de overordnede sammenhænge også for en lille iværksætter virksomhed som jeg har. Et vigtigt issue for os har været at alle var fuldt opdateret omkring potentielle og igangværende projekter og at systemet automatisk orienterer alle i projektteamet omkring nye notater eller aktviteter. En anden meget stor værdi for os har været at vi til enhver tid kan se "værdien" af de igangværende salgsprojekter ud fra fastlagte nøgletal. Eks. hvis vi har afgivet skriftligt tilbud på et projekt vægter denne fase med 60% af projektets potentiale og en underskrevet hensigtsærklæring fra kunde med 90%. På den måde kan vi til enhver tid se om vi har nok emner under bearbejdning til at kunne leve op til vore budgetter. Hvis ikke - er det på med "cowboy-tøjet" og få stampet nogle flere op