Jeg overvejer at starte udvikling at et CRM system til mindre virksomheder som mit "næste" projekt. Men der findes sku så mange systemer, så spørgsmålet er om det er en god ide.
Jeg syntes bare at de som findes ikke er særlig anvendelige og hører til stadighed iværksættere som søger sådanne systemer..
hvad siger I, hvad bruger I i dag..
og hvis det var en god ide, hvad skal et sådan system indeholde. hvad manger I ???
Vi bruger act.com version 7.0 eller 2005 som den hedder i USA, den er god, kræver dog at man læser manualen igennem godt og grundigt, hvor at få maximalt ud af det. Jeg har ledt mange år efter et system som jeg kunde bruge, har også brugt goldmine men jeg syntes at Act er en hel del bedre.
Som der også er blevet skrevet, så er min, ved ikke om man kan kalde det erfaring, at man skal bruge oceaner af tid på, at læse en manual på størrelse med biblen igennem blot for at have en lille idé om hvordan man kommer i gang.
Jeg har forsøgt at kaste mig ud i et par enkelte CRM systemer, men jeg er altid gået tilbage til mine papirlapper - et ikke særligt kønt syn, men det virker.
Hvis du påtænker at lave et CRM system fra bunden, så fokucér for gud skyld på brugervenligheden, få evt. nogle til at give deres besyv med undervejs i dit projekt.
De systemer jeg har testet har i og for sig ikke manglet noget, måske har de nærmere indeholdt for meget, typisk så meget opsætning at man taber pusten inden man kommer i gang.
Ja deet er rigtig det vigtige er ikke at det har 1 million muligheder de mest alm muligheder, nogen gange når man er stresset så kan man med ACT godt opleve at gå helt i sort mens kunden spræller i telefonen.
Det bedste CMS system jeg har brugt var et som fulgte med et blad på diskette og i dos for mange mange år soden, har det stadig et eller andet sted, det var hurtigt, nemt og simpelt
Det bedste jeg havde har brugt (og selv videreudviklet på) er Mapics/FrontStep CRM.
Det er rimeligt brugervenligt, og havde en mulighed for at exportere e-mails fra outlook, over på en specifik kontaktperson.
Det er dog en sql/webserver baseret løsning, og derfor ikke rettet mod meget små virksomheder.
Jeg har på et tidspunkt testet et dansk crm produkt, hvor man skulle drag''n''droppe dokumenter og e-mails over i crm-systemet....
Med de kundeinformationer jeg skal kunne se, skal jeg sgu have 2 skærme før end det kan lade sig gøre
Jeg syntes det er lidt utroligt....
Der er næsten et lige så stort udbud på CRM-markedet, som der er på CMS-markedet, og alligevel er det ikke lykkedes mig at finde noget der dur til en mindre/enkeltmandsvirksomhed.