Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CRM system - næste projekt

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte udvikling at et CRM system til mindre virksomheder som mit "næste" projekt. Men der findes sku så mange systemer, så spørgsmålet er om det er en god ide.

Jeg syntes bare at de som findes ikke er særlig anvendelige og hører til stadighed iværksættere som søger sådanne systemer..

hvad siger I, hvad bruger I i dag..

og hvis det var en god ide, hvad skal et sådan system indeholde. hvad manger I ???
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:33

Hej gusse

Som du selv skriver, så er der mange om budet. Alligevel er det ikke lykkes mig at finde det jeg søger.

Jeg bruger:

SummaSummarum (Økonomi), Excel - 1 pr. kunde (TimeSag), Outlook-mapper (Journalisering af e-mails), Outlook-kontaktpersoner.

Jeg mangler et CRM system til:

Kunderegister, time/sag, integration til outlook (opbevaring af e-mails), og fremfor alt...BRUGERVENLIGHED.....

Det er specielt på de sidste 2 punkter at mange falder fra....

Jeg nægter at bruge min tid på at sætte mig ind i et dårligt indrettet program, når tingene kan gøres hurtigere i eks. excel.

Håber at du kan bruge det til noget

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 16:13

Hej

Vi bruger act.com version 7.0 eller 2005 som den hedder i USA, den er god, kræver dog at man læser manualen igennem godt og grundigt, hvor at få maximalt ud af det.  Jeg har ledt mange år efter et system som jeg kunde bruge, har også brugt goldmine men jeg syntes at Act er en hel del bedre. 
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:25
Som der også er blevet skrevet, så er min, ved ikke om man kan kalde det erfaring, at man skal bruge oceaner af tid på, at læse en manual på størrelse med biblen igennem blot for at have en lille idé om hvordan man kommer i gang.

Jeg har forsøgt at kaste mig ud i et par enkelte CRM systemer, men jeg er altid gået tilbage til mine papirlapper - et ikke særligt kønt syn, men det virker.

Hvis du påtænker at lave et CRM system fra bunden, så fokucér for gud skyld på brugervenligheden, få evt. nogle til at give deres besyv med undervejs i dit projekt.

De systemer jeg har testet har i og for sig ikke manglet noget, måske har de nærmere indeholdt for meget, typisk så meget opsætning at man taber pusten inden man kommer i gang.

Keep it clean and simple.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 08:31
Vedr. brugervenlighed, så mener jeg at SummaSummarum må være et rigtigt godt eksempel på brugervenlighed.

Alt om både i Danmark

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:45

Det har du ret i, jeg bruger selv Summasummarum til min økonomiske del, og det kan jeg også kun anbefale.

Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 08:51

Ja deet er rigtig det vigtige er ikke at det har 1 million muligheder de mest alm muligheder, nogen gange når man er stresset så kan man med ACT godt opleve at gå helt i sort mens kunden spræller i telefonen.

Det bedste CMS system jeg har brugt var et som fulgte med et blad på diskette og i dos for mange mange år soden, har det stadig et eller andet sted, det var hurtigt, nemt og simpelt

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 09:00
Det bedste jeg havde har brugt (og selv videreudviklet på) er Mapics/FrontStep CRM.

Det er rimeligt brugervenligt, og havde en mulighed for at exportere e-mails fra outlook, over på en specifik kontaktperson.

Det er dog en sql/webserver baseret løsning, og derfor ikke rettet mod meget små virksomheder.

Jeg har på et tidspunkt testet et dansk crm produkt, hvor man skulle drag''n''droppe dokumenter og e-mails over i crm-systemet....

Med de kundeinformationer jeg skal kunne se, skal jeg sgu have 2 skærme før end det kan lade sig gøre

Jeg syntes det er lidt utroligt....

Der er næsten et lige så stort udbud på CRM-markedet, som der er på CMS-markedet, og alligevel er det ikke lykkedes mig at finde noget der dur til en mindre/enkeltmandsvirksomhed.

Alt om både i Danmark

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:49
Kan du huske hvad det danske CRM system hed ?
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 11:50
desværre...

Alt om både i Danmark

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)