Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhverskonto til mindre PMV - INTERGIRO ?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er meget debat om dyre gebyrer på erhverskonti fra danske banker, både på Amino og på nettet generelt, kan jeg se. Det er især de helt små iværksættere, opstartere, hobbyvirksomheder, deltidsvirksomheder som er ramt. Jeg er også i den situation med min deltidsklinik.

Jeg har derfor surfet lidt rundt og undersøgt mulighederne. Der synes ikke at være nogle danske banker, der har nogle gode løsninger, desværre. Har fundet nogle gode artikler, der gennemgå muligheder. Løsningen synes at pege i retningen af udenlandske bank løsninger. Det lyder kompliceret med fakturaer, betalinger og overførsler af penge. Så er ikke sikker på, jeg vil kaste mig ud i det. Men da jeg er ved at arbejde på at omdanne min lille deltids klinik til en digital nomade forretning, så er det måske alligevel nødvendigt ?

Først og fremmest vil jeg gerne høre om erfaringerne med INTERGIRO

https://www.intergiro.com/business-account-modern-day-businesses?utm_source=financeads&utm_medium=affiliate&utm_campaign=FA-46134&s_id=1079905748X46134C417298534TSerhvervskontopris

Er det noget, der kan bruges ? Eller har I andre gode løsningsmodeller ? Det skal være med så lave årlige omkostninger som overhovedet muligt, da jeg i perioder ikke har nogen omsætning og derfor heller ikke kan bære store udgifter. Min forretning er som udgangspunkt indrettet uden særlig mange faste udgifter og sådan ønsker jeg at fortsætte.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Min ide ApS Skrevet kl. 05:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kig på Wise eller Revolut, begge er meget brugte og ganske udmærkede til det du skal bruge dem. Og så er de gratis.

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 74
Fra  Startup Central Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Søger du en konto hvor du skal koble op med Mobilepay eller lignende? 

Det er rigtigt at gebyr mm er blevet en del af gamet. Jeg kan se revolut er blevet nævnt. eneste ulempe ved netop dem er det er ikke er muligt (mig bekendt) at koble med mobilepay. 

Der findes også Lunar, som kører årlig betaling og jeg har selv lige stiftet kendskab til med en løsning hvor du kan få en konto til 5500 ish igen årlig betaling. 

Jeg ved ikke om det er forhøjt

Anders Fogh CEO og Founder af Startup Central www.startupcentral.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Fogh:
Jeg kan se revolut er blevet nævnt. eneste ulempe ved netop dem er det er ikke er muligt (mig bekendt) at koble med mobilepay. 

Der findes også Lunar, som kører årlig betaling og jeg har selv lige stiftet kendskab til med en løsning hvor du kan få en konto til 5500 ish igen årlig betaling. 


Du har ret - Revolut og andre  udenlandske bankkonti kan IKKE tilknyttes Mobilepay  men der er nu andre bagdele ved gratis versionen - hvis kunder vil foretage alm bankoverførsel er der udlandsgebyr på og det er kompliceret + transaktioner begrænse - det vi også gælde den svenske der spørges til

Lunar koster lige under 4000 kr om året for løsning med 1 konto og 1 kort til 1 ejer. Her kan tilføjes, at der IKKE er fradrag for sådanne års/månedsgebyrer til erhvervskonto https://johnhannover.blogspot.com/2021/09/bankers-gebyr-for-erhvervskonto-ikke.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillader mig lige at bumpe tråden da jeg efterhånden har set dette issu oppe adskillige gange...

Kan Revolut så egentlig godt bare bruges som en Debit erhvervskonto knyttet op mod SKAT, afregning af moms osv. eller skal man da have en alm. dansk konto?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Space Commander:

Tillader mig lige at bumpe tråden da jeg efterhånden har set dette issu oppe adskillige gange...

Kan Revolut så egentlig godt bare bruges som en Debit erhvervskonto knyttet op mod SKAT, afregning af moms osv. eller skal man da have en alm. dansk konto?

ja det kan den - du skal bare blanket anmelde den CVR  tilknyttede konto manuelt med vitterlighedsvidner -. som angivet her https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/10/nemkonto-udenlandsk-bank.html

Stadigt jo altså uden dk reg nr og dermed mange af de fordele dansk bank kan yde, men ellers ja

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Space Commander:

Tillader mig lige at bumpe tråden da jeg efterhånden har set dette issu oppe adskillige gange...

Kan Revolut så egentlig godt bare bruges som en Debit erhvervskonto knyttet op mod SKAT, afregning af moms osv. eller skal man da have en alm. dansk konto?

Ja men du skal være opmærksom på at enhver person du betaler i Danmark fra en revolut konto får et bankgebyr per overførsel fra den danske bank på 50-75kr, men til gengæld så er det SEPA bank så du ikke skal kvæles i besvær og gebyrer ved handel hos eks.. Amazon

Du kan ikke betale FI kort, og det kan være en alletiders sekundær bank for at få kreditkort på multivaluta, men som hovedbank kommer det hurtigt til kort!

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg lige ska recappe på John og Bronco, så er der muligheder men der følger en mængde besvær og ofte gebyr med?

Der er noget jeg ganske simpelthen ikke forstår i forhold til danske banker.
Ja naturligvis er der en risiko for en bank med en kassekredit og udvikling af banksystemer koster da noget.
Men for en nystartet virksomhed at kunne få en gratis erhvervs debet konto, knyttet til ens cvr. må da alt andet lige være en super vej for en bank at sluse nye erhvervskunder ind i deres system på sigt.

Nul risiko og minimal omkostning men mulighed for på sigt at få en god solid erhvervskunde.

Det virker da helt tosset at ingen banker har fanget den, specielt når man også ser hvor mange der rent faktisk i startup miljøet efterspørger sådan et produkt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Space Commander:

Men for en nystartet virksomhed at kunne få en gratis erhvervs debet konto, knyttet til ens cvr. må da alt andet lige være en super vej for en bank at sluse nye erhvervskunder ind i deres system på sigt.

Nul risiko og minimal omkostning men mulighed for på sigt at få en god solid erhvervskunde


Du kan regne med, at sådan er det IKKE, for hvis det var, så ville jo EN af de over 60 pengeinstitutter tage hele markedet. Du kan være stensikker på de tænker det her godt igennem.

Det betaler sig ikke. Bare indgangskontrollen tager flere mande timer og samme gør den løbende hvidvask kontrol + IT - Tag Lunar som nyeste der startede med at ville tage alle nye erhvervskunder. De står med 5 gange øget tab i første halvår 2022 - nu på halvår minus 550 mio ca - 

Små iværksættere er ikke værd for bankerne - også selv om måske 20% af dem siden kunne blive rigtige kunder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

jooooo men det er jo ikke rene debetkunder, da de ikke skaber denne form for underskud.
Det er jo bare dårlig riskmangement på nye kunder der skaber sådan en underskud.

Har været i banksektoren og de ting du taler om, kan jo sagtens automatiseres så der netop ikke er den omkostning og man hours der ville tynge businesscasen uagtet hvidvaskningsloven eller ej.

Nej min tanke er at bankerne allerede fra start bliver grådige og vil tjenen penge på kassekreditter og gebyer uden at tænke langsigtet da man jo ikke fra start kan måle hvad en kunde vil koste.
Man har jo ikke datagrundlag for dette og må gå med mavefornemmelsen.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)