Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import Kina (Told)

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Sjovt det kommer fra dig - Du udtaler dig om min person, uden på nogen måde at kende mig!   

Det er da et spøjst argument når du skriver fra en anonym profil. Hvordan skulle jeg kunne kende dig? Jeg konstaterer blot at dine indlæg er off-topic. Spørgsmålet gik på import fra Kina, og du poster partsindlæg fra Anders Fogh Rasmussen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

bingoleif:
Hvordan skulle jeg kunne kende dig?
Lige netop, men hvad får dig så til at tro at du kan udtale dig om min person?  

Off-topic ??  Det eneste der er det, er dit agument imod Anders fogh Rasmussen.  Det kan da aldrig være off-topic at forholde sig etisk / moralsk til de lande man importere fra. Man skulle ikke tro at du har opdaget CSR / miljø- debatten.

Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at debatten kører ud af en tangent som forplumrer tingene. Hvis alle skal ytre sine personlige meninger om alle indlæg bliver forummet ubrugeligt. Du skyder så mig i skoene at jeg ikke ved hvad der foregår fordi jeg ønsker at holde debatten på sporet.

Jeg har en holdning til Kina men den er aldeles irrelevant for tråden. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bingoleif:
Du skyder så mig i skoene at jeg ikke ved hvad der foregår fordi jeg ønsker at holde debatten på sporet.

Du henviser jo til en artikel om Anders Fogh, som absolut intet har med import fra Kina at gøre.  Uover det kommer du med udokumenterede påstande om Anders Fogh Rasmussen  - Kalder du det at ikke debatten på sporet?   

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Det er min skyld at denne debat ikke fulgte det oprindelige spørgsmål og det beklager jeg.

Jeg spurgte blot trådstarter om han havde gjort sig nogle overvejelser omkring landet hvorfra han påtænkte at importere. Men det får jeg nok aldrig et svar på.

Og det findes sikkert masser af argumenter for og imod import fra Kina, men lad det nu ligge. Eller opret en ny tråd.

De som fortsat ønsker at importere fra Kina, med risiko for handelsembargo, de skal da bare gøre som de lyster for det er jo ikke ulovligt. Endnu.

Og de som vil bruge den tid det tager at finde en konkurrancedygtig producent, som måske t.o.m. ligger inden for EU, de gør det. Efter sigende skal der være flere dygtige systuer i Rumænien.

Godaften :-)

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg hører til dem, som har stået for rigtigt meget import fra Kina (vi taler samlet flere 100 mio kr.) , og har været rigtigt godt behandlet i Kina masser af gange -og også mener det har gavnet Kinas befolking ganske meget MEN

Jeg synes da i højeste grad i 2023 det er relevant at tage stilling til hvem vi handler med, Rusland var en øjenåbner, for hvordan despoter (og ja sådan nogen har Kina desværre også i deres ledelse) giver pokker i samhandlen når det kommer til - dels undertrykkelse af eget folk (og det er der meget af - helt speciet i Kina - censur, undertrykkelse af en hver sandhed der kan generer regimet - trussel mod Taiwan - undertrykkelse af helt alm demokratiske rettigheder i Hong Kong og - et vesten som på f.eks digital området  fremstilling af livsvigtige komponenter, - chips ofte i udgangspunktet skamløst kopieret - når vi har Kinesiske delegationer på besøg, sågår undertrykkelse af helt lovlige danske demonstrationer med Tibets flag osv, af skræk for Kinas magt som handelsespartner og og

Der er for mig ikke tvivl om, at vi er nødt til at vise, også i vor samhandel, hvilket lande der generelt lever op til rimelige demokratiske tilstande - og hvilke de ikke gør i Kina.

Jeg læser ikke Anders Fogh (som da ikke kun kan holdes op på en sag om Iran hvor vi i den grad også var på de godes side - men hvor vi måske ikke fik sandheden så fint vi skulle have haft) som at vi skal lave officiel boykot af Kina, men - at vi som borgere skal tænke os godt om, hvem vi lægger alle vores penge hos og det er i høj grad noget jeg kan støtte fuldt.

 og fald så bare til ro - det er jo ikke en tvang men en opfording til at tænke os om, hvor vi lægger vore kroner - hos demokrater eller despoter, og det er nok klogt i 2023 - og også relevant i tråden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
Så kære venner, I må nok til at indse at i skal til at finde nye leverandører udenfor Kina - jo før jo bedre. 

Selvom hun ikke advokerer for, at EU skal afkoble sig fra Kina på samme måde, som amerikanerne er ved at gøre, så er der ikke mange formildende omstændigheder, når man lytter med i Beijing

Trods den nye, skærpede kurs fra Ursula von der Leyens side må man dog ifølge Andreas Bøje Forsby ikke glemme, at der er en række medlemslande, heriblandt Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien og også Danmark, som fortsat er opsatte på at have velfungerende forbindelser til kineserne – ikke mindst når det kommer til handel.

EU og Kina er nemlig vigtige handelspartnere, og derfor er der ifølge Andreas Bøje Forsby blandt hovedparten af de toneangivende medlemslande ikke den store appetit på at anlægge en alt for kontant kurs over for kineserne.

Mere samhandel er da også et af de punkter, der står højt på den franske præsidents ønskeseddel, når han skal tale med den kinesiske præsident.

Hele Italiens og Frankrigs modeindustri vil dø. Never gonna happen.

Fra PC REPARATION I KØBENHAVN
Tilmeldt 7. Apr 23
Indlæg ialt: 31
Fra  PC Service Center Rødovre Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hvis du er importregistreret har du ingenting imod importmoms, da du selv skal registrere det, men det egentlig ikke er en udgift for dig.
Det er ikke en udgift for dig såfrem varerne er til vidersalg, så kan importmomsen blot trækkes fra i dit momsregnskab så det går i 0.

PC SERVICE CENTER - EKSPRES REPARATION AF PC & MAC

6 computerværksteder fordelt i København & Nordsjælland Smile

Vi udfører alt indenfor reparation af computer .

Vi tilbyder mac reparation på 1 time.

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)