Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import Kina (Told)

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

thomas2001:
Det er ikke bare et tekstil, jeg rammer en niche, prisen er middel jeg har undersøgt flere leverandøre.

De rigtige priser får du altså ikke bare ved at skrive til nogle levrandører.   Hvad er udsalgsprisen i DK ?Har du iøvrigt undersøgt om produktet overholder miljøstyrelsens regler vedr. kemikalier i sådanne produkter.

Ved så lille en mængde gods transport via et kurerfirma være den billigste løsningen.  Start med at spørg din leverandør hvad det vil koste at sende med et af de anerkendte kurerfirmaer DHL, UPS, FedEx.   Alternativt få en danske speditør til at give en pris på kurerafhentning i Kina. 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas,

Hvorfor vælger du at handle med et diktatur?

Tænk på, at du med dit lille strå er med til at forskyde magtbalancen i verden og at det liv du lever i dag ikke er en selvfølgelighed.

Mvh Søren

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sirene:
Hvorfor vælger du at handle med et diktatur?

Fedt der endelig er en anden der har sammen holdning :-)

Tror mig du har stukket hånden i en hvepserede. Folk her vil ikke høre fakta om deres elskede Kina, et land med diktatur, folkedrab og et ufatteligt miljøsvineri. 

God dag

Ravn

Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

sirene:
Hvorfor vælger du at handle med et diktatur?

Fedt der endelig er en anden der har sammen holdning :-)

I kan lave et borgerforslag med henblik på at forbyde handel med Kina. I er alllerede 2 stillere. Indtil da kunne det være rart at være fri for moraliserende off-topic indlæg.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

bingoleif:
ndtil da kunne det være rart at være fri for moraliserende off-topic indlæg.

Hvorfor er det off-topic?  Danskerne går utroligt meget op i CSR, bæredygtighed, CO2 udledning og miljøsvineri.  Sjovt nok have folk mega travlt med at fordømme Qatar, men når det kommer til Kina skal vi bare acceptere de grusomheder de begår .   

Den eneste måde vi kan påvirke Kina på er ved at undlade at handle med dem - det er nok det eneste du har respekt for.  

Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvorfor er det off-topic?

Det er off-topic fordi trådstarter ikke har bedt om din mening.

Ravn:
Den eneste måde vi kan påvirke Kina på er ved at undlade at handle med dem

Det er din mening, men selvfølgelig kan man påvirke lande politisk og ved samhandel. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

bingoleif:
Det er off-topic fordi trådstarter ikke har bedt om din mening.

Så det skal du gøre dig til dommer for?   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bingoleif:
I kan lave et borgerforslag med henblik på at forbyde handel med Kina. I er alllerede 2 stillere. Indtil da kunne det være rart at være fri for moraliserende off-topic indlæg.


Nu ved jeg slet ikke, om de to ønsker lov med forbud om handel med Kina - det tvivler jeg på -  men blot mener, vi individuelt skal tage stilling til, at Kina ER et diktatur

Jeg synes det er ret ok med moral. Jeg er selv lidt splittet. Jeg har været CEO for en stor virksomhed hvor vi importerede fra Kina i 100 mio str orden men også fra Bangladesh og Indien

Jeg oplevede i alle fald jo at Kinas befolkning helt bredt, fik det langt bedre materielt og sundhedsmæssigt fra 1990 til 2010

Jeg oplevede også unge mennesker fra Nordkina arbejde lange dage og bo i sovesale, men i øvrigt OK behandlet og efter 1, 2 år (lidt som vi en gang tog ud som aupair i England) kunne disse unge (hovedsageligt piger) - tage retur og nu købe et lille stykke land - og drive landbrug og gifte sig og stifte familie. Havde de ikke haft det industrialiserede Sydkina til at tjene penge i, var de enten blevet prostituerede eller hammerfattige - Alle var over 18 for den type regler holdes meget skarpere i Kina end feks Indien og Bangladesh

De har masser af forurening - det har vi også haft, og USA har - i hele opbygningen af vore rige samfund, men vist skulle de holde op med det og JA - de ER et diktatur INGEN tvivl om det

Om vi så individuelt vil holde os fra dem synes jeg er lige præcist, individets beslutning. Der findes både værre lande men jo også langt bedre lande. 
Nogen vil mene, at samhandel er bedste måde at undgå krig og få udviklet lande på.

I tilfældet Rusland holdt den teori ikke helt stik

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

bingoleif:
Det er off-topic fordi trådstarter ikke har bedt om din mening.

Så det skal du gøre dig til dommer for?   

nej, jeg konstaterer at han har spørgsmål til import, ikke moralske dilemmaer. Det er dig som dømmer andre. Som John skriver har samhandel med Kina flyttet millioner af kinesere ud af fattigdom så det er ikke sort/hvidt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Moralske dilemmaer vil altid fælge med, når man handler med tvivlsomme lande, så det er klar noget man må forholde sig til. 

bingoleif:
Det er dig som dømmer andre

Jeg dømmer ingen udover Kina. 

bingoleif:
Som John skriver har samhandel med Kina flyttet millioner af kinesere ud af fattigdom så det er ikke sort/hvidt.

Ganske rigtigt har det flyttet mange ud af fattigdom, skulle det så det være et argument for at der er ok med et diktatur og gigantiske miljø osvin  - ikke i min bog.  Geopolitisk arbejder dine på ar blive den alt dominerende supermagt baseret på deres ideologi - den tror jeg sgu ikke nogen danskere vil bryde sig om når de først de (for sent) opdager hvad det vil indebære. 

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)