Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import Kina (Told)

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 22
Indlæg ialt: 8
Fra  D Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg er en ung iværksætter og er i opstarten af min første virksomhed.
Jeg skal importere nogle special lavede undertrøjer fra Kina og har allerede fundet min leverandør.

Jeg har aftalt en pris og er klar på at ligge min ordre, dog er jeg kommet meget i tvivl angående told.

Min leverandør har foreslået at de leverer varerne DDP (Delivered Duty Paid) til mit hjem, de skriver at jeg derfor ikke skal betale noget i told, da de vil stå for det hele. Efter jeg har søgt på nettet kan jeg læse mig frem til at levering ved DDP er den mest favorable for køber, da sælgeren skal stå for det meste.

Mit spørgsmål er derfor, kan det passe at jeg derfor ikke selv skal indberette noget som helst til told og ingen told betale?


Ps. Jeg er allerede importregistreret


Venlig hilsen, Thomas

God jul!



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

DDP er godt for private (måske) men som importør skal du selv indberette told og importmoms (og sidste koster ikke noget da du er momsregistreret forstår jeg)

Du får det hele opgivet, bare du ser til, at pakken tydeligt er til dit firma. Så klarer speditør eller postnord det mod gebyr hver gang automatisk og du får varen ud.

DDP kan du ikke trække evt moms fra på, da du SKAL bruge importmomsangivelse så det kan koste 25% ekstra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 22
Indlæg ialt: 8
Fra  D Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for svar.

Jeg kan forstå du og flere anfebaler jeg ikke bruger DDP.

Jeg er både import, eksport og moms registreret.

 

(Jeg har prøvet at kontkte speditør men min forsendelse er simpelthen for lille til det ville kunne lade sig gøre og betale sig)

Jeg er blevet anbefalet at kontakte min leverandør og fortælle at jeg selv vil stå for import og told. Jeg skal så fortælle dem at jeg gerne vil have leveret med DAP betingelser istedet for DDP, og at jeg forventer jeg kan trække 12% (Told ved beklædning) af den pris som de gav mig ved DDP levering, da jeg selv vil betale tolden.

 

Vil dette være en god løsning, eller har du en bedre?

 

Venlig Hilsen Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er fint - afsender har en speditør denne bruger - eller bruger China post som er helt almindeligt - og så er det PostNord der er speditør for dig for gebyret på 160 kr. Så får du opstilling over tolden du skal betale og oversigt over den importmoms der skal bogføres men ikke koster, når du er momsregistreret

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

thomas2001:
Vil dette være en god løsning, eller har du en bedre?

Det er umuligt at svare på når vi ikke kender nogen til hvor stor din forsendelse er mht. vægt / volumen. Hvad er prisen for varerne?. DAP kan muligvis være en løsning, men ikke nødvendigvis den billigste løsning, du må spørge hvad prisen vil være ved DAP.

Er du lidt usikker mht. told, siden du først ville vælge DDP ?

Tilmeldt 28. Dec 22
Indlæg ialt: 8
Fra  D Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg køber 120 stk til omkring værdi af 10.000,-

Det bliver sendt i 2 pakker af hhv. 50*50*38cm med hver en vægt på 15kg.

For at svare på dit spørgsmål, så ja, da det er første gang jeg importerer varer.

//Thomas

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

thomas2001:
Jeg køber 120 stk. til omkring værdi af 10.000,-

Det svare til at du betaler ca. 83 DKK/ stk. for tekstiler, vil jeg vove den påstand at du er ved at blive snydt - Det lyder som en meget meget høj pris. 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det svare til at du betaler ca. 83 DKK/ stk. for tekstiler, vil jeg vove den påstand at du er ved at blive snydt - Det lyder som en meget meget høj pris. 
Jeg vil vove den påstand at det kommer an på hvad det er han får lavet. Ud fra vægten han angiver vejer de 250 g. stykket så det er nok ikke ligefrem T-shirts. Er det ovenikøbet samples vil enhedsprisen ligge væsentlig højere en ved en produktion. Men svært at sige når vi ikke ved mere.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Dec 22
Indlæg ialt: 8
Fra  D Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ravn, 

Det er ikke bare et tekstil, jeg rammer en niche, prisen er middel jeg har undersøgt flere leverandøre.

 

Har du nogle anbefalinger til levering/transport?

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)