Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste tid på dagen at lave telefon salg?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa:),

Det her er måske et meget åben spørgsmål.

Hvornår er det bedste tid på dagen, at lave et opkald til en webshop vedr. salg af service til dem?

Et andet spørgsmål, som også kunne være interessant for mig. Du har allerede den service/produkt, men hvad fik dig til at skifte/vise interesse efter opkaldet?

Google fortæller jo meget, men kunne godt tænke mig at høre det direkte for jer der er webshop ejere.

Tak :)
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil ringe canvas, så kontortid.

Cases/referrals á la "Disse webshops forbedrede sim omsætning med 20% med vores plugin" eller "Denne webshop fik 500% flere mail sign-ups med vores intend to exit pop-up".

Tips: du kan skabe varme leads ved at opsamle leadspå 3. part websites hvor du tilbyder en freemium eller hastighadsanalyse eller.....afhængig af hvad du tilbyder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt kort:
Ikke mellem 8 og 11 hvor folk er igang med andet - og ikke lige inden lukketid. Nok bedst kort efter frokost hvor mange har lidt tid og er mætte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gibraltar
Tilmeldt 21. Mar 23
Indlæg ialt: 20
Fra  TakeMarket Ltd Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Mandage og fredage er også lidt mere dårlige dage at ringe da de oftest er møde dage så der er bedre at ringe senere ved 11-tiden eller efter frokost 12:00 - 13:00
Fra København
Tilmeldt 20. Mar 23
Indlæg ialt: 25
Fra  Digi-Tal ApS Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Hej Alex,

Jeg har arbejdet med salg i mange år, og har en lidt sjov statistik. Jeg var leder i et callcenter på 40-60 mand, alt efter hvor gode vi havde været til at rekruttere.

Den klart bedste tid på dagen at lave salg på, var de timer vi sagde til sælgerne var den bedste. Hvis vi oplærte en sælger i at før middag var bedst, lavede personen typisk flest salg her, og omvendt.

Det er altså primært sælgerens egne overbevisninger der gør udsvinget.

Der kan findes 100 grunde til hvorfor alle perioder er gode og dårlige. Folk er trætte om morgenen. Folk er trætte om eftermiddagen. Folk er trætte og sultne før middag. Folk er glade for snart at have fri om eftermiddagen. Folk er friske og veludhvilede om morgenen, osv.

Faktum er bare at vi meget sjældent ved om den person vi ringer til har sovet godt, dårligt, lige har mistet sin mormor eller vundet i lotto. Det er et numbers game, og den der ringer til flest vinder som regel.

De bedste hilsner

Morten

Digi-Tal er en bæredygtig, digital revisor- og bogholderløsning for små og mellemstore virksomheder. Vi effektiviserer arbejde og minimerer fejl. Besøg os på www.digi-tal.dk!

Fra Gibraltar
Tilmeldt 21. Mar 23
Indlæg ialt: 20
Fra  TakeMarket Ltd Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er også korrekt. Den psykologiske del / sælgerens mentalitet er også en stor brik i spillet.
Fra København
Tilmeldt 20. Mar 23
Indlæg ialt: 25
Fra  Digi-Tal ApS Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig. Smile

Digi-Tal er en bæredygtig, digital revisor- og bogholderløsning for små og mellemstore virksomheder. Vi effektiviserer arbejde og minimerer fejl. Besøg os på www.digi-tal.dk!

Tilmeldt 3. Oct 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror det her var det bedste svar: "Det er altså primært sælgerens egne overbevisninger der gør udsvinget". Efter 1 måned var jeg fløjtende ligeglad og ringede på alle tidspunkter 08-00-18.00 med ca. 20-50 opkald hen af dagen. Jeg ringede når jeg havde tid og motivationen - det kan nemlig høres igennem røret.  

Fik lavet en del og stoppede i januar. Gennem salget har jeg nu fået opbygget en kundegruppe.

Det er benhårdt.

Skal du selv igang vil jeg anbefale at gøre meget research på den virksomhed du ringer til og have en ide om hvem beslutningstageren er du skal snakke med. Derudover skal du vide hvad du snakker om, prøve konkurrenterne af og være bedre end dem. 

Et lille tip: Smid stoltheden og kør på. Er du i dialog med en beslutningstager så vær ikke bleg for at gøre det klart du er alene. Tror faktisk størstedelen af kunderne der valgte at arbejde med mig gjorde det for at hjælpe. Det er jo rodet for dem at skifte samarbejdspartner. 

Den bedste anbefaling er og ved godt det måske kan lyde underligt. Vær ligeglad. Brugte meget tid på at forbedre min viden og produkt, så for mit vedkommende var det et tab for dem hvis jeg fik nej (kan måske diskuteres :D), men det var min indstilling.

Fra Gibraltar
Tilmeldt 21. Mar 23
Indlæg ialt: 20
Fra  TakeMarket Ltd Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Godt gået, bliv ved med det og kør på hardcore!

Det er ikke nej'erne som betyder noget og som du vil huske, men de som faktiskt sagte "ja" og blev til en kunde. Wink
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jf. Morten Münster, forfatter af "Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag" skal man helst ringe fredag eftermiddag, og lade være med det mandag formiddag ...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)