Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste tid på dagen at lave telefon salg?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Mar 23
Indlæg ialt: 25
Fra  Digi-Tal ApS Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at høre det lykkedes Alex. Må man høre hvad din virksomhed laver? :) Det er jo spændende at følge med i nu.

Digi-Tal er en bæredygtig, digital revisor- og bogholderløsning for små og mellemstore virksomheder. Vi effektiviserer arbejde og minimerer fejl. Besøg os på www.digi-tal.dk!

Fra PC REPARATION I KØBENHAVN
Tilmeldt 7. Apr 23
Indlæg ialt: 31
Fra  PC Service Center Rødovre Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Altid efter frokost, det går bare bedre når folk ikke er sultne :0)

PC SERVICE CENTER - EKSPRES REPARATION AF PC & MAC

6 computerværksteder fordelt i København & Nordsjælland Smile

Vi udfører alt indenfor reparation af computer .

Vi tilbyder mac reparation på 1 time.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krog Kristensen:

Hej Alex,

Jeg har arbejdet med salg i mange år, og har en lidt sjov statistik. Jeg var leder i et callcenter på 40-60 mand, alt efter hvor gode vi havde været til at rekruttere.

Den klart bedste tid på dagen at lave salg på, var de timer vi sagde til sælgerne var den bedste. Hvis vi oplærte en sælger i at før middag var bedst, lavede personen typisk flest salg her, og omvendt.

Det er altså primært sælgerens egne overbevisninger der gør udsvinget.

Der kan findes 100 grunde til hvorfor alle perioder er gode og dårlige. Folk er trætte om morgenen. Folk er trætte om eftermiddagen. Folk er trætte og sultne før middag. Folk er glade for snart at have fri om eftermiddagen. Folk er friske og veludhvilede om morgenen, osv.

Faktum er bare at vi meget sjældent ved om den person vi ringer til har sovet godt, dårligt, lige har mistet sin mormor eller vundet i lotto. Det er et numbers game, og den der ringer til flest vinder som regel.

De bedste hilsner

Morten

Dette er det bdst mulige svar. Glem tider, for det ender bare op med at blive undskyldninger. Jeg hader telemarketing, og det betyder at du hele tiden leder efter overspringshandlinger.

Sørg for at du ved hvad du taler om og hvad der skal til fo at din potentielle kunde tjener på at arbejde med dig!

Du skal sælge dem fordele for deres forretning - ikke produkter

Fra Gibraltar
Tilmeldt 21. Mar 23
Indlæg ialt: 20
Fra  TakeMarket Ltd Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også korrekt at den psykologiske del spiller ind ti stor del. Er meget enig i dette. 

Men der er også velkendte tidpunkter og dage hvor møde aktiviteten er meget stor/meget større så chancen for at komme i gennem til en beslutningstager er mindre på disse tidspunkter rent statistisk. Jeg tror lidt på at optimere salgstiden på telefonen og ikke bare ringe a la "spray and pray" metoden. 

Men igen dette som jeg nævnet for oven i tråden er også nede på niveauet hvad man foretrækker og personlige præferencer... Hvis andre metoder fungerer find for andre så er det jo også helt fint. 

Tilmeldt 20. Sep 22
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alex. 

Min personlige erfaring er at fredag efter kl. 13 er et skidt tidspunkt. Folk er mentalt på vej på weekend og har ikke overskuddet/lysten til at tage vigtige beslutninger lige inden de skal hente unger/have fredagsbajere/mødes med vennerne/find-selv-på-flere. 

Sekundært har jeg oplevet at mandag-torsdag mellem 09-12 er de bedste tidspunkter, da folk er friske og arbejdsdagen er stadig "ny og spændende", men som en af de andre gutter har skrevet kommer det meget an på din og modtagerens mentale tilstand i øjeblikket - Og selvfølgelig også hvad det er du vil tilbyde. 

Vh. 

Søren 

Arbejder med VMS system hos Venfex. 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)