Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af månedens salg

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 20
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

sblar:
hvad er det så der afgør hvem som er min kunde her? Jeg kan vel ikke selv vælge om jeg vil fakturere slutkunden eller mellemmanden/platformen?

Det kan ingen vide uden at kende aftalen i detaljer.

  1. Er det kundeplatformen der laver afregningsbilaget til dig?
  2. Laver de afregningsbilaget til dit CVR fra deres firma?
  3. Kan kunderne kun klage til platformen over manglende levering af ydelsen?

og NEJ du kan ikke vælge frit - det er spørgsmål om hvem du indgår aftalen med og ansvarer for at levere ydelsen til. 

Mit GÆT er, at det er slutkunden for - om jeg husker ret - dansk køreskole med levering i Danmark - men i alle fald som udgangspunkt, er det en momspligtig ydelse. Er du over 50 t på 12 mdr samlet - eller i forvejen momsreg - så vil du efter det du oplyser være momspligtig at indtægten uanset hvad.

vh John Hannover

1. Ja
2. Ja
3. Nej

Der er ingen tvivl om at jeg er momspligtig, det er kun et spørgsmål om hvordan jeg bogfører korrekt - og lettest. Det vil være en stor ekstra administrativ byrde hvis jeg skal til at fakturere slutkunderne direkte i stedet for én samlet fakturering pr. måned.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hænger ikke sammen. Når kunden er din ud fra nej til at kunden kan klage til platformen ved mangler, som må betyde du har hele ansvaret og dermed den enkelte kunde - så skal det afregningsbilag vise de enkelte kunder du jo har ansvaret imod og som betaler

Hvem står for moms her? Du sælger via platform, kørelæreydelse i Danmark, hvordan betales momsen her?

sblar:
Der er ingen tvivl om at jeg er momspligtig, det er kun et spørgsmål om hvordan jeg bogfører korrekt - og lettest. Det vil være en stor ekstra administrativ byrde hvis jeg skal til at fakturere slutkunderne direkte i stedet for én samlet fakturering pr. måned

Hvis platformen har dansk moms med i afregningsbilag så skal det afregningsbilag jo leve op til fakturakravet og vise momsen og for at det kan være efter loven, så skal de jo dels være dansk momsregistrerede i platformen og så skal de jo have fuld oversigt over alle kunderne - som så vel skal fremgå af bilaget

1
Fremgår dansk moms af bilaget du modtager og er platformen dansk momsregistreret så du får afregningsbilag med dansk moms du indberetter som salgsmoms - og så platformen jo så kun har 80% af beløbet som indtægt?
2
Hvordan kender du ellers dit ansvar overfor de kunder der betaler sig via platformen når du ikke aner hvem de er??

Har du et korrekt afregningsbilag fra dansk momsregistreret platform og får en liste over alle kunderne med adresse (og dermed land) så kan du godt bogføre efter bilaget som EN post, og så gemme listen over de omfattede kunder som del af bilaget, men det lyder ikke til den er helt gearet til formålet den platform måske?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 20
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det hænger ikke sammen. Når kunden er din ud fra nej til at kunden kan klage til platformen ved mangler, som må betyde du har hele ansvaret og dermed den enkelte kunde - så skal det afregningsbilag vise de enkelte kunder du jo har ansvaret imod og som betaler

Hvem står for moms her? Du sælger via platform, kørelæreydelse i Danmark, hvordan betales momsen her?

sblar:
Der er ingen tvivl om at jeg er momspligtig, det er kun et spørgsmål om hvordan jeg bogfører korrekt - og lettest. Det vil være en stor ekstra administrativ byrde hvis jeg skal til at fakturere slutkunderne direkte i stedet for én samlet fakturering pr. måned

Hvis platformen har dansk moms med i afregningsbilag så skal det afregningsbilag jo leve op til fakturakravet og vise momsen og for at det kan være efter loven, så skal de jo dels være dansk momsregistrerede i platformen og så skal de jo have fuld oversigt over alle kunderne - som så vel skal fremgå af bilaget

1
Fremgår dansk moms af bilaget du modtager og er platformen dansk momsregistreret så du får afregningsbilag med dansk moms du indberetter som salgsmoms - og så platformen jo så kun har 80% af beløbet som indtægt?
2
Hvordan kender du ellers dit ansvar overfor de kunder der betaler sig via platformen når du ikke aner hvem de er??

Har du et korrekt afregningsbilag fra dansk momsregistreret platform og får en liste over alle kunderne med adresse (og dermed land) så kan du godt bogføre efter bilaget som EN post, og så gemme listen over de omfattede kunder som del af bilaget, men det lyder ikke til den er helt gearet til formålet den platform måske?

vh John Hannover

Jeg kender alle slutkunder med navn og adresse, da jeg også har adgang til platformen og deres konti på denne, men afregningsbilaget viser kun det enkelte salg med slutkundens navn, tidpunkt og beløb.

Slutkunden (eleven) betaler betaler momsen ved køb af ydelse og jeg afregner moms med SKAT på baggrund af den faktura jeg sender til platformen.

Konklusionen er vist ved at være at platformen ikke er gearet til formålet som du skriver.

Tilmeldt 6. Oct 22
Indlæg ialt: 2
Fra  Lukaki.dk Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg gør det sådan der - og så bogfører jeg hele salget inkl. gebyret til Clearhaus kontoen hvorefter jeg foretaget et "køb" af gebyr i regnskabsprogrammet som betales med Clearhaus kontoen.
Side 3 ud af 3 (24 indlæg)