Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 firmaer, med samme navn og samme ejer er det lovligt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har i forvejen en enkeltmandsvirksomhed og vil gerne vide om jeg kan oprette et ApS med samme navn som min enkeltmandsvirksomhed med de samme ydelser?

Grunden til dette er, at jeg skal starte op med en anden, men vil stadig gerne beholde min egen virksomhed.
Meningen er så, når den hun har mulighed for det, at hun så køber mig ud af ApS og vi så kommer til at arbejde sammen, men med hver vores firma (hun har desværre ikke mulighed for at starte op selv nu, så derfor hjælper jeg hende)
Jeg vil gerne køre videre med mine kunder i mine egen virk. og så kan hendes kunder kører igennem ApS, så det bliver nemmere at overskue når hun så køber mig ud.
Der er en meget lang historie bag og vi har undersøgt en masse muligheder. Jeg har dog ikke lyst til at opgive mig eget for at skulle være i ApS mange år frem, men vil gerne hjælpe hende så vi kan arbejde sammen, men vil så gerne nøjes med mig eget når hun kan købe mig ud af ApS.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver da noget rod, at to forskellige firmaer med samme navn,som tilmed laver det samme. 

Tilmeldt 5. May 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Som sagt en lang historie, men planen er at vi skal arbejde under samme tag og vil gerne have samme navn, men opdelt økonomi. Så kan jeg kører mine ting under enkeltmandsvirk og hun under ApS og når hun kan køber hun mig ud, uden at vi skal til at lave beregninger på hvem der ejer hvad osv. Det bliver mere enkelt.
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit eget selskab skal omdannes til et ApS før det kan gøres.

Er ret overbevist om, det er svaret du vil få his SKAT

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil få en klar skatterisiko fordi skat vil mene at dit ApS reelt overtager f.eks kunder og goodwill fra den EMV - Det beløb kan skat fastsætte ud fra en bedste vurdering. Det er derfor man normalt, hvis der er nogen som helst sammenhæng med ydelsen/varen, og det er der jo for jer med ønske om samme navn - vil få vurderet om man laver skattepligtig omdannelse (stifte APS og æde den skat der evt kommer når man angiver korrekt - og som skat i høj grad kan vurdere) eller skattefri omdannelse, men så mistes EMV jo

Det vil givet vække skats interesse hvis du bare gør som tænkt, både med risiko for interne faktureringer, overført værdi fra kundelister og navnet som jo også må have værdi når du vil beholde det og meget andet (alle afskrevne aktiver osv) - Jeg tror jeres forklaring vil få rynkede bryn i skat - men - I KAN jo bede om bindende svar, det kræver bare et mere præcist formuleret spørgsmål til - ja/nej svar
Gå til en rigtig revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. May 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar

Jeg kan godt se at jeg ikke fik skrevet at jeg ikke selv er startet op endnu, da jeg ville prøve at gøre det kort, jeg oprettede cvr i marts men er endnu ikke startet op. Planene var at vi skulle køre to enkeltmandsvirk. og arbejde sammen, men da hun ikke kunne oprette det grundet en ex mand der har ødelagt meget for hende, ville vi gøre det på denne måde. For mig er det vigtigt at vi har hver vores, da jeg har et stort ønske om at have mit helt eget (det er en klinik vi vil åbne). Så da vi endnu ikke er startet op, er der jo endnu ingen goodwill og kunder, og de eneste fakturer der kommer imellem os er evt. dem til fællesudgifterne. Hendes kunder og ting som hun har indkøbt, vil så kører over aps og mine ting og kunder over EMV.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lotte Olsen:
de eneste fakturer der kommer imellem os er evt. dem til fællesudgifterne. Hendes kunder og ting som hun har indkøbt, vil så kører over aps og mine ting og kunder over EMV.
Det kan vel fungere - jeg forstår nok ikke helt det setup og hvorfor hun skulle have det nemmere ved at være ejer af ApS end enkeltmands i forhold til eksmanden - 
Det kunne være de samme forholde ville gøre det svært for hende i ApS også
Husk I får lidt ekstra omk  - en bankkonto og mindst 2 arbejdsskadeforsikringer uanset løn og omsætning osv. og hvis du skal eje alt, løn med ARP, barsel osv osv - og hvis hun skal ejer - så tror jeg samme eksmandproblem kan være i vejen + har I tale med bank inden, det er ikke sikkert det er helt let
Personligt, hvis du absolut vil ind i det - så lån hende de 40.000

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ud over at der er en risiko for beskatning af aktiver, som jeg ser det, ved at Aps kan lukrerer på det, som du allerede har skabt i form af kunder og goodwill, så giver det heller mening, at kalde de to firmaer det samme navn. For hvad så, når du er købt ud af Aps, så vil der være to firmaer med samme navn, men som ikke nødvendigvis samarbejder mere til den tid. 

Det bliver noget rod for kunderne mm, især hvis det ene firma begynder at yde dårlig service eller produkter. Det vil ramme begge med det samme i form af dårlige anmeldelser mm.

Over all kan jeg på ingen måde se nogen ide i, at de to firmaer skal have samme navn, eller et navn der tilnærmelsesvis ligger tæt. Det vil nærmere være en potentiel ulempe.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)