Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilots algoritmer

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Selvom jeg personligt ikke kan fordrage Trustpilot. Så giver deres algoritme i dette eksempel god mening. Nu kan jeg ikke præcis huske hvor lang tid en anmeldelse tæller med. Men efter et vis antal år, så vil en dårlig og/eller en god anmeldelse ikke længere tælle med i det samlede antal stjerner.

Det giver jo meget god mening. Hvis jeg køber en webshop der er det pureste lort med en rating på 1.2 stjerner, (baseret på 1000 anmeldelser) men banker den helt i top og jeg efter et års tid kun får lutter 5 stjernede anmeldelser. Så synes jeg det er fair nok, at anmeldelser der er eksempelvis 5 år gamle ikke tæller med.

Jeg vil blot lige sige - og jeg udnytter gerne enhver mulighed for, at sige det igen og igen - jeg kan ikke fordrage Trustpilot.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Hvorfor kan du ikke fordrage Trøstepiloten? Bare nysgerrig ...

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan heller ikke rigtig lide Trustpilot.

Og af den meget simple grund.

Så længe det ikke er et uvildigt organ uden økonomiske hensigter, hvor man med falske profiler kan skrive alt mellem himmel og jord for at svine virksomheder til eller for den sags skyld kan få venner og bekendte til at skrive en virskomhed op til skyerne, så er det for mig ikke pålidligt.

Hvis man som minimum ville sørge for at de profiler der bliver benyttet er virkelige, så ville man gå i en rigtig retning.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er enig med Space Commander.
På Trøstepiloten kan betalende virksomheder få slettet uønskede kommentarer. Måske ikke direkte (det ved jeg ikke), men så indirekte (det ved jeg).

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et godt eksempel. Min anmeldelse blev fjernet med følgende begrundelse:

"Som en del af vores arbejde med at sikre troværdigheden af anmeldelserne på Trustpilot overvåger vi konstant vores platform for uregelmæssigheder ved hjælp af specialudviklet software, dedikerede content integrity-medarbejdere eller en kombination.

I dette tilfælde er din anmeldelse af www.postnord.dk blevet rapporteret, da vi ikke har kunnet verificere dens autenticitet. Derfor har vi fjernet din anmeldelse fra vores platform."

Jeg må tilføje, at anmeldelsen blev afgivet på opfordring af PostNord (link), og var 100% verificeret.

Så man kan sagtens betale sig fra negative anmeldelser. Håber, at der en dag bliver det afsløret og nogen vil blive stillet til ansvar.

Trustpilot er absolut ikke til at stole på. Jeg kigger hellere på Google anmeldelser.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
Trustpilot er absolut ikke til at stole på. Jeg kigger hellere på Google anmeldelser.

Ik ben het helemaal met je eens, Amadeo!

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Da sind wir endlich da angelangt, wo wir schon immer seien sollten, Albert Wink

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Entschuldigung, ich spreche kein Deutsch, siden jeg begyndte at lære dansk :)

Tilføjelse:
Men Google Translate er en god hjælp. :)

Var vi på vej fra at være uenige til at blive enige, eller hvad mener du? Beklager hvis jeg er lidt tungnem, haha

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Albert van Harten:

Hej Morten,

Hvorfor kan du ikke fordrage Trøstepiloten? Bare nysgerrig ...

Hej Albert,

Jeg skriver lige fra mobilen, så jeg giver ikke lige et så dybdegående svar som jeg ellers normalt ville have gjort.

I min optik er Trustpilot fuldstændig det modsatte af det de giver udtryk for i deres navn. Der findes tonsvis af eksempler på falske anmeldelser. Her gælder det begge veje. Virksomheder kan nemt - også den dag i dag købe sig til gode anmeldelser via eksterne virksomheder. Man kan også købe sig til negative anmeldelser.

Der er også set ekstremt mange tilfælde af virksomheder der nemt kan fjerne troværdige anmeldelser. Men fordi anmeldelserne har været af negativ karakter, så har (primært) betalende kunder kunne fjerne disse anmeldelser.

En hurtig søgning på YouTube omkring trustpilot giver klart udtryk for, at ejere af virksomheder og endda også private mennesker anser Trustpilot, som værende utroværdige.

Problematikken ligger herefter så i, at Trustpilot har fået status som én eller anden kilde til troværdighed. De har haft et godt markedsføringsteam. Hvis du spørger den almene dansker - så vil langt størstedelen formentlig sige, at de ALTID checker Trustpilot. Jeg vil også medgive, at det kan være en god idé, men faktum er bare, at Trustpilot jo ikke er specielt retvisende.

Jeg har ikke selv nogen webshop på nuværende tidspunkt. Men én af mine bekendte har. Han er betalende medlem og han får fjernet negative anmeldelser på ugentlig basis. Også selvom anmeldelserne holder stik. Men han udfordrer deres troværdighed og får dem fjernet uden videre. 

Det er jo fair nok, at hvis man ryger en tur i mediemøllen, at man så kan få fjernet eventuelle 200 dårlige anmeldelser, der blot er lavet for, at vise sin "support" til en negativ kunde.

Med det sagt, så skal der jo være en fin linje. Det er klart, at virksomhederne ikke ønsker falske negative anmeldelser. Samtidig vil brugerne jo ikke have fjernet deres korrekte negative anmeldelser.

Derudover er de absolut grådige. 1200 kroner i måneden for, at få adgang til basale funktioner. I hvilken verden er et medie som Trustpilot 14.400 kroner værd om året?

Trustpilot har SÅ godt fat i den almene køber, at de ikke kan tabe. Virksomhederne kan ganske rigtigt vælge, at lade være med, at bruge Trustpilot - men faktum er bare, at vil skabe MINDRE troværdighed for kunderne. Ironisk nok.

Den almene kunde som ikke ser alle de her negative konsekvenser ved Trustpilot, vil jo stadig bruge denne service.

Hvis du ser anmeldelserne for deres EGEN service PÅ Trustpilot. Så kan du blot læse de negative anmeldelser på de første 10-12 sider. Så vil man hurtig få et indtryk af, hvor mange der egentlig får deres anmeldelser slettet.

I min optik er de utroværdige, men har så godt fat i den almene kunde, at diverse webshops er TVUNGET til, at bruge Trustpilot. Og igen - så synes jeg de er ekstremt grådige.

Jeg har langt flere pointer, men jeg er ikke så god eller hurtig til, at skrive på mobilen :)

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)