Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil Enkelmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere 

Jeg har lavet lort i den tror jeg ...

Jeg har et lille firma med en mindre omsætning og har derfor købt en kassebil på gule plader og omregget den til papegøje.. 

Jeg har købt den i mit private navn men registeret den til blandet kørsel da jeg har cvr nr. til firmaet 

Første fejl er at jeg ikke var opmærksom på at bilen vejedeover 3000 og fra 2 halvår 2017 ...Det finder jeg så ud af da jeg modtager en vægtafgift på 17.000 kr

Da jeg læser på reglerne for biler over 3000 kg læser jeg at man bliver beskattet af fri bil .. :-0

Gælder det også når jeg har en enkeltmandsvirksomhed og har købt bilen privat men til blandet  brug ?

Og er det egentlig ok at jeg har den registeret som blandet brug når den står i mit cpr nr. ?  Ellers er vægtagiften skyhøje 26.000 imod de 17.000 jeg skal af med når den er blandet. 

Håber det giver mening og en  behjertet sjæl vil hjælpe mig lidt her - det vil være virkelig værdsat.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke vægtafgift/grøn sats - men ja - over 3000 kg må du ikke køre privat i uden skat af fri bil - - så jeg ville da ringe til en revisor og høre hvad du nu bedst gør for at løse problemet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john 

Tak for svar - selvom det ikke var hvad jeg håbede at høre ...  

Jeg ejer jo bilen privat men bruger den i min peronligt ejede virksomhed - og betaler 1/2 privatbenyttelsesafgift  ???? Så det virker umiddelbart urimeligt at jeg også skal beskattes af fri bil .... og der er slet ikke økonomi i mit lille bitte firma til det .. 

Måske er løsningen at tilbageregistere på gule plader og sætte den til salg i en ruf - og finde en bil på under 3000 kg ....  Så må jeg jo tage det tab. 

De er dælme godt nok forvirrende de regler der... 

Men ringer til skat i morgen - har desværre ikke råd til en revisor ... 

Og desværre nok også derfor jeg har misforstået reglerne .. 

Dyrt at være fattig - og dum Sad

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Svend P:

Tak for svar - selvom det ikke var hvad jeg håbede at høre ...  

Jeg ejer jo bilen privat men bruger den i min peronligt ejede virksomhed - og betaler 1/2 privatbenyttelsesafgift  ???? Så det virker umiddelbart urimeligt at jeg også skal beskattes af fri bil .... og der er slet ikke økonomi i mit lille bitte firma til det .. 

Måske er løsningen at tilbageregistere på gule plader og sætte den til salg i en ruf - og finde en bil på under 3000 kg ..

nej - men så har du jo heller ikke en egentlig papegøjepladebil der benyttes i firma med f-eks momsfradrag for drift - hvis du selv køber - betaler moms og drift 
Jeg tror en god revisor er pengene værd at tage ½ time med - for over 3 t kan du ikke bruge papegøjepladereglerne som jeg ved et

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Svend P:

Jeg har et lille firma med en mindre omsætning og har derfor købt en kassebil på gule plader og omregget den til papegøje.. 

Jeg har købt den i mit private navn men registeret den til blandet kørsel da jeg har cvr nr. til firmaet 

Hvorfor har du omreg den til papegøje plader ? Det virker som en stor bil at køre privat i med de brændstofpriser vi har i dag. Har du ingen privat bil ?

Vil anbefale dig at få den tilbage på gule plader og kun bruge den i firmaet så du kan trække det hele fra og så eventuelt købe en Picanto eller lignende til privat brug.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)