Hej |
skifte branche, bedre beskrivelser, forhøje priser (som kompenserer jer for returfragt)
gøre det mindre attraktiv at sende retur (her er mange muligheder, men kunderne skal nok svare tilbage på trustpilot efterfølgende).
Hej |
skifte branche, bedre beskrivelser, forhøje priser (som kompenserer jer for returfragt) gøre det mindre attraktiv at sende retur (her er mange muligheder, men kunderne skal nok svare tilbage på trustpilot efterfølgende). |
Skifte branche, bliver nok ikke aktuelt, da vi taler om en af de helt store webshops i Danmark. Det er pga størrelse vurderingen der problemet. |
Det kunne være et fedt problem at løse. Der findes apps som kan lave en 3D kropsskanning, så man burde kunne lave en animation af hvordan tøjet kommer til at sidde på kroppen. |
Hvis det som sagt er en stor webshop, så vil et skema med årsag være guld værd for jer, hvor folk kan skrive hvorfor de returnerer. Ved at få den viden, så kan i bedre finde ud af hvad årsagen er og dermed få forbedret jeres produktsider, så folk får den information de måske manglede. I kunne evt. gøre dette til en fast del af jeres returneringsproces, så folk halvt er tvunget til at svare. I store træk handler det om bedst muligt at fortælle præcist hvad kunden bestiller på siden. Jo mere præcist, jo mindre returrate. Nu er webshoppen ikke linket, men jeg tror generelt der kan gøres meget ved at arbejde med hver enkel produktside. Dvs. en masse billeder af produktet fra mange forskellige sider, så meget information om størrelser som muligt. Er produktet stort i størrelsen/lille i størrelsen? Er stoffet meget tykt/tyndt? derudover beskrivelse af pasform, lynlåse osv osv. |
Tjah som andre allerede har skrevet, læg lidt på prisen, så i for dækket tab. Jeg kan huske at en større webshop simpelthen begyndte at udelukke folk der sendte urimelige mængder varer retur. De lukkede deres konti - det er også en mulighed, men som jeg husker det gav det en del omtale. |
Sænke omkostninger er ikke noget problem, det kræver en del is i maven. Der findes flere muligheder som jeg har brugt med succes. Havde samme udfordring med salget af tøj. Jeg satte prisen så der stadig var mindst 35% i overskud pr. del. jeg satte fragtprisen op så mine omkostninger var dækket og derefter var der ingen gratis returlabel, det måtte kunden selv betale såfremt man ønskede varen retur eller en anden str. Jeg har ingen negative på TrustPilot og ganske få der spørger om en returlabel. Svaret er enkelt til jeres kunder, vi ville være nødsaget til at have alle priser med 39 kroner, det ønsker alle kunderne jo ikke :-) Det kan kunder jo godt forstå. Wupti jeg var glad og ingen utilfredse kunder. Blot vedlæg et brev hvor der står de oplysninger de skal bruge :-) Og selvfølge en lille beskrivelse på hvorfor i gør det på den måde. Jens |
Tak for alle besvarelserne.
|
Det er en svær balance at gå - altså mellem minimering af omkostninger til returfragt og glade kunder. Hvis i i dag har 100% fri returret (no questions asked), så kan omformulering til "fri bytning af størrelse" måske hjælpe. Her får i trods alt avancen fra et salg ind som kan dække fragt/returfragt og i slipper for at betale returfragten for dem som bestiller 3 ens sko i størrelserne 37, 38 og 39. I kan desuden dykke ned i jeres data. Jeg vil blive overrasket hvis det ikke viser sig at enkelte personer, målt procentuelt, er overrepresenterede i opgørelsen over returer. Smid dem ud på en pæn måde, hvis de ikke, totalt set, bidrager positivt til jeres forretning. |
man kan vel ikke lovligt fraskrive sig den helt rene 14 dages total fri returret? Man kan skrive, at kunden skal betale fragt ved ny vare, men ikke at der kun byttes til anden størrelse vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com