Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring i egn enkeltmandsvirksomhed - kan man få løn for det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

De som vælger DataLøn som lønsystemvil blive hjulpet godt i gang. Hvis man ikke har arbejdet med løn før, er der mange ting at sætte sig ind i. Derfor tilbyder DataLøn et opstartskald, hvor de guider dig igennem de vigtigste ting, så du er klædt godt på til lønarbejde. 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du kan ikke ansætte dig selv i din personlige virksomhed.

Din gavn af at gøre det selv er, at du sparer udgiften til en ekstern bogholder.

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tilføjelse til ovenstående:

Bogføring og lign. tæller heller ikke med ved div. fradrag, ved at man udfører administrativt arbejde i hjemmet.

HAr man f.eks. en virksomhed på hjemmeadressen, så tæller det arbejde man laver når man bogfører ikke ved kørselsgodtgørelse og lign, hvor der skal oppebæres reel løn. Da skal man se bort fra denne slags. Formuleringen er at arbejdet skal sikre og erhverve selskabets indkomst - det gør administration ikke.

Men man får implicit løn i firma-regi, som Ole skriver, grundet øget overskud - så der er ikke noget i vejen for at at udbetale løn og timer hvis man "time"-lønner sig selv. Det tæller bare ikke med i andre skatte henseender. OG man skal jo selvsagt have administrationen med når man vurdere om det er det hele værd :-)

Specielt det sidste gør at jeg anbefale rat man fører timer over sit eget forrbug inkl. administrationen - det hele er arbejde.

Om timeforbruget tæller med ved A-kasse opgørelser og når man indberetter timeforbrug på lønsedler, det vil jeg absolut mene - men her må nadre svare mere konkret.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:

å der er ikke noget i vejen for at at udbetale løn og timer hvis man "time"-lønner sig selv. Det tæller bare ikke med i andre skatte henseender. OG man skal jo selvsagt have administrationen med når man vurdere om det er det hele værd :-)

Specielt det sidste gør at jeg anbefale rat man fører timer over sit eget forrbug inkl. administrationen - det hele er arbejde.

Om timeforbruget tæller med ved A-kasse opgørelser og når man indberetter timeforbrug på lønsedler, det vil jeg absolut mene - men her må nadre svare mere konkret.

Jeg er ikke helt med - Du skriver - tæller ikke med i andre skattehenseender - og det er jo helt korrekt. I alm personbeskattet personlig virksomhed kan man ikke lave løn med a-skat - atp - feriepenge og andet - MEN må må jo hæve lige så meget man vil i status mellemregning

Dermed registreres jo intet timeforbrug i noget offentligt system - og her især skat og eneste tal der benyttes i alm dagpenge optjening er ens indtægt fra selvstændig virksomhed - evt lagt sammen med indtægt fra lønmodtagerarbejde. Det er tallet fra oplysningsskema som idag tæller i dagpenge, og her er timer uden betydning. Tjener du 300.000 på en måned, så rækker det for året til mere end fulde dagpenge. Kun hvis du aldrig har haft indtægt over 4 år (hverken løn eller selvstændig men er helt ny, er der en overgangsordning hvor a-kassen skal se på om du har kunne dokumentere timer - men det vil heller ikke være ved hævning over mellemregning
Det forudsætter bare et 100% rent 0 i oplysningsskemaet de seneste år i rubrik løn/honorar/selvstændig - og det er ret sjældent

Så længe den selvstændige har overskud (og ca 260.000 til fulde dagpenge) at vise 1/7 i skat - er der fulde dagpenge, og da hævninger ikke laves som udgift men i mellemregning - så vil det at man bogfører selv, uden at betale andre, hæve ens overskud og dermed også dagpengeret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede at man skulle dokumentere timeindsatsen og reel indtjening for at få ret til dagpenge. Det kan jeg se ikke gælder for selvstændige hvad enten det er virksomhed, VSO, I/S eller APS - det jo et ret stort hul, ihvertfald set med mine øje, da man så kan arbejde *meget* få timer med høj indtjening og så hoppe på dagpenge, inden man smutter på pension.

JEg skriver dette, fordi jeg har skulle ansætte folk i den sene alder, som søgte jobbet, og som var på dagpenge men reelt ikke ønskede job, da dagpengeperioden løb endnu .... Det var ret mærkeligt.... Men lugtede af en tidlig retræte som "før pension".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:

Jeg troede at man skulle dokumentere timeindsatsen og reel indtjening for at få ret til dagpenge. Det kan jeg se ikke gælder for selvstændige hvad enten det er virksomhed, VSO, I/S eller APS - det jo et ret stort hul, ihvertfald set med mine øje, da man så kan arbejde *meget* få timer med høj indtjening og så hoppe på dagpenge, inden man smutter på pension.

JEg skriver dette, fordi jeg har skulle ansætte folk i den sene alder, som søgte jobbet, og som var på dagpenge men reelt ikke ønskede job, da dagpengeperioden løb endnu .... Det var ret mærkeligt.... Men lugtede af en tidlig retræte som "før pension".

timer gik ud - var alligevel så svære for selvstændige og blev erstattet alene af skats årsopgørelse - Ja søge og ikke ønske job er jo mulig selvvalgt førtidspension

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)