Det er sjældent en god idé at besvare et spørgsmål med ordet "selvfølgelig" i stedet for at give et egentligt svar og begrundelse herfor.
Jeg var - naturligvis - reelt i tvivl siden jeg stillede spørgsmålet herinde.
Nu kiggede jeg på din side til inspiration og fandt dette "Reklamationsret: Skulle en vare være blevet beskadiget under transporten får du den selvfølgelig erstattet uden omkostninger for dig. Du skal sende den beskadigede vare retur til os sammen med en beskrivelse af manglen ved varen. Så sender vi dig en ny og ubeskadiget vare."
Angående dit spørgsmål: Ja, det ville jeg personligt. Og i tilfældet med din hjemmeside ville denne note om forsendelse ikke være væsentlig for mig som kunde.
Det er sjældent en god idé at besvare et spørgsmål med ordet "selvfølgelig" i stedet for at give et egentligt svar og begrundelse herfor.
Jeg var - naturligvis - reelt i tvivl siden jeg stillede spørgsmålet herinde.
Nu kiggede jeg på din side til inspiration og fandt dette "Reklamationsret: Skulle en vare være blevet beskadiget under transporten får du den selvfølgelig erstattet uden omkostninger for dig. Du skal sende den beskadigede vare retur til os sammen med en beskrivelse af manglen ved varen. Så sender vi dig en ny og ubeskadiget vare."
Den begriber jeg nu ikke. Det er da en fin beskrivelse og fuldt juridisk dækkende hele vejen . Er varen skadet i transport får du den erstattet uden omkostning osv
Det er så gjort venligt med, at det man SELVFØLGELIGT får en ny vare hvis den skulle være beskadiget og orientering om, at man skal sende varen retur og det sker uden omk er da væsentligt for kundens forståelse af fremgangsmåden.
Når du finder den mystisk, så tror jeg du både skal finde en jurist til at føre dig frem - men nok også en - der kan hjælpe med at gøre det juridiske venligt - men helt lige så klart, i forhold til kunde gruppen men du kan sagtens køre det uden venligheder som ren juridik - det er jo op til dig at vælge formen. Jeg synes Kirstens måde at beskrive det på, er kundevenligt og klart
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg tror du misforstod mit indlæg. Kirstens tekst virker ganske klar for mig, jeg besvarede blot hendes spørgsmål ved at tage hendes egen tekst som eksempel, og skrev at den ikke ville gøre en væsentlig forskel for mig.
Et godt råd er at kigge på hvad andre der sælger lignende produkter eller til samme målgruppe skriver i deres betingelser. Der tit en lang række situationer og problemstillinger som man ikke lige selv har husket på eller har haft fantasi til at forestille sig.
En anden ting er at hvis man ikke har aftalt noget og det kommer til en tvist, så vil retten tage udgangspunkt i hvad der er sædvane inden for branchen.
Uanset hvad er det en god ide at skrive vilkår. Hvad der er en selvfølge for mig er måske noget helt andet for mig.
Tak for tippet. Jeg har netop siden jeg skrev indlægget læst vilkårene igennem hos andre der sælger bøger. De har, som du nævner, nogle gode punkter til inspiration.
Interessant at læse dette: "En anden ting er at hvis man ikke har aftalt noget og det kommer til en tvist, så vil retten tage udgangspunkt i hvad der er sædvane inden for branchen."
Det var også hvad jeg intuitivt ville forvente og en del af årsagen til at jeg sjældent bekymrer mig om vilkår og betingelser når jeg selv handler online.
Jeo der er jo generelle regler også - vilkår er ofte dels for at kunden ser seriøsitet og els fordi man måske vil få visse fordele
Skriver du f.eks ikke, at ved retur af varen skal kunden betale returfragten - så skal du betale den (og mange synes det er ok og betaler både retur fragt og ny fragt frem men andre vil ikke æde returfragt, og har det så i betingelserne
bare eksempel
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER