Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Timeløn efter regning…

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg er opsagt fra et pakke og pluk lager grundet for få ordre og har et CVR-nr. (enkeltmandsfirma) så vil jeg tilbyde dem at arbejde efter regning hvis de eller andre har brug for en hånd efterfølgende.

 

Hvis jeg som ansat fik 160,- i timen som ansat.

Men hvordan udregner jeg timeprisen som jeg skal tage og hvad skal jeg ligge oveni så som feriepenge, pension og hvem ved hvad?

 

Jeg skal ikke tage kæmpe timeløn men blot sikre mig jeg får de udgifter med som firmaet normalt tager sig af når man er ansat?

 

/Magnus

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Indy:
hvad skal jeg ligge oveni så som feriepenge, pension og hvem ved hvad?

Duskal også tage højde for sygdom, forsikring, efteruddannelse, manglende arbejde i perioder, så timeløn under 250-300 DKK er nok urealistisk.  Husk at oplyse din timepris er ekskl. moms

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Indy:
Da jeg er opsagt fra et pakke og pluk lager grundet for få ordre og har et CVR-nr. (enkeltmandsfirma) så vil jeg tilbyde dem at arbejde efter regning hvis de eller andre har brug for en hånd efterfølgende.
det kan faktisk være en vis risiko - nok mest for firmaet - men har man hidtil været ansat og så begynder at fakturere samme, vil skat let se det som omgåelse af kildeskattelov https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html - Der sker næppe dig noget så længe du betaler din skat. Gør du ikke, vil firmaet temmeligt sikkert hænge på den + få skat af din moms, da der ikke er moms på ansattes løn

Er du ikke momsregistreret, så skal de tilmed stadigt indberette betaling som honorar til CVR i skat, 

Nå - du skal nok regne med at gange med 1,4 i alle fald + moms. Ferie og sygdom skal du nu helt dække selv-  barsel, APT osv og så koster det let noget at have CVR  banken vil ofte koste noget som du jo skal hive ind. Endeligt vil du næppe kunne få dagpenge, men du har sikkert heller ikke været i a-kasse siden du vælger den løsning
God vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er medlem af en A-kasse men jeg kan vel ikke melde mig arbejdsløs og få noget den vej når jeg har mit firma. Vil heller ikke bare lukke det for at åbne igen. Det kan man vel ikke. Da jeg havde en anden indtægt var det jo ligemeget om mit firma tjente noget.

Det er ikke for at omgå skat/moms eller andet men blot for at få en indtægt da mit firma ikke tjener noget som følge af alt er aflyst pga. corona.

Det er blot for at få en lille indtægt at leve af og det bliver ikke mange timer det bliver en dag engang imellem forventer jeg.

/Magnus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har haft CVR hele tiden mens du arbejde fuldtids, så kan du få supplerende dagpenge. Ellers har du ret I at du skal lukke dit firma og så kan du jo få dagpenge mens du søger andet job - det kan jo være mange penge - op omkring 240.000 kr om året i 2 år - og lukker du CVR som personlig virksomhed, så får du jo helt samme CVR nr når du starter op igen
Du kan også forsætte a kassen og blot vente knapt et år som jeg har forstået det - så kan du få dagpenge basseret på bedste indtjening 12 mdr ud af seneste 24

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)