Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt underskrevet, ramt af konkurs

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 13. Oct 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
Hej

En lidt atypisk situation. Jeg fik skrevet under på en kontrakt med en ny arbejdsgiver. Da jeg så ville sige min gamle stilling op, nåede jeg ikke at aflevere min opsigelse før at jeg fik at vide at firmaet var gået i betalingsstandsning og jeg stod til en fyring. Jeg har ikke fået løn i udgange af den måned jeg blev opsagt så jeg er ved at kontakte lønmodtagernes garantifond vedrørende min løn i restance... og nu ved jeg så ikke hvordan jeg skal forholde mig til det følgene.... Da jeg har skrevet under på en kontrakt med den kommende arbejdsgiver inden måneds udløb med henblik på at starte om en måned (1 en måneds opsigelsesvarsel ) har jeg reelt selv sagt op eller gælder min fyring som kom en dag efter jeg har underskrevet den nye kontrakt (stadig samme måned)?? nogen der kan hjælpe her?
Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,2 stjerner givet af 5 person

Men Jan det må du jo snakke med din fagforening om. Dette er et iværksætter forum, hvor iværksættere netværker og hjælper hinanden.

Du har oprettet en profil og dette er dit første spørgsmål - og det eneste nogensinde.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

HAR du afleveret din opsigelse eller ej? 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Selvom jeg synes at sagen lyder interessant, er jeg helt enig med Juliemusen, at dette forum ikke er til den slags sager.

Albert

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du afleveret en skriftlig opsigelse til den arbejdsgiver der er i betalingsstandsning ?

hvis ikke du har afleveret en opsigelse på skrift så har du ikke opsagt din stilling, men er blevet afskediget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WalterBP:

Har du afleveret en skriftlig opsigelse til den arbejdsgiver der er i betalingsstandsning ?

hvis ikke du har afleveret en opsigelse på skrift så har du ikke opsagt din stilling, men er blevet afskediget.

det er helt enkelt galt. Hvis man har sagt op mundtlig så har man sagt op. Om arbejdsgiveren så kan bevise det, er en anden sag, men der er intet om at det skal ske skriftligt. Mundtligt er fuldt så bindende - kan bare være svært at bevise for arbejdsgiveren, men der kan sagtens være andre der har hørt det - ligesom selve det at have skrevet under på en kontrakt med en anden arbejdsgiver, sagtens vil kunne vise, at man selv stoppede  - men - brug fagforeningen hvis en sådan findes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Og det er lige der, hvor lovgivning er det store problem. Det kan godt være at nogen har ret, fordi loven siger det, men det nytter bare ikke en dyt i praksis!

Frøken Justitia er ikke kun blind, hun er også døv og snot-hamrende-dum.

Beklager, men love og regler er kun lavet for de, der ikke kan eller vil opføre sig ordentligt, samt (beskyttelse af) deres ofre.

Så længe vil lader vores land styre af love, vil vi til enhver tid dreje rundt om dan varme grød: problemerne bliver ikke løst, men konsekvenserne bliver håndteret ved at tredjeparter blander sig.

"Med lov skal land bygges", ikke vedligeholdes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Albert van Harten:

Og det er lige der, hvor lovgivning er det store problem. Det kan godt være at nogen har ret, fordi loven siger det, men det nytter bare ikke en dyt i praksis!

Frøken Justitia er ikke kun blind, hun er også døv og snot-hamrende-dum.

Beklager, men love og regler er kun lavet for de, der ikke kan eller vil opføre sig ordentligt, samt (beskyttelse af) deres ofre.

Så længe vil lader vores land styre af love, vil vi til enhver tid dreje rundt om dan varme grød: problemerne bliver ikke løst, men konsekvenserne bliver håndteret ved at tredjeparter blander sig.

"Med lov skal land bygges", ikke vedligeholdes.

det var dog en sørgelig ensidig opfattelse - virker som noget lidt galt med dig - du ville hellere have vi IKKE skulle have love her i landet - og du synes du bringer trådstarter i mål, eller du har bare et problem selv???

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
det var dog en sørgelig ensidig opfattelse - virker som noget lidt galt med dig - du ville hellere have vi IKKE skulle have love her i landet - og du synes du bringer trådstarter i mål, eller du har bare et problem selv???

Kære John

Det er lidt mere kompleks end din meget hurtige formodning. Love, som vi kender dem og håndterer, bør ikke hele tiden udvides, ændres, tilbagetrækkes og atter bliver tilføjet.
Så længe vi har det juridiske system som vi har (og med "vi" mener jeg ikke kun Danmark), kommer vi ingen steder. Du kan se hvad der foregår i USA: Under Obama bliver USA tilmeldt Paris-aftalen. Så kommer Trump, trækker USA ud af den aftale, og så kommer Biden, som gør det om igen. Fordi det juridiske system tillader det. Jura er og forbliver tovtrækkeri, medmindre vi får indført etiske domstole - som ikke dømmer efter lovens regler, men efter etiske overvejelser.

Et af de andre problemer, Frøken Justitia har, er at hun i allerhøjeste grad mangler empati. Det er en psykisk sygdom, som ofte følger med manglende evne til at handle efter moral og etik.

Min opfattelse er langt fra ensidig. Jeg kan dog ikke skrive en hel novelle her på Amino - hvis jeg kunne, så havde jeg skrevet meget mere i dybden. Begrænsningen er i øvrigt ikke Aminos skyld, men jeg har mere at lave end at argumentere for mit syn om den begrænsning, jura medfører.

En dag, når jeg ikke mere har småbørn i huset, vil jeg færdiggøre min bog om dette emne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Zip it!

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)