Hvad er bedst? At give 10% rabat eller sælge 10 stk og give en med uden beregning? Umiddelbart burde det være det samme, men jeg tænkte at den ene jeg giver med på salget, giver jeg væk til kostpris ( jeg taber det jeg umiddelbart har givet for den ene), men jeg kunne alternativt have solgt den ene, jeg giver væk med avance og det burde så igen bevirke, at om jeg giver rabat eller varer uden beregning er det - det samme. Er der noget jeg har misforstået eller overset? Har kunden umiddelbart nogen fordel af at få en uden beregning i forhold til at få 10% ( stadig ved 10 stk)?
Isoleret set, så vil det vil altid være billigst for dig at give den 11. vare gratis og det vil være marginelt bedre for kunden af få 10% rabat.
Når du siger "jeg kunne have solgt nr. 11 til fuld pris" så stemmer det, men det er stadigvæk din omkostning for vare nr. 11 (8 kr. i mit eksempel) som skal sammenlignes med reduceret indtjening ved 10% rabat.
Rettelse: tilføj screenshot på amino fungerer ikke lige nu, så kommer her: paste.pics/8f38355fa9840e0b95ad38986b9b54ef