Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handle med investerings guld

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har overvejet at bruge nogle af mine sparepenge på at handle med investerings guld, altså guld barer.

Jeg vil tilbyde køb og salg til markedspris. Og forventer at mine kunder vil komme fra hele verden. Men primært EU. Er det bare at oprette et cvr nr og så gå i gang, eller skal man have tilladelse til dette? Jeg tænker i forhold til hvidvaskning mm.

Der er jo ikke moms på investeringsguld i Danmark. Så kræver det overhovedet et cvr nr for at gå i gang?

Jeg forventer at afsætte en del af guldet i Schweiz, og det ville være praktisk med en filial der. Er det "bøvlet" at oprette en virksomhed i Schweiz som dansker?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

mig bekendt kræver handel med guld erhvervsmæssigt finanstilsynesgodkendelse. Der er moms på - blot er det omvendt betalingspligt - i og med det købes fra en momsregistreret  for de som køber

Ja det er lidt bøvlet idag at oprette virksomhed i lande man ikke bor i - et selskab vil være løsningen i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John tak for dit svar. Men hvis det nu er primært privat personer jeg køber guldet af og sælger videre. Så er der vel ikke moms på?

 

Hvordan er det lige at omvendt betalingspligt mht moms fungere?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af din registrering og om du venter at komme over momsgrænsen hvor du skal momsregistrere dig - Omvendt betalingspligt betyder at køber skal lægge moms på både købs pris og salgspris - hvis denne er momsregistreret virksomhed eller driver det som erhverv - momspligtig omsætning  det koster således som med alt moms, ikke en momsreg køber noget, mens en ikke momspligtig ved køb fra momspligtig betaler momsen

Du må i alle fald først checke med finanstilsynes om ikke du skal registreres både der og i hvidvask register for som erhvervs at handle med ædelmetaller - uanset du gør det til private eller firmaer - og så måske høre en revisor med speciel viden om ædelmetal handel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey TS. 

For at kunne drive virksomhed i Schweiz kræver det at du har en lokal ansat. (altså en Schweizisk ansat).

Derudover så skal du spekulere længe om hvilken kanton du vil registrere virksomheden i, da der er svingende selskabsskat i de forskellige kantoner. Svinger så vidt jeg husker ml  12%-24%.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Info vedr.momsfritagelse på investeringsguld: https://skat.dk/skat.aspx?oID=1921309

Det kan blive svært for dig at få oprettet en dansk erhvervskonto. Dette eftersom banker ikke kan tjene nok på dig, til at kunne forsvare den eksponering (og antihvidvask tidsforbrug) de udsætter sig selv for med dig som erhvervskunde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Der er moms på - blot er det omvendt betalingspligt - i og med det købes fra en momsregistreret  for de som køber

I de sidste 20 år har der som udgangspunkt ikke været moms på investeringsguld.

Reglerne om omvendt betalingspligt gælder kun hvis sælger har lavet en frivillig momsregistrering for salg af investeringsguld.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)