Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ansætte sig selv

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

jeg stå i denne situation at jeg er selvstændig (enkeltmandsvirksomhed) som hoved beskæftige men da drømmen om hus køb er kommet i stand og gerne vil låne har banke sagt nej da jeg er selvstændig. og ikke har trukket nok ud til mig selv de sistde par år ( to år) så de vilgerne låne mig hvis jeg få et job med en løn på 25000 + pr md man da jeg er glæd for det jeg laver og fået noget gode aftale og meget arbjede til flere år vil jeg jo gerne forsætte 

så til mit spøgermål: kan jeg ansætte mig selv på en måde så jeg giver mig selv løn med lønsedler ligsom jeg var lønmodtager  selvfølig koster det de omkosninger som hvis jeg havde en ansat 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,8 stjerner givet af 4 person

Ingen banker vil røre dig med en ildtang, så længe du er selvstændig.

Danmark er et lønmodtagerland og det afspejler sig 110% i den måde, som bankerne håndterer deres kunder på. Man kan ikke blive godkendt til realkredit eller noget andet, der bare ligner, så længe man ikke har haft mindst 3-4 gode år med gode lønninger/overskud til sig selv, samt har god egenkapital i firmaet.

Du kan glemme genveje og fikse tricks. Du får ikke lov at låne penge alligevel.

Jeg ejer et ApS, men grundet krisen måtte jeg sælge 80% og er derfor ikke længere eneejer. Det betyder, at jeg nu er ansat og kan låne penge i mit hus, hvilket jeg ikke kunne før, da jeg ejede 100%.

Det er så latterligt, så det er til at brække sig over, men det er realiteten.

Så skynd dig ud og tjen en masse penge, læg dem til side og køb huset kontant - og så sig F*** banken!

Tilmeldt 18. Feb 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal have en enkeltmandsvirksomhed som er den virksomhed som er 'arbejderen'.  Den sender så fakturaer for arbejdsløn eller andet til det

ApS som du også har oprettet.  På den måde betaler du den skat som du jo gerne vil...  Og på samme tid slipper du for alle de besværligheder med

at ansætte dig selv rigtigt med feriepenge, AM bidrag, Told & Skats systemer, indberetninger og meget MEGET MEGET mere..  Det er simpelthen for klodset i Danmark at have en ansat....  Glemte jeg den obligatoriske ansvarsforsikring som er meget dyr.... 

Ingen af (os) iværksættere har overskud til alt det som kræves af at ansætte nummer 1 i sin virksomhed!  Men hvis din ansatte har et CVR nummer, så går det nemmere.

Ak Ja...   

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Flemming:
Ingen banker vil røre dig med en ildtang, så længe du er selvstændig.

Jeg er selvstændig erhvervsdrivende, og ejer en enkelmandsvirksomhed (100%), en I/S (50%) og en ApS (33%). De sidste to er rimelig ny, begge fra 2020. Enkelmandsvirksomheden er fra 2003. I 2016 købte jeg et hus. Jeg kunne vælge mellem Jyske bank, Nordea og Skjern Bank - de stod i kø for at få mig som kunde.
Tænker at omstændighederne gør at en bank vil røre ved en (med eller uden ildtang).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du kan ikke ansatte dig selv i enkeltmands, det kan du kun i et selskab, men inden du går videre med tanken, så hør banken, om det gør nogen forskel. Det er jo som sådan ikke så meget spørgsmål om hvad du trækker ud til dig selv, men hvad du har i overskud - som minus ca 40% til skat, svarer til det du kan trække ud til dig selv

Kan du vise banken et overskud før skat - som det du har angivet i rubrik 111 i oplysningssedelen til skat (selvangivelsen) på ca 300.000 kræft skat for sidste år - og er det stabilt, så kan du også vise, at du har disse 300.000 kr før skat = de 25.000 kr per måned.  Her vil det ikke gøre nogen forskel om du var ansat i eget ApS med 300.000 i årlig løn, det er, set med bankens øjne helt samme sag, og så vil et kun være et spørgsmål om, de anser den indtjening for stabil nok til i alle fald et par år eller 3 - hvad ansættelse eksternt jo - inkl. dagpenge periode, sikerer. Det er nok snarere, at de vil have indtægten på 25.000 skal frem stå som sikker hver måned

Havde du 300.000 i selvangivelsen som overskud, ere du på vej, havde du mindre, så tæller du ikke rigtigt med som sikker indtægt, nå lånemuligheder skal vurderes

h John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Feb 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig.

Derfor skal man have en enkeltmandsvirksomhed som "arbejderen" der sender fakturaer til sit 

'Enkeltmands-ApS'.  Det er faktisk ret enkelt.  Og Lovligt, og Benyttet af rigtigt mange iværksættere "Entreprenørs")

Man slipper også for den lovpligtige ansvarsforsikring i sit ApS når man ikke er ansat.

:-)

Tilmeldt 18. Feb 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Og alt det der gas med "banken" er jo ligegyldgit hvis man har en god likviditet og slet ikke har brug for banken.  Det der lovkrav med NEMKONTO er jo nonsens for virksomheder der ikke har brug for en banks mærværdige (og dyre) services....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

fribert:

Og alt det der gas med "banken" er jo ligegyldgit hvis man har en god likviditet og slet ikke har brug for banken.  Det der lovkrav med NEMKONTO er jo nonsens for virksomheder der ikke har brug for en banks mærværdige (og dyre) services....

ja og nej. Personlig virksomhed kan jo godt undvære - indtil banken forbyder en at bruge en personlig konto til erhvery, og det er mere og mere reglen, da hvidvask kontrol ellers bliver besværlig OG så har man jo problem, hvis man skal have moms retur - eller hjælpepakke, for loven siger klart, at man skal have nemKonto til sig CVR inden første udbetalingskontakt fra det offentlige. Har man personlig virksomhed og ikke skal have moms eller andet retur, kan man fint klare sig uden, indtil banken evt lukker ens konto, hvad de må.

For selskaber er den klar nok, her kan kun en CVR konto uden nogen personlig konto bruges, og dermed vil det jo givet været NemKonto også

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:

Flemming:
Ingen banker vil røre dig med en ildtang, så længe du er selvstændig.

Jeg er selvstændig erhvervsdrivende, og ejer en enkelmandsvirksomhed (100%), en I/S (50%) og en ApS (33%). De sidste to er rimelig ny, begge fra 2020. Enkelmandsvirksomheden er fra 2003. I 2016 købte jeg et hus. Jeg kunne vælge mellem Jyske bank, Nordea og Skjern Bank - de stod i kø for at få mig som kunde.
Tænker at omstændighederne gør at en bank vil røre ved en (med eller uden ildtang).

Helt enig - og omstændighederne er jo forklaret af trådstarter. Hans firma er ikke solidt nok og han tager ikke nok løn ud til sig selv. Så vil alle bankers svar være det samme.

Du havde ikke problemer, fordi du havde været i gang så længe, men ville du købe hus i 2004, ville svaret være anderledes (efter dagens standarder - banker var ikke så sortseende dengang og lånte gerne ud til selvstændige, men det er slut i dag)

Så ja, det er helt korrekt, at omstændighederne dikterer - og du havde de rette. Det har trådstarter ikke.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Uden at kortlægge hele min økonomi: der var også andre ting der spillede ind i 2016, som muliggjorde huskøb. Men lad mig sige dette: insanity is doing the same over and over again and expect different results. Min kone og jeg gennemførte nogle ændringer, der gjorde at vi kunne købe et hus.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)