Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Midlertidig kompensation for selvstændige i forbindelse med Covid-19 - nyoprettet firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg har oprettet et enkeltmandsfirma den 22.februar 2020 og har derfor ikke 2019 omsætning at fremvise eller lignende. Min referenceperiode er derfor fra 22.februar - 9. marts - Jeg har i den korte periode modtaget nogle indbetalinger via mobilepay og et par alm. bankindbetalinger.
Kan en normal kontooversigt fra banken være dokumentation?
Er er andre der er i samme situation, som har et godt forslag til hvad jeg bruge som dokumentation?

På forhånd tak
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at have haft tid at checke mener bestemt, at du skal have haft CVR 1/2 for at komme i betragtning til nogen af ordningerne.

Jeg mener derfor ikke heller dokumentation via bank eller MP for 22/2 til 9/3 kan anvendes - og dokumentation vil jo i alle fald  også for de som har haft virksomhed før 1/2 - være det faktiske forhold når perioden til 9/6 er afsluttet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa... Vi har samme problem. Vi oprettede firmaet den 04.11.2019. Men pga leverings problemer fra vores leverandører samt udskiftning af Webudbyder, fik vi først WebShoppen op at køre med det første salg d 02.02.2020. Vi har prøvet at søge derinde, men programmet vil ikke godkende kompensationen, da den siger at perioden ikke er korrekt. (Den skal være 3 måneder) Siger programmet. Men under INFO står der at man kan sende sine regnskabs og moms oplysninger i stedet for at sende årsopgørelse for 2019, hvis man er nyoprettet i 2020... Jeg har prøvet alt, siden ansøgningen blev åbnet her kl 17... Jeg prøver at kontakte dem i morgen. Da der må være noget galt med systemet. For vi opfylder alle deres krav. De kræver 1 månedes indtægt på over 10.000 kr... Med venlig Hilsen Kimmie Gel´s...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må have ret i de kræver 1 måned over 10.000 - men det opfatter jeg som, at du så også kun har haft 1 mdr omsætning - Når du er stiftet 4/11 - vil den have mere med - Du kan prøve om ikke den accepterer du  i lyset af du måske ikke har årsrapport for 2019 - angive jan og feb omsætning samlet  delt med 2 x 12 for helår

Den vil ikke acceptere en måned hvis ikke du faktisk var stiftet 1/2 er ret sikkert - Den bruge acceptere 1 mdr hvis du VAR stiftet 31/1 men ikke ellers som jeg ser det.

Du skal på 10.000 i snit for mindst jan feb i dit fald - når du er stiftet 4/11 19  -Det er nok derfor den kræver mindst 3 mdr af jer - her nok dec+jan+ feb omregnet til helår

Du skal være sikkert i alt her - for ellers får du krav om tilbagebetaling når slut kontrol skal laves - måske med krav om revisor erklæring https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-sma-og-mellem-store.html 

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie John...

Jeg er helt enig med dig i det som du skriver. Men systemet har lavet nogen undtagelser: 

Hvis din virksomhed ikke har eksisteret i et år, eller perioden 2019 ikke er retvisende for din virksomheds omsætning, har du mulighed for at krydse af i boksen ”Der er særlige omstændigheder, der gør, at ovenstående periode ikke viser en retvisende omsætning for virksomheden”. Særlige omstændigheder kan fx være, hvis du som selvstændig har oplevet alvorlig sygdom eller været på barsel. Vær opmærksom på, at du skal vedhæfte dokumentation for din omsætning i perioden og dokumentation for, hvilke særlige omstændigheder, der gør sig gældende i det samme dokument.

Og jeg har krydset af i boksen ved Særlige omstændigheder. 

Så det virker lidt underligt...

 

Med venlig hilsen Kimmie Gel´s

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ændrer så ikke ved at du så ikke skal bruge enten:

De to første måneder af 2020 som gennemsnit - eller evt momsangivelser - du kan som jeg ser det ikke bruge mindre end 2 mdr hvis du har haft firma mere end 2 mdr - og besvær med leverandør eller webhost er ikke særlig omstændighed som jeg forventer det (som ex barsel ville være hvis man anvendte 2019 regnskabet)

(har set andre som er mødt af tekst med mindst 3 mdr - men kender ikke grunden - mener 1/1 til 29/2 ville række hvis ikke man har eksisteret hele 2019 og har regnskab for hele 2019 - i ansøgningen. Om så kontrollen vil kræve 3 mdr hvis 3 mdr faktisk findes - er ikke klart for mig


Du ville ikke være godt stillet ved, at den i første omgang gav kompensation, og så siden - ved kontrollen  som evt er med revisor efter june - skulle tilbage med beløbet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)