Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV Omvendt betalingspligt

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg køber en pc via et firma som kun handler B2B. Faktura er ikke med moms, og angiver omvendt betalingspligt.

Min virksomhed er PMV og jeg er ikke momsregistreret. Pc skal kun bruges til min virksomhed.

Hvad skal jeg gøre? Hvordan indberetter jeg momsen korrekt?

Mvh
:-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43

Du må ikke få uden moms faktura - Din leverandør har helt galt troet, at dit CVR var lig med momsregistrering. Du skal bede om kreditnota og faktura med moms omg

Du kan ikke løse det på anden vis

vh John Hannover

Tilmeldt 4. Jan 20
Skrevet kl. 23:02
Tak for klart svar John.

Kunne jeg mon ændre virksomhedstypen og blive momsregistreret blot nogle få måneder?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04

Nej ikke nogle få måneder og heller ikke hvis du har haft salg uden moms - bed om kreditnota og ny korrekt faktura

vh John H

Tilmeldt 4. Jan 20
Skrevet kl. 23:39
Den er ikke leveret og faktureret endnu, så ingen problemer.

SKAT kunne jeg læse at selv ikke momspligtige virksomheder skulle anvende omvendt betalingspligt, jeg synes deres beskrivelser er noget misvisende.

Anyway, tak for svar :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15

SCDJ:
Den er ikke leveret og faktureret endnu, så ingen problemer.

På SKAT kunne jeg læse at selv ikke momspligtige virksomheder skulle anvende omvendt betalingspligt, jeg synes deres beskrivelser er noget misvisende.

Anyway, tak for svar :)

det tror/VED jeg du har læst galt du  - Ikke momsregistrerede skal alene agere uden moms i alt

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:20

Cookie - John Hannover:
det tror/VED jeg du har læst galt du 

Sikker? Kommer momslovens § 50 B ikke i spil her, jf teksten i styresignalet SKM2014.622.SKAT......

Efter dette skal leverandøren faktisk fakturere med omvendt betalingspligt og køber lade sig momsregistrere, da der er tale om to afgiftspligtige personer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:38

Lier:

Cookie - John Hannover:
det tror/VED jeg du har læst galt du 

Sikker? Kommer momslovens § 50 B ikke i spil her, jf teksten i styresignalet SKM2014.622.SKAT......

Efter dette skal leverandøren faktisk fakturere med omvendt betalingspligt og køber lade sig momsregistrere, da der er tale om to afgiftspligtige personer.

Dit link virker ikke - men hvis det er en ydelse der er købt fra uden for EU  så MÅ køber ikke købe som PMV uden at momsregistrere sig - og er det en vare må PMV heller ikke - da det kræver importregistrering og det kan man ikke blive i et PMV - og det må så slet ikke importere fra uden for EU - hvis det er den du henviser til  

Jeg er udgået fra EU da der står tydeligt at den er faktureret med reverse charge - og så taler vi om noget fra EU eller?

Her er der ikke pligt til momsregistrering for et PMV og intet forbud men sælger må bare ikke tro det er momsregistreret

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:08

Cookie - John Hannover:

Jeg er udgået fra EU da der står tydeligt at den er faktureret med reverse charge - og så taler vi om noget fra EU eller?

Næ her er tale om de regler som blev indført om omvendt betalingspligt ved køb af edb, mobiltelefoner mv for få år siden. 

Link? Jeg har ikke linket til noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01

Lier:

Cookie - John Hannover:

Næ her er tale om de regler som blev indført om omvendt betalingspligt ved køb af edb, mobiltelefoner mv for få år siden. 

Link? Jeg har ikke linket til noget?

du tænker på at det er køb i DK af f.eks mobiltelefon med omvendt betalingspligt - så er svaret vel helt det samme - bed om en kreditnota og få ny faktura?

Leverandøren må vel ikke benytte omvendt betalingspligt (helt som en EU leverandør ikke må) til en ikke momsregistreret?

I begge fald - med omvendt betalingspligt må det da kun anvendes mod momsregistreret? Jeg tror leverandøren har set CVR og glemt at undersøge moms og derfor fakturerer omvendt betalingspligt. Det er vi vel enige om denne ikke må til et PMV uden moms - og at der skal krediteres og faktureres om, også hvis det var mobiltelefon eller lignende fra DK

vh john Hannover

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)