Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal bank se momsregnskab

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Oct 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person
Jeg har også haft et lign. problem med min bank. Banken ville se mine skatteoplysninger. Jeg har ingen lån m.m. i banken, kun en konto. Banken henviste til Terror- og Hvidvaskloven. Jeg skrev (ca. to år siden) til den såkaldte rådgiver og vedhæftede Terror- og Hvidvaskloven og udbad mig om en henvisning til hvor det stod i loven, at banken kunne kræve at se minen skatteoplysninger. Jeg fik aldrig et svar og har ikke hørt fra rådgiveren
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Tak - har sendt oplysningerne afsted, så det er nok for sent nu - men jeg skulle nok have gjort som du gjorde :)

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har her omkring weekenden været flere artikler i berlingske omkring hvidvaskloven og banken. Jeg mener at der er omkring 221 forskellige signaler som bankerne skal være opmærksom på. Blandt de mere morsomme er at hvis beløbets størrelse og kundens påklædning ikke stemmer overens skal det indberettes. Jeg ved så ikke om at en overførsel på f.eks. 1 mill. kræver hvid skjorte og slips.

Bankerne er også forpligtet hvis der er mistanke om skatte-, moms- eller socialsvinde, og det kan også være helt tilfældigt at du er trukket ud, for at de kan bevise overfor finanstilsynet at de har lavet x antal kontroller.

En nabo som laver regnskab for mindre virksomheder har oplevet at en kundes bank bad om at få samtlige medarbejderes lønsedler. Han skrev en besked til lederen afdelingen at udleveringen af disse oplysninger ville være i strid med GDPR lovgivningen. De hørte så ikke mere.

Men ovenstående viser at det er vigtigt at man som virksomhed er kritisk med hvilke oplysninger man udlever til banken, da man ellers risikerer at få Datatilsynet på nakken.

Tilmeldt 9. Jun 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 03:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej majbritt
Jeg står i samme situation:( må jeg spørge om hvad der sket efterfølgende? Hvis du ved noget der kan hjælpe vil jeg meget gerne høre.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en gammel debat - Det korte svar er, at hvis ikke der er noget direkte GDPR i det, (og det tvivler jeg på hvis banken idag kan henvise til krav mod dem om hvidvaskkontrol) så mister man sin bankkonto, hvis man ikke udleverer de oplysinger de kræver - meget længere er det ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)