Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told moms skat fra alixpress dropshipping

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal til at starte et firma hvor jeg bruger dropshipping. Hvordan skal jeg gøre med told moms og skat når jeg skal sende til eu lande som ikke er Danmark

Tak for svar :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal lægge dansk moms på til private i hele EU (og reverse charge til momsregistrerede men dem sælger du næppe til som dropshipper) 
Der er ikke told når du sender til EU fra Danmark - hvis din dropshipper sender direkte fra uden for EU skal din kunde selv stå for import og betale told og moms i eget land og det er noget rigtigt rod og næppe noget du som ny kan tjene på http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html  Skat kommer af dit regnskab og betale af dit overskud, uanset hvor din kunde bor

Overvej en simpel letlæst bog der kan give forståelse til alle regnskaber uanset program, og til skat og moms - som ebog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tak for hjælpen John :)
Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Man kan sagtens tjene gode penge på det. Jeg kender op til flere, der gør. Jeg ser det som passiv indkomst, eftersom min webshop kører på autopilot. Bruger maks 30 minutter på det om dagen og jeg omsætter for 3-4.000 kroner dagligt. Roas på 2,5-3. Regnskab bogføres automatisk i Dinero med Storebuddy integration, og så svarer jeg selv kundeservice og refunderer dem, der modtager en defekt vare. Og kunden skal jo' ikke betale told, hvis AliExpress prisen(China supplier) er relativt lav ;-).

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hvem gider vente 2 måneder på sin vare?

Allerede efter 3 dage får man et negativt på trustpilot.

Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 72
Fra  SkiveBi.dk Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en fejl du tror du ikke skal betale told hvis den enkelt pris er lille, din salgs volume er stor og derfor skal du svarer told, ellers kunne alle bare gøre sådan. Det er sådan set ligemeget om du køber 1 ting af gangen eller 100 ting på engang.

Det du gør er ikke lovligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen kan du lave 4000 kr omsætning dagligt på ordre værdier 80 kr eller 40-50 ordrer dagligt i det koncept på 1/2 time daglig - og du har en rimelig fortjeneste efter returvarer, så er det bare at klø på - men det er ikke ret almindeligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine kunder venter maksimalt 14 arbejdsdage på deres ordrer. Dette bliver også oplyst.

Hvorfor skal jeg betale told? Jeg ser slet ikke varen og den kommer slet ikke forbi Danmarks grænser. Har over 1000 ordrer, ingen har meddelt deres vare blev taget i tolden. Har forresten snakket med skat.

Min vare koster ca. 75 kroner på aliExpress og jeg sælger den til 250 kroner på min webshop.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:

Mine kunder venter maksimalt 14 arbejdsdage på deres ordrer. Dette bliver også oplyst.

Hvorfor skal jeg betale told? Jeg ser slet ikke varen og den kommer slet ikke forbi Danmarks grænser. Har over 1000 ordrer, ingen har meddelt deres vare blev taget i tolden. Har forresten snakket med skat.

Min vare koster ca. 75 kroner på aliExpress og jeg sælger den til 250 kroner på min webshop.

tror ikke helt vi forstår men hvis varen ikke kommer over grænsen til DK skal der ikke dansk told men kommer den over grænsen til eet andet EU land skal den fortoldes efter værdien 250 kr + evt fragt, hverken mere eller mindre,  det EU land
Som den der driver foreningen er du i alle fald over for DK ansvarlig for korrekt behandling ud fra de 250 kr - jeg vil mene du også er klart ansvarlig over for andre EU lande told, at varen er korrekt deklareret til det kunden betaler for den, uanset hvad du giver i Kina

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige med dette koncept tager du fejl. Kender MANGE rutinerede dropshippere indenfor det koncept her. Ingen betaler told i nogle lande. Som du selv skriver, så er det kunden der står med afgifterne hvis varen bliver taget i tolden. Også derfor alle dropshipper "billige" ting og sælger dem for 2x/3x prisen.

Og hvordan skal vi betale denne told? Vi er i teorien en slags "affiliates" for alle de leverandører/mellemmænd på AliExpress. Vi har intet at gøre med varen.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)